Strona 1 z 1
[D2 ALL
] Sprawdzanie podcisnień
: 18 paź 2016, 13:03
autor: emilus143
Czy jest ustalone, np. w ELSIE jaka powinna występować wartość podciśnienia na wolnych obrotach oraz przy przekroczeniu konkretnej wartości obrotów? Chodzi mi o cały układ. Ostatnio oglądałem program o mercedesie 190 i jak gość sprawdzał wąż podciśnienia wchodzący w ASB, to wpinał mnometr i wyskakiwała mu wartość. Czy u nas też jest ona określona w całym układzie?
: 18 paź 2016, 15:32
autor: gtfan
Nie ma takich danych w Elsie. W podglądzie parametrów w programie od LPG pokazuje mi względem atmosfery -0.35B na wolnych do ok. -0.9B przy maksymalnym obciążeniu.
: 18 paź 2016, 15:48
autor: emilus143
To jest z tego filmu:
http://player.pl/programy-online/samoch ... ?atpl#play
Czas 9:45
Trzeba oglądnąć niestety reklamy.
A jesteś pewny że Twój samochód działa idealnie? Bo można by utrzorzyć jakiś wzorzec dla innych. Temat podciśnien jest bardzo popluarny w naszych wozach i sporo ludzi ma z nim problemy.
: 18 paź 2016, 16:35
autor: gtfan
Jestem pewien, że mój silnik NIE działa idealnie - delikatne poszarpywanie/drgania na wolnych obrotach jak u wielu osób tu na forum, ale na wiosnę sprawdzałem szczelność dolotu i podciśnień i tu wszystko było szczelne.
Fajnie by było jakby więcej osób podało swoje wartości podciśnień. Można by wtedy wyciągnąć wnioski, co jest normą a co nie

: 18 paź 2016, 16:38
autor: emilus143
No i właśnie mam ten sam problem co Ty. Podciśnienia niby wszystkie okay, bo rozbierałem cały dolot. Jeśli okaże się na 100% że problem podciśnień został wyeliminowany, to jedyne co zostaje to cały układ zapłonowy + wtryski.
: 18 paź 2016, 17:27
autor: pavel44
Zawsze można podpiąć wakuometr w tą zaślepioną rurkę z przodu kolektora. Z tego co się dowiedziałem jeśli w kolektorze jest poniżej 4 bar to gdzieś jest nieszczelność.
: 18 paź 2016, 17:38
autor: emilus143
Tylko przy jakich obrotach, jałowych?
: 18 paź 2016, 17:42
autor: pavel44
Przy jałowych.
: 18 paź 2016, 17:45
autor: SenatorS8
Ile ??? 4 bary? w podciśnieniu???
Toż prożnia calkowita to 1 Bar .
Podcisnienie na silniku zawiera sie w okolicach 0.5 do 0.7 na zamknietej przepustnicy przy wolnych Ponad 0.7 na hamowaniu silnikiem Do cisnienia atmosferycznego a faktycznie - 0.1 na WOT .
Oczywiscie tyczy sie to silnikow N/A z wykluczeniem gałęzi stlopodcisnieniowych takich jak np Vanos
: 18 paź 2016, 17:52
autor: pavel44
0.4

: 21 paź 2016, 09:22
autor: emilus143
W porządku. 0.4 na wolnych obrotach. Załóżmy że mam ten manometr i gdzie się mogę wpiąć aby był to wynik miarodajny?
: 21 paź 2016, 12:21
autor: gtfan
Jak najbliżej kolektora dolotowego i za pomocą możliwe sztywnego przewodu (aby uniknąć 'zapadania' się przewodu jak w przypadku miękkich silikonów). Przy przepustnicy jest kilka króćców podciśnieniowych.
: 21 paź 2016, 12:49
autor: emilus143
W porządku. Załóżmy że odpinam wężyk od przepustnicy. Podpinam siępod króciec a wąż który odpiąłem zaślepiam czymś na chwilę?
: 21 paź 2016, 13:00
autor: gtfan
Tak, możesz najpierw podpiąć się tylko manometrem, zamiast seryjnych wężyków. Później poprzez trójnik wpiąć się w istniejący układ i porównać odczyty. Jak w drugim przypadku będzie słabsze podciśnienie, to będzie znaczyło, że gdzieś w układzie jest nieszczelność.
: 21 paź 2016, 13:28
autor: emilus143
W porządku. Też tak uczynię. Dzięki bardzo za pomoc. Zdam relację co i jak a nawet wrzucę kilka fotek dla potomnych
