Strona 1 z 1
[D2 96 4.2PB/LPG
] Sonda
: 18 sie 2016, 08:15
autor: daniel3262
Witam,znika mi prąd od grzałki sondy.Po przekręceniu zapłonu pojawia się i znika po sekundzie,jak to sprawdzałem to silnik miał 60st według vaga,czy jest możliwe że jak silnik osiąga pewną temperaturę to odcina prąd od grzałki?
: 18 sie 2016, 08:28
autor: Bugalon
Grzałki są sterowane ze sterownika silnika i są odpalane tylko wtedy kiedy sterownik widzi taką potrzebę. Zazwyczaj chodzą wtedy jak chodzi pompa paliwa ale jak znam zycie to pewnie i czasem sterownik te grzałki gasi nawet jak pompa chodzi. Kiedy i na jakich zasadach sterownik silnika odpala i gasi grzałki musiałbyś zapytać inżynierów boscha

: 18 sie 2016, 09:29
autor: daniel3262
Bugalon, Dzięki za odpowiedź bo już się bałem że jest coś nie tak,a jeszcze mam jedno pytanie,sonda z lewej strony silnika zaczyna później pracować od tej prawej jest już założona druga i to samo czy to normalny objaw?
: 18 sie 2016, 14:35
autor: Bugalon
Co to znaczy "później" ? Patrzysz na vaga po uruchomieniu i jedna sonda zaczyna oscylowac wczesniej niz druga? Jeśli wcześniej to jaka to różnica w czasie 3 sekundy czy 30 sekund?
: 18 sie 2016, 17:43
autor: daniel3262
Bugalon pisze:Co to znaczy "później" ? Patrzysz na vaga po uruchomieniu i jedna sonda zaczyna oscylowac wczesniej niz druga?
Tak dokładnie, ok 30-50sekund
: 18 sie 2016, 21:20
autor: Gość
To tak byc nie powinno.
: 19 sie 2016, 10:10
autor: karol208
A nie jest tak że grzałka przestaje grzać jak sonda zacznie oscylować?
sonda oscyluje dopiero przy ok 300st.
Oczywiście grzanie jest dopiero po odpaleniu (tak jak pompa paliwa więc po zapłonie tylko przez chwilę będzie napięcie)
: 19 sie 2016, 11:19
autor: Gość
No własnie czy po odpaleniu ciepłego czy zimnego? Ale ja z ABZ nie pamietam rozbieżności obie zaczynały prace równoczesnie.
: 19 sie 2016, 12:21
autor: Bugalon
Nie no, na pewno powinny obie zastartować równocześnie. Moje doswiadczenie pokazuje, że sondy które się zużywają mają właśnie problem z próbkowaniem. Czyli próbkują coraz rzadziej i coraz trudniej je uruchomić. Na pewno obie powinny wystartować jednocześnie. Różnica powyżej pół minuty między jedną a drugą sondą to za dużo tak jak Maciek napisał.
: 19 sie 2016, 16:09
autor: daniel3262
Sondę którą założyłem oscyluje od początku w drugiej a8 a u mnie dopiero po 30-50s.Silnik miał 55st.
: 19 sie 2016, 17:49
autor: Ukaniu
Jakby sonda nie miała grzania to by tak się zachowywała.
Jeśli ma ogrzewanie to może skład jest mocno nieprawidłowy. Tak że sonda działa ale siedzi np. w ubogich spalinach.
Jakie napięcie jest na wyjściu sondy w chwili opóźnienia?
: 20 sie 2016, 09:39
autor: daniel3262
0.750 jak dobrze pamiętam i po 30-50 sekundach się normuje do tej drugiej i zgrywają się bardzo ładnie.
: 20 sie 2016, 09:48
autor: Ukaniu
No to sonda działa tylko jest bogato.
Sprawdź przy 90 stopniach bo przy 50 on jeszcze jest w fazie nagrzewania/rozruchu i rzeczy mogą się dziać dziwne.
: 20 sie 2016, 18:56
autor: daniel3262
0.750 ale nie oscyluje tylko dopiero po 30-50 zaczyna normowac się do drugiej sondy
,natomiast druga oscyluje od samego uruchomienia silnika tak ma być?
: 20 sie 2016, 19:23
autor: Gość
Pisałem ci że nie. Obie maja pracowac rownoczesnie.