Strona 1 z 2
[D2 99 3.7PB
] Zmiana silnika z 3.7 na 4.2
: 12 sie 2016, 14:31
autor: Daredevil93
Witam koledzy,
przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi, która w pełni by wyjaśniłaby mi kilka kwestii jakie chciałbym rozstrzygnąć przed operacją.
Aktualnie w swojej A8 po lifcie mam oryginalny silnik 3.7, jako że ciągnie już ostatkami sił przymierzam się do jego wymiany. Sytuacja polega na tym że mam na podwórku silnik 4.2 z 1996 przed liftem. Jest to kompletny silnik po remoncie bez skrzyni, który nabyłem po okazyjnej cenie nie posiadam również do niego sterownika (komputera).
Tak więc mam następujące pytania:
1. Rozumiem że komputer od 3.7 nie będzie współpracował z 4.2 składają się na to jak sadzę inne mapy, ciśnienia sprężania itp. czy jest jeszcze coś z osprzętu silnika, które należało by wymienić aby motor chodził?
2. Czy muszę szukać skrzyni od 4.2? Czy ta od 3.7 będzie współgrać z 4.2? Wole się upewnić ponieważ kojarzę że te dwie się różnią od siebie.
3. Czy jest coś jeszcze o na co powinienem zwrócić uwagę.
Z góry dziękuję za wskazówki
: 12 sie 2016, 15:12
autor: Gość
Nie bedzie hasac z poliftowa elektronika skrzyni i wieloma innymi rzeczami więc raczej kupa z tego. Odezwij się do Adrianplock cos wspominał że wie gdzie 3.7 jest do nabycia
: 12 sie 2016, 21:43
autor: Daredevil93
A gdybym kupil do skrzynie od przedlifta 4.2 ,bo skoro mam silnik sprawdzony to koszt zakupu skrzyni i komputera kontra koszt niesprawdzonego 3.7 wychodzi mniej oplacalnie. Chodzi mi tylko o to czy jak wsadze to co mam + skrzynia dedykowana , to czy to wazystko zagra?
: 12 sie 2016, 21:51
autor: pepi
polift a przed to całkiem inna elektronika
najprościej to wpakować 4,2 poliftowe
: 12 sie 2016, 21:59
autor: Daredevil93
Zdaje sobie z tego sprawe tyllo chodzi mi o to czy jak wsadze komp dedykowany dla przedlifta + skrzynia i sterownik skrzyni do mojej budy, to czy jest możliwość ze nie beda te elementy współpracować z jakimis innymi w mojej budzie. Nie wiem np z obd, zegarami , czy abs czy jakims innym podzespolem , ktorego bym sie nie spodziewał. Jezeli tak to racjonalnym wyjsciem okazuje sie kupno nowego kompletnego serca 4.2 z skrzynia i kompem od polifta. Wole sie poprostu upewnic bo zal nie skozystac z tego sprzetu co mam.
: 12 sie 2016, 22:03
autor: Gość
W genowefa garage by ci uruchomili przedliftowy napęd na poliftowych sterownikach. Nie znam więcej takich magików w PL. przedliftowy motor w FL tez by uruchomili i dostroili ale...jaki zastosujesz konwerter do tego bo tu sie robi mechaniczna rzeźba na która na tą chwile pomysłu mi brak.
Skrzynie swoja 5hp19 jak masz sprawną sprzedał bys bez problemu bo siedzi taka w niejednej A6 2.7 np
: 12 sie 2016, 22:11
autor: Daredevil93
Wlasnie mi o taka rzeczową odpowiedz chodziło. Teraz wiem sterowniki z przedlifta nie zgraja sie z moimi
moze inna metoda zapisu na canie. Zdaje sobie sprawe ze to lekka rzezba i dlatego wolalem sie upewnic. Skrzynia hula bez problrmu wiec nie bylo by problemu. Silnik tez na czesci bym sprzedał bo prawie wszystko zrobione nowy naped rozrzadu itp tylko boli go glowica bo cos stuka i zamiast sie bawic w jej ozywianie to chcialem skozystac z tej okazji jaka mi daje te 4.2. Sciagne ja to zobacze dokladnie co a jak stwierdze ze zmienie silnik to wsadze od polifta 4.2 kompletny, no i chyba tez z skrzynia od niego bo moja nie pohula.
: 12 sie 2016, 22:18
autor: Gość
Jak wspomniałem musiał bys w ECU silnika 3.7 wpisac soft sterowania silnika 4,2 pre fl do tego czesciowa rzeżba z wiązkami bo np w FL nie ma modułów ale cewki by poszły poliftowe,jest tez jeden czujnik wałka nie dwa dlatego zrobienie hybrydy softa było by juz zabawa dla znawcy tematu. No ale jaki konwerter podejdzie to nie wiem i trza by porównywac mechanicznie czy poliftowy podejdzie bo przedliftowy coś watpie że się zgra.
CO do 4,2 FL to powinno sie zgrac ze skrzynia z 3.7 ale...wg danych jest ona nieco za słaba do 4.2..
: 12 sie 2016, 22:28
autor: Daredevil93
No wlasnie apropo slabosci bym sie martwil bo niby roznica tylko 40 km ale cos na rzeczy jest ze oznaczenie tej z 3.7 jest inne. Zrobie tak ze zrzuce glowice sprawdze czy duza sieczka bo jak nie to moze nie bede sie bawil w swapa ale jak bedzie to co mi szkodzi i wtedy kompletny silnik ze skrzynia i ecu 4.2 wstawie od polifta
: 12 sie 2016, 22:31
autor: Gość
tu nie chodzi o moc a o niutony 4,2 ma 420, 3.7 ma 350 a 5hp19 ma chyba norme do 400 ale moge się mylić
: 12 sie 2016, 22:38
autor: Daredevil93
Tez racja kolego, w koncu to w nm tkwi prawdziwa moc
[ Dodano: 2016-08-12, 22:38 ]
Ale nie ukrywam ze przydalo by sie jej troche wiecej bo ja mam jakas dziwna wersje jakby opancerzona bo podlodze i drzwiach mam plyty stalowe, nivo i szyby grube , zawsze mnie to zastanawiało ale znajomy fanatyk mi powiedzial ze ktos mogl ja dac do jakiejs firmy ktora sie zajmuje takimi udziwnieniami. A z racji ze waga większa to czuc ze troche ociazala w porownaniu do innych hehe
: 12 sie 2016, 22:40
autor: Gość
Zważ na jakiejs skladnicy złomu to sie dowiesz. Jak ma więcej jak 2 tony to juz zdrowo
: 12 sie 2016, 22:45
autor: Daredevil93
Waży dokladnie 2250 z zestawem kluczy w bagazniku i pelnym bakiem, wazylem jeszcze w firmir poprzedniej mojej hehe bo mi dziwne to bylo ze cos dużo. W dowodzie ma 2170 wpisane. Wiesz najchętniej to bym tam 6.0 wsadzil ale to juz by byla rzeźba wysokich lotow
: 12 sie 2016, 22:46
autor: Gość
Prędzej wsadzis 2.7bit po chipie
ale nie do automata.
Faktycznie wazy prawie o pół tony więcej jak moja
: 12 sie 2016, 22:49
autor: Daredevil93
Najchetniej to bym chyba tutaj biturbo wladowal nawet do 3.7, ale nie myslalem nawet czy jacys magicy ktorzy by to zrobili