Strona 1 z 2
[S8 D2 01
] Kilka pytań o temperaturę wody
: 25 lis 2016, 19:54
autor: IwanV8
Zapytam o to na co nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi przeglądając podobne tematy.
1. Czy na trasie w chłodne dni ma cały czas trzymać 90 st na wskaźniku czy też jest to normalne, że wskazówka zjeżdża w dół na drugą kreskę?
2. Przy jakiej temp. wody następuje początkowe otwarcie termostatu w silniku AVP, a przy jakiej jest pełne otwarcie?
3. Wskaźnik temperatury wygląda tak 50 l l 90 l l 120. Powyżej 90 to się domyślam, że jest 100 i 110 ale jakie wartości temperatury są przypisane dla kresek między 50 a 90? Nasuwa mi się kilka opcji:
a) 50, 60, 70, 90
b) 50, 70, 80, 90
c) 50, 63, 77, 90
: 25 lis 2016, 21:42
autor: CINEK
1. Czy na trasie w chłodne dni ma cały czas trzymać 90 st na wskaźniku czy też jest to normalne, że wskazówka zjeżdża w dół na drugą kreskę?
Nie wazne czy jest +20 czy -20 mi w trasie trzyma 90°C. Wczesniej sie grzalo bo mialem przytkana chlodnice, ale po wymianie na na nową trzyma bez zarzutu.
Jesli chodzi o prawidlowy odczyt tych kresek pomiedzy 50-90 to najlepiej i najpewniej sprawdzic VAGiem w blokach pomiarowych licznika. Patrzysz jak rosnie temp. przy odpalonym aucie i widzisz jednoczesnie jaka w danym momencie temperature wskaze komputer
: 25 lis 2016, 23:14
autor: IwanV8
Tak sobie właśnie myślę, że powinien trzymać 90 więc termostat mam do wymiany.
Co do wskazań temperatury to sam VAG-iem nie sprawdzę tylko przy okazji jakiegoś serwisu może. Pytam bo może ktoś konkretnie wie. Jedyne co ja zrobiłem to patrzyłem jak rośnie temperatura na klimatroniku wg kodu 102. Jak zegar osiąga pierwszą kreskę to klimatronik pokazuje ok 60st.C a jak osiągnie drugą kreskę to ok 70st.C. Według tego wychodzi, że prawidłowa będzie opcja "a)" czyli 50, 60, 70, 90. Ale to moje gdybanie więc chcę się upewnić.
: 25 lis 2016, 23:17
autor: CINEK
zalezy z ktorego czujnika temperatury kilmatronic zczytuje dane. Jeden jest na bloku silnika a drugi na rurze wody z tylu za prawa glowica. Ten drugi odpowiada za wskazania temperatury na zegarach...
: 25 lis 2016, 23:27
autor: IwanV8
A żebym to ja wiedział, z którego czujnika klimatronik czyta.

: 26 lis 2016, 19:50
autor: Bugalon
Jesli na wskazniku masz ponizej 90 to na bank masz faktyczna temperatre ponizej 80 (czyli termostat do zmiany, ewentualnie sam czujnik). Te wskaźniki na deskach to dramat jest. Jak sobie popatrzysz na temperature silnika po czujniku ze sterownika silnika to wyraznie widac ze 90 stopni na zegarach odpowiada zakresowi temperatur od 80 do 105 stopni. Nie wazne czy masz 85 stopni czy 100 - na blacie bedzie stac rowno 90 caly czas.
: 27 lis 2016, 00:12
autor: maciu
Bugalon pisze:Jesli na wskazniku masz ponizej 90 to na bank masz faktyczna temperatre ponizej 80 (czyli termostat do zmiany, ewentualnie sam czujnik). Te wskaźniki na deskach to dramat jest. Jak sobie popatrzysz na temperature silnika po czujniku ze sterownika silnika to wyraznie widac ze 90 stopni na zegarach odpowiada zakresowi temperatur od 80 do 105 stopni. Nie wazne czy masz 85 stopni czy 100 - na blacie bedzie stac rowno 90 caly czas.
to nie jest dramat tylko celowe działanie, poczytaj sobie
jak nie ma powodu do niepokoju to wskazówka stoi na 90u
żeby nierodorozwinięty motoryzacyjnie klient nie siał paniki
w ASO bo mu szwagier powiedział że jak jest minimalnie poniżej
90u to juz musi generalkę trzasnąć
: 27 lis 2016, 00:47
autor: IwanV8
Bugalon pisze:90 stopni na zegarach odpowiada zakresowi temperatur od 80 do 105 stopni.
Tak myślałem właśnie. Czyli wygląda na to, że zegar jest skalowany co 10 stC 50, 60, 70 ale już jak dochodzi do 90 to woda ma dopiero 80stC. Potem wskazówka trzyma 90 kiedy temperatura jest w tzw. "normie". To faktycznie jest niezła bzdura i dramat.
