Strona 1 z 1
[D2 98 4.2PB
] Wywaliło płyn chłodzący w A8 4,2
: 04 lip 2009, 19:08
autor: devro
Witam!!!
Posiadam Audi A8 4,2 z 1998r. w papierach pisze że to S8.
Ale do sedna sprawy.
Autko mam już prawie rok i nigdy mnie nie zawiodło, do wczoraj :-/
Jezdziłem wczoraj cały dzień i było wszystko OK,
pod wieczór wsiadam (silnik był ciepły) przejechałem z 500metrów
i wywaliło mi płyn chłodniczy jak śmiem przypuszczac przez korek
w zbiorniczku wyrównawczym .
Oczywiście silnik od razu zgasiłem gdzie na liczniku temp. była
w okolicach 70oC a komputer nic nie sygnalizował.
Autko z holowałem do domu i stoi w garażu .
Bardzo proszę o jakieś rady i sugestie co by to mogło byc
i na co sie przygotowac ??
pozdrawiam .
: 04 lip 2009, 22:45
autor: paulo79
kolego a pompa wodna nie stanela?
: 04 lip 2009, 22:52
autor: devro
paulo79 pisze:kolego a pompa wodna nie stanela?
nie mam zielonego pojęcia :-/
Powiedz mi jak mam/moge to sprawdzic czy pompa jest dobra
i czy wogóle działa ??
: 05 lip 2009, 15:06
autor: tutenhamon
Prędzej by się rozleciała i ciekł by przez nią płyn.Mi natomiast nasuwa się tylko jedna myśl : poszła uszczelka pod którąś głowicą.Koszt 1 uszczelki około -400 zł
: 05 lip 2009, 16:00
autor: devro
Tutenhamon a powiedz mi czy jest jakas możliwośc sprawdzenia
czy poszła lewa głowica czy prawa, czy jest może że w praktyce jak poszłą
uszczelka to zdarzało sie że jedna strona częściej a druga mniej ??
Głupie pytanie ale może ma swój sens .
I jak byś mógł mi powiedziec, gdzie w tym V8 jest korek spostowy
z chłodnicy, czy na bloku czy pod chłodnicą .
Z góry dziekuje i pozdrawiam.
: 05 lip 2009, 17:21
autor: tutenhamon
Nie zmieniałem osobiście płynu chłodzącego w A8 V8 bo za krótko ją mam, ale wydaje mi się że jak w wielu innych modelach Audi po prostu ściągasz najniżej położony wąż. A co do diagnozy która uszczelka poszła:najlepiej podpiąć auto pod VAGa a na pewno ci pokaże błędy .Możesz też odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i po prostu powąchać .jeżeli będzie czuć spaliny ,to masz pewność że uszczelka.zapach oczywiście nie będzie taki wyrażny ale można to z powodzeniem zdiagnozować. Najlepiej dolej płynu odpal autko i pilnuj temperatury na postoju z podnieśonom maską i odkręconym korkiem zbiorniczka , jeśli motor nabierze temperatury a płyn się podniesie i będzie buzowało to pewność 100% .Oby okazało się że nie powodzenia

: 05 lip 2009, 19:20
autor: JIMM
tu masz wszystko
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... cement.htm
i nic się nie martw,nie ma takiej rzeczy której nie można naprawić :-P
PS a tak na marginesie to niczego się nie wącha i żadnych węży się nie zciąga :lol:
: 06 lip 2009, 18:42
autor: devro
Serwus wszystkim
Okazało sie jednak że to był termostat lub korek

bo dokłądnie
nie wiem bo kupiłem jedno i drugie i autko śmiga jak dawniej
Koszta:
Termostat 87oC - 50zł.
Korek - 7,50
Bardzo dziekuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie moim tematem.
Pozdrawiam devro
