Strona 1 z 2

[D2 FL ALL ] A8 kontra S8 ... kto wie z czym to się je???

: 05 lip 2009, 00:56
autor: FOSS
Koledzy mam takie ciekawskie pytanie...
czy ktoś z was wie jakie dokładnie różnice są pomiędzy silnikami w A8/D2 i S8/D2 produkowanych po 2000r???

bo teoretycznie to te same silniki 4,2V8 40V...
w A8 ten silnik generuje 310KM i 410Nm
w S8 ten silnik generuje 360KM i 430Nm
...
skąd różnice w w/w parametrach??

dolot?
wydech?
"mapa" silnika?
może dodatkowo wałki rozrządu?

mądrzejsi ode mnie mile widziani :shock:

: 05 lip 2009, 02:10
autor: JIMM
Ja to pytanie zadaję od czasu jak miałem pierwsze A8 przed i po lifcie i też mi się marzyło podnieść z 299 na 340 a potem z 310 na 360 KM ale nikt nigdy mi tego nie przybliżył,............nie powiedział jak się do tego zabrać............jak by to było takie proste jak myślisz to połowa z nas jeździła by 360 konnymi A ósemkami :D

: 06 lip 2009, 10:14
autor: MorgothV8
Inne graty (hardware) - sam software silnika niewiele zmieni.

: 07 lip 2009, 00:07
autor: FOSS
MorgothV8 pisze:Inne graty (hardware) - sam software silnika niewiele zmieni.
graty, graty... ale jakie... :shock:
że samą mapą wiele nie zdziałam to wiem... :roll:


ale np. w zwykłym A6/C5 4,2V8 299KM wrzucenie kompletnego wydechu MTM (z kolektorem rzecz jasna) już skutkuje pewnym przyrostem mocy...
...
do tego zmiana dolotu (z kolektorem także oczywista) + wałki rozrządu + na koniec zmiana oprogramowania...
i mamy S6 340KM :lol:
te 40 KM to przecież około 13% przyrostu mocy i jest to wartość całkowicie realna.

Tutaj kilka słów o tzw. chip-tunningu - przyrost rzędu 8% możemy uzyskać praktycznie tylko komputerem :-P


Noi stąd moje pytania ;-)
bo silników wolnossących 4,2V8 w roczniku np. 2000 wyszło kilka z różnymi wartościami mocy i momentu w modelach A6/S6 oraz A8/S8...
noi czym to się różniło??
mam dziwne wrażenie, że wszystkie mają ten sam potencjał najmocniejszej wersji S8 albo nawet ciut więcej a słabsze z nich to po prostu sztuczne stłumienie komputerem - takie patenty stosowało już w przeszłości kilku producentów aut....

Zgłębię temat wśród innych znanych mi AutoManiaków :D

: 07 lip 2009, 00:37
autor: JIMM
jak coś zdziałasz to daj koniecznie znać i podziel się wiedzą...........jak z 310 zrobić 360 :shock:

: 07 lip 2009, 16:28
autor: MorgothV8
mam dziwne wrażenie, że wszystkie mają ten sam potencjał najmocniejszej wersji S8 albo nawet ciut więcej a słabsze z nich to po prostu sztuczne stłumienie komputerem - takie patenty stosowało już w przeszłości kilku producentów aut....
No właśnie chyba nie.... ale nie jestem ekspertem w tej dziedzinie - wiedza zasłyszana

: 01 sie 2009, 18:40
autor: MrW (usuniety)
jako świerzak chciałbym serdecznie powitac fanow A8
Chiałbym podpiac sie pod temat bo dosc czesto zastanawiam sie nad tym jak tu dodac pare kucykow w 4.2. Sama przekladka gratow z s8 to chyba nie problem chociaz wydaje mi sie ze nie tylko w silniku sa roznice s8 ma pewnie inna zawieche i hamulce ale czy zeby dorownac lub nawet przegonic s8 i podniesc nie co mocy nie wystarczy zastosowanie starego dobrego sposobu tuneUpu n/a "Horsepower is in the heads" ? porting głowicy, kolka wylotowego i ssacego? robił ktoś może takie mody? jakie były przyrosty no i oczywiscie ile mm mozna zebrac przy planowaniu wiem ze w japoncach zalecane jest do 4mm, uszczelka by dodatkowo doprezyc silnik, jakis markowy kolektor, zwiekszenie srednicy ukladu wydechowego no i ostre walki nawet pominalbym te z s8 a wsadzil jakis twór np. pana Grabowskiego bardzo znana i polecana osoba zajmujaca sie umodyfikacjami rozrzadu mysle ze d3 4.2 benzyna ma bardzo duzy potencjal tylko raczej malo kto grzebie w tej furce a sądze ze przydalo by sie zrobic takie n/a monstrum wiadomo w 4.2 tdiku nie bylo by zadnych problemow wiekszy baran, icek rurki o wieszej sr. wydajniejsze wtryski zmieniona mapa paliwa, strojenie w dobrym zakladzie i siup z 30% przyrostu na seryjnym silniku bez problemu no i oczywiscie duzo mniejsze koszta niz w n/a.. ale gdzie tu tdi do wolnossaka

poprawcie mnie jesli sie myle bo akurat o audi to mam takie pojecie jak o mongolskim balecie :D

jesli ten post zostanie uznany za offtopa prosze o usuniecie i jak najbardziej przepraszam :mrgreen:
pozdrawiam