Zrobili to pewnie, żeby nie niepokoić kierowcy. Jak dla mnie osiągnęli efekt odwrotny do zamierzonego. Ja lubię wiedzieć konkretnie. W Audi V8 mam zegar temperatury wody, który pokazuje mi bardzo dokładnie temperaturę i nie ma tam żadnej "normy". Widać na nim wszystko jak na dłoni. Widać kiedy otwiera się termostat. W trasie wskazówka opada na 87st a jak staniesz na światłach to sobie pomału idzie pod 100st. Załącza się wentylator elektryczny i sobie jedzie w dół. I co tu niepokojącego? Dostaję precyzyjną informację od zegara to i jestem spokojny. Zresztą tam to w ogóle jest zajebiaszczo bo jest jeszcze termometr i manometr oleju. A takie "ukrywanie", że niby "w normie" nie jest fajne. Ale dobrze, że w ogóle zegar jest. Bo są też samochody, które wcale nie mają zegara od wody tylko i wyłącznie czerwoną kontrolkę "za wysoka temp". Wtedy to już w ogóle masz "spokój" i już od odpalenia jest wszystko "w normie". I tak jeździsz i jeździsz i się zastanawiasz czy termostat działa poprawnie bo coś ogrzewanie słabo daje, albo w korku stoisz w upał i myślisz "a co jak żaróweczka od kontrolki się przepaliła i płyn już ma milion stC? Wtedy to dopiero jest "spokój"
maciu pisze:to nie jest dramat tylko celowe działanie
Zgadzam się z tym że to celowe działanie. I właśnie to celowe działanie jest dramatem.
: 27 lis 2016, 11:42
autor: maciu
To masz w V8ce coś do roboty, Vka miała visco więc żeby się wentylator załączył
to musiały byc upały afrykańskie chyba, temperatura stała mi zawsze ładnie na 90u
wentylator jak chodził to tylko z powodu włączonej klimy....
: 27 lis 2016, 14:40
autor: IwanV8
maciu pisze:temperatura stała mi zawsze ładnie na 90u
W silniku spalinowym są mniejsze lub większe wahania temperatury płynu chłodzącego. Nigdy nie będzie tak, że woda będzie miała tylko 90st i żadnych odchyłów. Można to zobaczyć właśnie na klimatroniku albo podłączając kompa.
W D2 tak jak napisał Bugalon, 90 na wskaźniku oznacza jak twierdzi 80-105stC. Wskazówka będzie na 90st ale to nie znaczy, że wahań nie ma. One są, ale nie widoczne dla kierowcy. Wszelkiego rodzaju wiskozy, wentylatory i termostaty tylko próbują utrzmać temperaturę na stałym poziomie, ale wahania będą zawsze. Natomiast w audi V8 wskaźnik był tak precyzyjny (i to uważam za zaletę), że te wahania było widać gołym okiem i nie ma tu żadnych nieprawidłowości. Owszem u jednych użytkowników V-ek wahania były większe a u innych mniejsze ale zawsze były. Zamurowane 90st to raczej zacięty wskaźnik lub walniety czujnik. Początkowa temperatura otwarcia temostatu w V8 to 87stC a pełne otwarcie to dopiero 102stC (różnica 15stC) i to jest norma. Analogicznie swoje oddzielne wartości temperatur dla włącz/wyłącz posiadają w samochodach wiskoza i elektryczny. Często są to zakresy w granicach 10stC. No niech będzie, że 5stC. Ale na pewno, żaden wentylator czy termostat nie będzie się włączać przy 91stC i wyłączać przy 89stC. Tak więc „Czyma 90 cały czos” to bujda na resorach.
Ktoś zna temperaturę otwarcia początkowego i pełnego dla termostatu w AVP?
: 27 lis 2016, 18:21
autor: maciu
no tak zawsze można powiedzieć że był zacięty....
temp na klimie powiadasz... a na którym kanale sprawdzasz?
: 27 lis 2016, 18:44
autor: IwanV8
Sprawdzam na kanale 102.
Czy dysponuje ktoś pełną listą kanałów do D2 FL? Kanałów jest 149 i nie pokrywają się z listą kiedyś zamieszczoną na elektroda.pl Tam kanałów było 53.
: 27 lis 2016, 19:45
autor: pavel44
IwanV8 pisze:Ktoś zna temperaturę otwarcia początkowego i pełnego dla termostatu w AVP?
Temp początkowa 82 stopnie.
: 05 gru 2016, 21:26
autor: dgasek
No ja właśnie wymieniałem termostat przy rozrządzie i oryginał z ASO jest na 82 stopnie.
Teraz na trasie mam tak że wskazówka jest poniżej 90, raczej bliżej drugiej kreski i stoi tak cały czas , natomiast w koreczku dobija sobie do 90.
Pozdr
: 06 gru 2016, 00:43
autor: IwanV8
dgasek pisze:wskazówka jest poniżej 90, raczej bliżej drugiej kreski
To ciekawe co piszesz bo druga kreska to prawdopodobnie około 70 st.C. Bliżej drugiej kreski niż 90 to może być ok. 75 stC (czyli coś nisko).
dgasek A jaką temperaturę pokazuje Ci klimatronik?