w Audi A8 D2 W12 6.0 2001 występuję stukanie / ,,cykanie'' dobiegające z silnika. Ciężko mi powiedzieć czy odgłos dochodzi z góry czy z dołu silnika.
Poniżej filmik na którym można usłyszeć ten dźwięk:
Te stukanie słychać i na zimnym i na ciepłym silniku na wolnych obrotach. Dodając delikatnie gazu - słychać, że stukanie jest szybsze, natomiast powyżej 1200 obrotów już nie słychać w ogóle tego dźwięku cykania.
Czy ktoś orientuje się co może być przyczyną?
: 01 lis 2016, 23:48
autor: CINEK
Mi to wygląda na którąś wkladke regulacyjną, inaczej popychacz.
Można to uciszyć na 3 sposoby:
1. Wymieniasz wklade , ale znaleźć co stuka nie będzie latwo. Stetoskop na pewno będzie potrzebny.
2. Zmienić olej na gęstrzy
3. Wlać przy wymianie oleju środek do uciszania popychaczy liqui Molly.
Aha... się usmialem z kota...jak się przestraszyl kiedy W12 odpalilo
: 01 lis 2016, 23:55
autor: gryzzli
Pół na pół ze to panewka chociaż popychacz tez może ciężko po filmię wywnioskowac. Jesli panewka to nie zazdroszczę przy w12 . Jeszcze takie pytanie czy te stuki objawily się np.po wymianie oleju czy normalnie podczas eksploatacji ?
: 02 lis 2016, 00:17
autor: ernesto
Na początek zrzucił bym pasek wielorowkowy by wyeliminować osprzęt silnika.
Dopiero bym szukał w silniku.
: 02 lis 2016, 07:38
autor: dice111
Kupiłeś niedawno, bo na otomoto wisi z tymi samymi blachami do kupienia ?
: 02 lis 2016, 08:00
autor: FranzM
Nie wiem jak W12, ale w przypadku panewek słychać je prędzej na wyższych obrotach niż na jałowych.
: 02 lis 2016, 18:45
autor: mes420
Mi to wygląda na którąś wkladke regulacyjną, inaczej popychacz.
Byłem w warsztacie i mechanik też dał taką diagnozę, choć nie ukrywał, że nie jest tego pewny
Więc raczej zdecyduję się na wymianę oleju. Obecnie auto jeździ na pełnym syntetyku Castrol 5w30 EDGE - co byście radzili wlać? Jeśli wymiana oleju nie pomoże to może po jakimś czasie doleję ten uszlachetniacz (choć za bardzo nie mam wiary w ten środek ) hm a ten środek do uciszenia popychaczy trzebaby przy zmianie oleju lać czy na spokojnie później?
Jeszcze takie pytanie czy te stuki objawily się np.po wymianie oleju czy normalnie podczas eksploatacji ?
Po wymianie oleju. Panowie! Dodam jeszcze jedną ważną rzecz, poprzedni właściciel wstawił Audi do wątpliwego warsztatu gdzie wymienili olej z półsyntetyka na pełny syntetyk (po płukaniu silnika) i zaraz po tym wystąpił ten problem (!)
Kupiłeś niedawno, bo na otomoto wisi z tymi samymi blachami do kupienia ?
Tzn. ja wystawiam auto, ale chciałbym wyeliminować to cykanie przed ewentualną sprzedażą, zobaczę może zostawię Audi dalej dla siebie, więc tak czy siak chcę to wyeliminować
: 02 lis 2016, 19:23
autor: CINEK
To ze olej zostal zminiony na 5W moze byc przyczyna stukania.
Zmnien olej na Liqui Molly 10W40 Superleichtlauf - na prawde polecam. Do tego dolej od razu dwie puszeczki lub jak zalecaja do tej pojemnosci tego preparatu LM do wyciszania popychaczy. Nie zaszkodzi a jest to jak narazie najtansze rozwiazanie
Daj znac
: 02 lis 2016, 20:26
autor: pebo
Rafał, postaw kamerkę przed silnikiem i włącz nagrywanie i uruchom silnik. Niech zimny silnik pracuje na wyższych obrotach (póki jest na "ssaniu") a później na wolnych obrotach, gdy się nieco nagrzeje. Do tego kilka razy zwiększ obroty do 2 tys. obr. na min. Dodaj też podgląd na koło pasowe (wiem że dojście paskudne).
Olej zmień na 5W albo nawet 0W. To są najczęściej dobre oleje (jak np. LM) i wbrew pozorom, że niby olej jest rzadszy, to smarowanie i kasowanie luzów w popychaczach hydraulicznych jest lepsze i pracują one ciszej. Możesz dodać dodatek LM na hałasujące popychacze, ale to raczej później. Jak dla mnie to może być popychacz (choć wydaje mi się, że częstość dźwięku jest za wysoka), a bardziej panewka na korbowodzie (początki złego). Aczkolwiek może to też być pompa płynu chłodzącego. Tak jak koledzy radzą, zrzuć pasek wielorowkowy aby nie zagłuszał pracy samego silnika. A, i wyp... Castrola. Przepraszam fanów tej marki, ale sam też kiedyś jeździłem na Castrolu i uważałem go za dobry olej, ale po zmianie na LM dopiero usłyszałem, jak silnik pracuje na dobrym oleju. Różnica jak dzień i noc.
: 14 lis 2016, 23:54
autor: mes420
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Panowie, zmieniłem olej na półsyntetyk - Motul 10w40, ale póki co przejechałem na nim do 250 km, więc praca silnika się nie zmieniła
Nagrałem drugi filmik z pracą silnika - jeśli ktoś ma jakieś rady to będę wdzięczny! poniżej link:
: 15 lis 2016, 09:30
autor: CINEK
dla mnie to nadal popychacze... trzeba było posłuchać i zalać wszystko preparatami Liqiu Moly jak Ci radzimy bo to dobre i sprawdzone preparaty... Jeśli to nie pomoże to może się skończyc w najgorszym przypadku wymianą popychaczy... najlepiej sprawdzić stetoskopem który / które sie zawieszją.
: 15 lis 2016, 15:24
autor: mes420
OK, w takim razie skuszę się na LM do uciszenia popychaczy, dam znać jak efekty za jakiś czas.
Gdyby miał ktoś jeszcze jakieś sugestie to śmiało
: 15 lis 2016, 19:03
autor: pavel44
Na ciepłym tez tak puka?
: 15 lis 2016, 19:15
autor: justinos1
10W40 do W12? Odważnie! Ja wlałbym dwie płukanki z Liqui Moly, spuścił olej, wymienił filtr i zalał normalny olej taki jaki ma być 0W/5W i do tego uciszacz do popychaczy.
: 15 lis 2016, 19:23
autor: CINEK
justinos1 pisze:10W40 do W12? Odważnie !
a niby dlaczego nie ??? bo nie rozumiem w czym taki olej jest gorszy? ja od samego początku leje 10w40, wymieniam co 10kkm i nie mam z niczym problemu a silnik jest czyściutki
Najgorzej to lac olej no-name bądź nie wymieniać odpowiednio na czas...wtedy mamy do czynienia z nadmiernym "zaśmieceniem" silnika, które prowadzi do m.in. takich jw opisanych sytuacji.