[S8 D2 02 LPG] Głośne stukanie w silniku. Prośba o pomoc
: 13 lis 2016, 12:38
autor: magoma
Witam.
Szukałem podobnych tematów, znalazłem kilka ale żaden nie jest do końca rozwiązany i nie przedstawia zlokalizowanego problemu. Dlatego pozwoliłem sobie założyć nowy i doprowadzić go do końca.
Proszę o zobaczenie filmu i podpowiedz co to może być. Przy silniku były wykonywane prace obsługowe ale może na razie żeby błędnie nie sugerować niczego nie napisze o nich.
Jak chcesz dostać podpowiedź, pomoc na Forum jak nie chcesz napisać co ostatnio robiłeś przy silniku? To może być kluczowa wiadomość do prawidłowej diagnozy.
: 13 lis 2016, 20:11
autor: magoma
pavel44, LPG, zdemontowane pokrywy silnika razem z wtryskami gazu i zaślepiłem wejścia do kolektora.
[ Dodano: 2016-11-13, 20:11 ] mlody91, Nigdzie nie pisałem że nie chce. Liczyłem że może ktoś miał podobne objawy i po obejrzeniu filmiku coś mi podpowie a nie na podstawie wykonanych moich prac.
: 13 lis 2016, 20:17
autor: mlody91
Ale na podstawie Twoich prac będzie łatwiej o diagnozę.
To forum samochodowe a nie forum jasnowidzow.
Dlatego jak chcesz się coś dowiedzieć napisz co robiłeś z autem, co wymieniales ostatnio.
: 13 lis 2016, 20:52
autor: magoma
mlody91, proszę Cię bardzo, tylko to długa historia więc przedstawie ją w skrócie.
Jakiś czas padł mi silnik. Rozrząd był robiony jak trzeba ale nie dotykane były nastawniki. Rozleciał się jeden ślizg, przeskoczył łańcuch i mamy połamane zawory, 3 dziurawe tłoki i poniszczona gładź w jednym cylindrze. Decyzja - nie remontuje - kupuje nowy silnik.
Szukałem takiego zamontowanego żeby można było zapalić i posłuchać jak pracuje. Znalazłem po jakimś czasie auto po małym wypadku z sinikiem AQH, pali, na zimnym cisza nic nie stuka, chodzi równo - wydaje się OK. Kupiłem nawet całe to auto a nie tylko silnik (sporo części będzie na sprzedaż).
Silnik został wymontowany i przed zamontowaniem do mojego auta wykonałem:
- wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody,
- wymiana paska do osprzętu, napinaczy i rolek,
- wymontowanie i zamontowanie wałków w celu wciągnięcia i sprawdzenia stanu ślizgów nastawników,
- uszczelniona górna i dolna misa olejowa,
- wymieniony olej i filtr,
- nowe uszczelki deklów i kolektora ssącego.
Silnik zamontowany i odpalamy, pracuje ładnie, równo. W między czasie gaszenie i uzupełnianie płynów (chłodnica, wspomaganie). Odpalam, nadal pracuje ładnie i równo, po zagrzaniu ( dosłownie 8-10 minut pracy) i podniesieniu obrotów może do 2,5 - 3 tyś. coś stuknęło i zaczął pracować tak jak na filmiku zarówno na wolnych jak i podniesionych obrotach. Nadmienię że podczas kilkukrotnych prób gaszenia i zapalania dwa razy przez moment stukanie ucichło, ale tyko na chwilę.
Odgłos dochodził z góry silnika jak mi się wydawało i to bardziej z głowicy 1-4 przy ścianie grodziowej. Myśląc że to nastawnik walnął kupiłem nowy ( w serwisie Audi a nie w Inowrocławiu) Niestety po zamontowaniu problem nie ustał a do tego jeszcze dodatkowo zaświeciła się lampka ciśnienia oleju, przez to na filmie podłączony manometr. Wygląda na to że czujnik walnięty bo wylał się olej przez wtyczkę a ciśnienie to 5 atm. na zimnym i 2,5 na ciepłym.
Moje dodatkowe spostrzeżenie to to że chyba olej wcześniej nie był długo wymieniany bo silnik dość brudny od szlamu i nagaru, mocno brązowe przebarwienie wewnątrz bloku i pod deklami zaworów. Prawdopodobnie raczony dużą ilością jakiegoś specyfiku tupu doktor.
: 13 lis 2016, 21:00
autor: mlody91
Źle ustawiony Rozrząd
: 13 lis 2016, 21:06
autor: magoma
Dlaczego tak sądzisz?
Rozrząd ustawiony na blokadach, wałki na znaki. W vagu zero błędów.
No i dlaczego chodził 10 minut ok a potem zaczęło się stukanie.
: 13 lis 2016, 21:30
autor: mlody91
A w poprzedniej budzie ten silnik chodził dobrze?
Jeśli tak to szukalbym przyczyny w tym co Ty robiłeś..
: 13 lis 2016, 21:35
autor: pepi
hydraulika ?
: 13 lis 2016, 21:37
autor: magoma
Wlałem nowy olej 10W40 Motul. Czy możliwe jest żeby wypłukał stary olej i doktora rozszczelniając silnik (panewki na wale korbowym). Dodam że po tych 10 minutach pracy jak go zlałem był czarny jak w stary olej w dieslu i miał grudki nagaru które kruszyły się w palcach.
[ Dodano: 2016-11-13, 21:37 ]
A dodam jeszcze że myśląc że pompa oleju się zepsuła założyłem moją starą dobrą.
: 13 lis 2016, 21:43
autor: mlody91
Tylko 5w!
A dźwięk przypominający obrocenie panewki.
Ale to może stwierdzić tylko dobry spec i to osobiście.
: 13 lis 2016, 22:28
autor: pepi
a jak dodasz gazu to ciśnienie oleju się zwiększa ?
: 14 lis 2016, 10:17
autor: magoma
Minimalnie się zwiększa ale nie jakoś znacząco. Może przez to że przez to stukanie nie wkrecalem go na wyższe obroty z obawy przed większym uszkodzeniem.
[ Dodano: 2016-11-14, 10:17 ]
Macie może jakieś namiary gdzie i jakie w rozsądnej cenie można kupić panewki korbowodowe? Czy zostaje znów tylko ASO za grubą kasę.