: 04 sie 2009, 10:58
autor: FOSS
tak jak mówisz MrWeed...
też sądzę że podciągnięcie mocy pod eSkę jest spokojnie wykonalne :mrgreen:
jedyne co mnie martwi to skrzynia - czy aby z nią nie zaczną się jakieś usterki :roll:

jakiś czas temu miałem jeszcze drugie auto z silnikiem 2,5V6...
fabrycznie było tam 170KM
modyfikacje silnika to wałki rozrządu, kolektor dolotowy, tłumik końcowy i komputer...
po modyfikacjach wynik 195KM zmierzone na hamowni - to daje przyrost około 15% a wiem że można było więcej - np. w dolocie sportowy filtr powietrza oraz kolektor wydechowy rurowy + cały wydech dedykowany...
całość po zestrojeniu mogło dawać około 210KM czyli ponad 20% przyrostu...

w moim A8 20% przyrostu mocy dałoby jakieś 372KM czyli nawet lepiej niż fabryczne S8 :mrgreen:

: 04 sie 2009, 13:07
autor: MorgothV8
Mi by wystarczyło (bez modyfikacji krzywej momentu obrotowego do 6000 RPM) , podnieść limiter obrotów do 7000 oraz zdjąć blokadę Vmax z 250 km/h, takie operacje starczyłyby spokojnie
byłoby:
1: do 93 km/h
2: do 150 km/h
3: do 233 km/h
4: do ??? 315 km/h przy 7000 RPM, ale wcześniej by wymiękł, pytanie przy ilu.....

Moc zapewne byłaby max przy około 7000 RPM i byłaby pewnie gdzieś 305-310 KM zamiast 299

: 12 sie 2009, 15:41
autor: elektro
Witajcie jestem tu nowy :) to już moja 4 audi z a8-s8 a dokładnie a8 3,7, 42 s8 4,2 automat, s8 4,2 manual 6biegowy obecny:)
Z tego co wiem to a8 miało około 10,5 na cylinder a s-ka ma 12,5 ciśnienia i dla tego jest mocniejsza :)

: 13 sie 2009, 13:36
autor: raptor90
Panowie wszystko jest możliwe, tylko troszkę pieniędzy jest potrzebne. :)
Filmik

: 19 sie 2009, 17:37
autor: MrW (usuniety)
nie no doladowanie to juz pojscie na latwizne moim zdaniem V8 powinna zostac wolnossaca i jak cos to dlubac w tym co jest bo co to za problem zakuc, dmuchnac 1,5 bara jak silnik po 20 tys km sie wysra po za tym wolnossak pieknie idzie w calym zakresie obrotow, turbo juz zmniejszy najefektywniejszy zakres przyspieszania, co innego kompresor bo to wariactwo ciagnie od dolu do samej gory i jest duzo mniej inwazyjne dla silnika dostarcza rowny przyrost mocy w pelnym zakresie obrotow jednak ja bym nie doladowywal V8 bo wtedy caly dzwiek i charakterystyka sie zmienia.. ale sa gusta i gusciki :mrgreen:

: 19 sie 2009, 22:46
autor: raptor90
Hmm wiesz ok, wątpię że wysypie się po 20k to jest MTM a nie robienie jakiejś prowizorki w garażu.
Masz rację dźwięk wolnossącej v8 jest super ale Kompresor też ma swoje zalety.
Po takim zabiegu S8 ma takie parametry:
464 KM
540Nm
0-100 4.4 sec !!! to szybciej niż R8 4.2 :) to szybciej niż nie jeden sportowy furak.
Jestem ciekaw jak to wgniata w fotel w takiej limuzynie. To jest bajka.
Już widzę zdziwienie jakiegoś cwaniaka w swoim ferrari na skrzyżowaniu :) bezcenne :)
To jest piękne, wygląda jak limuzyna, nikt niczego nie podejrzewa, a ma taki potencjał...

Dla ciekawostek dodam że taki zabieg w MTM trwa 28 dni !! :)

: 20 sie 2009, 18:57
autor: cezar88
a ciekawe ile kosztuje :mrgreen: no ale 4,4 do setki w takiej limuzynie to już kosmos

: 20 sie 2009, 19:47
autor: maciu
MrWeed pisze:nie no doladowanie to juz pojscie na latwizne moim zdaniem V8 powinna zostac wolnossaca i jak cos to dlubac w tym co jest bo co to za problem zakuc, dmuchnac 1,5 bara
1,5 bara + 4.2 V8 to już prawie dragster za grube $$$ i problemy również ze wszystkim
dalej poza silnikiem

przy tej pojemności wystarczy lekkie doładowanie żeby nie kuć motoru itp
taki kompresor to pewnie około 0.5 bara