Strona 1 z 1

[S8 D2 02 LPG] Rozterki po wymianie rozrządu

: 04 gru 2016, 21:45
autor: dgasek
Witam Wszystkich

Jako że autem poruszam się drugi rok i teoretycznie rozrząd na ponad 20tys , ale nasi tam byli i postanowiłem wymienić .
Już wcześniej widziałem że na kołach było parę różnych znaczków korektorem , czyli ktoś coś tam rzeźbił , ale auto według mnie jeździło normalnie (subiektywnie) , aczkolwiek słyszałem dziwne cykanie po lewej stronie jak się stanęło przy przednim kole , trochę drżał na wolnych , bloki : w 90 nastawniki stały na 0 , w 93 : -3 -3 .

Po rozebraniu wał ustawiony na znak , zablokowany i przy próbie założenia blokady :

Obrazek

Nawet po zwolnieniu napinaczy nie dało się założyć blokady.

Rozebrałem do końca , poskładałem według procedury z Autodaty (poluzowane koła , pasek założony według kolejności , ponapinany jak tam piszą , sprawdzony czy jest ok ).

Poskładałem i uruchomiłem . Po nagrzaniu i zresetowaniu sterownika napinacze na wolnych stoją na 0 a w 93 -8 -8 .

Nie wiem co o tym sądzić . Auto jeździ normalnie (znowu subiektywnie), na pewno równiej pracuje, a nawet bym powiedział równo jak nigdy i nie ma tego cykania po lewej, a i jeszcze wcześniej przy przyśpieszaniu słyszałem jakby buczenie z wydechu a teraz jakby mniejsze .

Przeczytałem już masę elaboratów na temat wartości w bloku 93 i teoretycznie niby w zakresie , obie wartości równe , auto nie nowe , jeździ dobrze , ale...... no właśnie te dwie ósemki .

Ktoś jakiś twórczy wniosek wyciągnie , ale powie mi żebym zajął się czymś pożytecznym , zamiast się na zapas martwić ?

Pozdr
Damian

: 04 gru 2016, 21:49
autor: krzychu22.p1i
5cyl w górze i blokada w wał wkręcona do oporu?

: 04 gru 2016, 21:54
autor: dgasek
Tak wkręcone do oporu , nawet sobie zaglądnąłem kamerą inspekcyjną żeby była pewność że trafia idealnie .

: 04 gru 2016, 22:12
autor: danishow
dgasek, czasem podkładki na wałkach rozrządu (te w które wkładamy blokadę) mają luz co może spowodować niewielkie przestawienie się wałków. Można zamówić je nowe i próbować ponownie ale skoro wszystko działa dobrze a nawet czujesz poprawę to czy warto się w to bawić ?

: 04 gru 2016, 22:20
autor: szeryfisch
Uwazam ze sie czepiasz. Wszystko w normie, ale nie... To takie szukanie miodu w dupie :P Jak znam zycie to jestes z tych co jezdza i nasłuchują - Co tu sie moze jeszcze spierdolic?
Wyluzuj, to tylko samochod, but w podłoge, muza na maxa i w droge...

: 04 gru 2016, 22:58
autor: Arthur
Czujniki są na walkach ssących, wiec możne łańcuszki miedzy walkami są naciągnięte, ślizgi wytarte lub same napinacze maja dość.

: 04 gru 2016, 23:10
autor: dgasek
Dziękuję za słowa otuchy :) Wiedziałem że na brać klubową można zawsze liczyć :)
Zastosuję się do rad i jutro śmigam w trasę :)

Ale fakt jestem z tych co jeżdżą i nasłuchują ;)

Pozdrawiam i dobrej nocy życzę .

: 04 gru 2016, 23:11
autor: krzychu22.p1i
danishow pisze:czasem podkładki na wałkach rozrządu (te w które wkładamy blokadę) mają luz co może spowodować niewielkie przestawienie się wałków.
Ooo tym miałem właśnie pisać, na starych wkładałem taśmę wzorcową, ale teraz zainwestowałem w nowe podkładki i jest ok.

: 04 gru 2016, 23:39
autor: emilus143
Przepraszam ale zapytam przy okazji, bo na tygodniu podepnę kompa a nie jestem pewny w 100% mimo tego że szukałem na forum.

W porónaniu do polifta u mnie w tym bloku pomiarowym (93) są zupełnie inne dane jak u kolegi co założył temat. Mogę u siebie w preFL też to zdiagnozować?

: 05 gru 2016, 08:08
autor: michalwruszak
Nie możesz

: 05 gru 2016, 21:15
autor: dgasek
To raczej nie podkładki , bo siedzą maksymalnie sztywno.

Generalnie zrobiłem dziś ponad 300km po A2 i S8 i subiektywnie jakoś w aucie ciszej jest , bez dziwnego buczenia przy deptaniu, także coś było nie tak , a teraz jest lepiej.

Może jakbym miał trochę więcej czasu to bym się jeszcze pobawił z tym rozrządem , ale ponieważ widzę że jest lepiej to mi się nie chce ;)

Z drugiej strony warto by dla potomności wreszcie zgadnąć skąd biorą się te wartości .

Pozdr