Strona 1 z 1

[D2 preFL ALL ] Wymiana rozrządu

: 17 sie 2016, 19:44
autor: hollq
A więc tak auto rozebrane, blokady są ( 2 kółka silnik abz). oczywiście koła popuszczone wszystko jest znowu na swoim miejscu. I teraz pytanie albo nawet 2:
1 Czy ustawia się w jakiś sposób koło wału korbowego względem wałków? Czy idąc myśleniem łopatologicznym ustawić rozrząd na wałkach i wał na tej kresce zero i po dokręceniu kół się nie przestawi czy się mylę?
2 Czy jest jakiś wyznacznik jak mocno napina się pasek rozrządu na napinaczu?
Pozdrawiam :)


Temat wydzielony.
krzychu22.p1i

: 18 sie 2016, 11:08
autor: karol208
Ustawia się wał korbowy na znak koła pasowego bądź koła zamachowego (bardziej dokładniej
Obrazek

Napinacz
Engine Cold 136-139 mm
Engine Warm 126-129 mm
Obrazek

WIĘCEJ TUTAJ
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... cement.pdf

: 18 sie 2016, 11:25
autor: Ukaniu
karol208 pisze:Ustawia się wał korbowy na znak koła pasowego bądź koła zamachowego (bardziej dokładniej
A czasem jedyna możliwość. Kółko na gumie bywa przestawione. U mnie przejechało ze 20 stopni jakbym nie sprawdził to bym zniszczył silnik.

: 18 sie 2016, 12:44
autor: hollq
No z napinaczem tez mam problem. U mnie max na jaki może zejść to 146 mm i nie da sie niżej napinaczem. Ktoś przerabiał może takowy problem?

: 18 sie 2016, 13:33
autor: karol208
hollq pisze:No z napinaczem tez mam problem. U mnie max na jaki może zejść to 146 mm i nie da sie niżej napinaczem. Ktoś przerabiał może takowy problem?
Masz przecież 2 rolki na mimośrodach?

: 18 sie 2016, 14:18
autor: Bugalon
W przedlifcie są dwie rolki na mimosrodach z czego jedna tuż nad kołem pasowym i ona ustawia się samoczynnie.

Przerabiałem temat za długiego amortyzatora. Jak głowica jest splanowana lub uszczelki są dane cieńsze (na przykłąd metalowe) to napinacz będzie dłuższy niż to opisuje instrukcja. Nic z tym się zrobić nie da. Trzeba wtedy dać maksymalne możliwe napięcie jakie się da uzyskać na mimośrodzie (tym pod głowicą po stronie pasażera), przekręcic wałem jeszcze ze 2 obroty (zeby drugi mimosrod sie ustrawil - ten połączony z amortyzatorem) i skorygować po raz kolejny naciąg do maksymalnego mozliwego poziomu. Innej opcji niestety nie ma - tak poskładaliśmy własnie silnik ABH (ten sam rozrzad) na cienszych uszczelkach (metalowych). Amortyzator niestety był dłuższy niz norma przewiduje ale wszystko sprawnie i ładnie funkcjonuje do tej pory.