Strona 1 z 8
[S8 D2 00
] Drgania na postoju
: 04 lip 2010, 21:53
autor: solox011
Witam mam taki problem, jak odpalę auto (zimne) i chodzi sobie na luzie to siedząc w środku czuję takie lekkie drgania które przenoszą się na całe auto jak dodam gazu to ustępują. Obserwowałem tez obrotomierz i jak się dobrze przypatrzyłem to jak by wskazówka lekko drżała ale to może i takie złudzenia i bardziej to widać na zimnym silniku. Podpinałem vaga na silniku nie ma żadnych błędów jak się nagrzeje obroty trzyma cały czas na 760 nie falują a jednak czuć to drganie takie mrowienie.
Auto jest bez instalacji LPG jeżdżę na benzynie.
: 04 lip 2010, 22:02
autor: daro72
Wejdź na Vagu w bloki danych i sprawdź czy nie ma braków spalania. Może też być poduszka pod silnikiem ale tego nie da rady tak łatwo stwierdzić.
: 04 lip 2010, 22:05
autor: solox011
daro72 pisze:Wejdź na Vagu w bloki danych i sprawdź czy nie ma braków spalania. Może też być poduszka pod silnikiem ale tego nie da rady tak łatwo stwierdzić.
kolego a gdzie to dokładnie mam szukać bo nie jestem tak mocno w tym obeznany mam vag-com 409-1
: 05 lip 2010, 18:13
autor: paulo79
poprostu wejdz w bloki danych, bloki wartosci mierzonych i szukaj - spalanie na cylindrach. Nie wiem jak jest w twoim vagu ale sprawdz bloki od 17
: 05 lip 2010, 22:51
autor: kkarol
wiekszosc v6 i v8 ktore widzialem ma delikatne nierowne obroty biegu jalowego
ale raczej wystepuje to na cieplym silniku
: 06 lip 2010, 05:51
autor: daro72
kkarol pisze:wiekszosc v6 i v8 ktore widzialem ma delikatne nierowne obroty biegu jalowego
ale raczej wystepuje to na cieplym silniku
I tu się mylisz. Silnik w układzie
V charakteryzuje większą kulturą pracy niż rzędowy.
W praktyce wygląda to tak, że podczas pracy silnika mógłbyś postawić szklankę z wodą i nie powinna się z niej wylać.
: 06 lip 2010, 10:42
autor: solox011
daro72 pisze:kkarol pisze:wiekszosc v6 i v8 ktore widzialem ma delikatne nierowne obroty biegu jalowego
ale raczej wystepuje to na cieplym silniku
I tu się mylisz. Silnik w układzie
V charakteryzuje większą kulturą pracy niż rzędowy.
W praktyce wygląda to tak, że podczas pracy silnika mógłbyś postawić szklankę z wodą i nie powinna się z niej wylać.
masz kolego rację bo wiem jak pracował wcześniej zero drgań było
: 06 lip 2010, 11:23
autor: pioter
Poduszka która jest nad alternatorem jest cała?
: 06 lip 2010, 12:13
autor: solox011
pioter pisze:Poduszka która jest nad alternatorem jest cała?
tak była zmieniana nie dawno na nową
: 06 lip 2010, 12:43
autor: jaano
to napewno wypada jakis zaplon - bez VAGa niewiele zdzialasz chyba..
zapala ci sie kontrolka CAT? jak nie to moze byc jakas blacha przyczyna, jakies przebicie/, sprawdz sobie zewki i gumowe fajki na nich, moze jakies przebicie maja i wala zamiast na cewke to na blok.. (ja mialem kiedys za krotka jedna fajke i tak bylo a nikt nie umial zdiagnozowac wypadania zaplonu..)
: 06 lip 2010, 13:05
autor: solox011
jaano pisze:to napewno wypada jakis zaplon - bez VAGa niewiele zdzialasz chyba..
zapala ci sie kontrolka CAT? jak nie to moze byc jakas blacha przyczyna, jakies przebicie/, sprawdz sobie zewki i gumowe fajki na nich, moze jakies przebicie maja i wala zamiast na cewke to na blok.. (ja mialem kiedys za krotka jedna fajke i tak bylo a nikt nie umial zdiagnozowac wypadania zaplonu..)
nic się nie świeci na desce no też tak obstawiam że coś z zapłonem będę musiał to zbadać dzięki za radę
: 06 lip 2010, 18:44
autor: dixon39
Podepne sie do tematu
tez mam tak samo i myslalem ze te silniki tak chodzą, czyli jednak nie.... napisz kolego
solox co bylo przyczyną to moze i ja sie za swój wezme :-P[/b]
: 06 lip 2010, 19:06
autor: pebo
solox011 pisze:pioter pisze:Poduszka która jest nad alternatorem jest cała?
tak była zmieniana nie dawno na nową
Jeśli dobrze kojarzę, to jest ta poduszka z przodu. Trzeba ją wyregulować mechanicznie (ręcznie). Jeśli się mylę co do poduszki, to pozostają poduszki pod silnikiem. Jak wyżej koledzy piszą, silniki w układzie V a zwłaszcza V8 naprawdę chodzą bardzo równomiernie, nawet na wolnych obrotach. Żadne inne silniki nie mają tak równej pracy, ani 6 cylindrowe ani 12 cylindrowe. V8 rządzi!
: 06 lip 2010, 22:18
autor: MarcinD2
mylisz sie niestety ale pomimo iz w moim 3.3 nie czuje wogole drgan to najlepiej wywazonymi silnikami sa rzedowe 6 cylindrowce oraz 6 w układzie boxer - poczytajcie. W silnikach typu V czesto stosuje sie wałki wyrównoważające a sama konstrukcja powstała ze wzgledu na zaoszczedzenie miejsca pod maska i skrócenia maski.
Choć kocham moja V8 w biturbodieslu:)
: 06 lip 2010, 22:37
autor: solox011
Panowie podpinałem vaga i na silniku nie mam żadnych błędów a jak wejdę w te bloki pomiarowe to na co to mam patrzeć bo tych bloków trochę jest