Strona 1 z 2

[D2 4.2]STAG-300 problem z odpaleniem ciepłego

: 06 lip 2010, 18:55
autor: karwafak
Witam Panowie i proszę o pomoc !!!!!

Zamontowałem STAGA -300 w A8 4,2 z 2000 roku i sytuacja moja wygląda tak;
- zapala na zimnym silniku OKI, na LPG się przełącza tez bez problemów i na LPG też chodzi OKI, osiągi bez zmian.

- problem jest w tym jak po przełączeniu na LPG silnik zgaszę, to mam problem z uruchomieniem go ponownie. Muszę długo pokręcić rozrusznikiem z wciśniętym pedałem gazu.

Podobno problem tkwi w tym że trzeba znaleźć inny PLUS + do podłączenia STAGA, bo ten co jest na wtryskach od benzyny jest nieodpowiedni do podłączenia STAGA.
Czy ktoś miał podobny problem albo ma go dalej?

PROSZĘ O POMOC I DOBRE RADY.

: 06 lip 2010, 19:38
autor: gierobiala
Zapitalaj tam gdzie zakładałeś i niech ci kalibrują,łaski ci nikt nie robi

STAG-300

: 06 lip 2010, 19:42
autor: karwafak
To jest post w imieniu mojego gazownika, chłopina nie daje rady a ja chce mu pomóc za pośrednictwem naszego forum.

: 06 lip 2010, 20:46
autor: gierobiala
http://lpg-forum.pl/index.php

Pod linkiem jest więcej "kumatych",spróbuj tam ;-)

A nie można zapodać plusa bezpośrednio z akumulatora?

Re: STAG-300 POMOCY

: 12 lip 2010, 08:51
autor: Marcin B.
karwafak pisze:Witam Panowie i proszę o pomoc !!!!!

Zamontowałem STAGA -300 w A8 4,2 z 2000 roku i sytuacja moja wygląda tak;
- zapala na zimnym silniku OKI, na LPG się przełącza tez bez problemów i na LPG też chodzi OKI, osiągi bez zmian.

- problem jest w tym jak po przełączeniu na LPG silnik zgaszę, to mam problem z uruchomieniem go ponownie. Muszę długo pokręcić rozrusznikiem z wciśniętym pedałem gazu.

Podobno problem tkwi w tym że trzeba znaleźć inny PLUS + do podłączenia STAGA, bo ten co jest na wtryskach od benzyny jest nieodpowiedni do podłączenia STAGA.
Czy ktoś miał podobny problem albo ma go dalej?

PROSZĘ O POMOC I DOBRE RADY.

Jak dla mnie problem z zaworem przy parowniku. Przepuszcza gaz i jak odpalasz na benzynie masz za bogato i trzeba pokręcić by przemieliło. Ja mam Stag 300 i takie objawy były przy kończącym się parowniku. Masz może screeny z ustawien z programu? Mogło by to coś wyjaśnić.

Re: STAG-300 POMOCY

: 13 lip 2010, 00:13
autor: szoszon1983
Marcin B. pisze:
karwafak pisze:Witam Panowie i proszę o pomoc !!!!!

Zamontowałem STAGA -300 w A8 4,2 z 2000 roku i sytuacja moja wygląda tak;
- zapala na zimnym silniku OKI, na LPG się przełącza tez bez problemów i na LPG też chodzi OKI, osiągi bez zmian.

- problem jest w tym jak po przełączeniu na LPG silnik zgaszę, to mam problem z uruchomieniem go ponownie. Muszę długo pokręcić rozrusznikiem z wciśniętym pedałem gazu.

Podobno problem tkwi w tym że trzeba znaleźć inny PLUS + do podłączenia STAGA, bo ten co jest na wtryskach od benzyny jest nieodpowiedni do podłączenia STAGA.
Czy ktoś miał podobny problem albo ma go dalej?

PROSZĘ O POMOC I DOBRE RADY.

Jak dla mnie problem z zaworem przy parowniku. Przepuszcza gaz i jak odpalasz na benzynie masz za bogato i trzeba pokręcić by przemieliło. Ja mam Stag 300 i takie objawy były przy kończącym się parowniku. Masz może screeny z ustawien z programu? Mogło by to coś wyjaśnić.
Na autokaciku kulka razy był ten temat i to właśnie jest najczęstrza przyczyna. Jak dolot jest wypełniony gazem to silnik musi ten gaz wyrzucić do wydechy, zanim zassie powietrza i dla tego musisz długo kręcić.

: 13 lip 2010, 22:58
autor: karwafak
Dzięki Panowie za rady. W tym tygodniu mam podjechać do Nowotczyńskiego w Mławie, może oni mi pomogą.

: 21 lip 2010, 23:58
autor: maciu
no ale wtryski przecież przy wyłączonym zapłonie są zamknięte więc nawet jak zawór
przed wtryskami puszcza to nie powinno być problemu

: 22 lip 2010, 13:57
autor: djdemon_pl
Witam!

Miałem podobną sytuację w poprzedniej A8 - u mnie okazało się że miałem nadwyrężoną pompę paliwa po tym, jak pobierało mi gaz i benzynę, ze względu na błąd gazownika :/
Byłem wtedy w drodze, gdzie przez kilkanaście kilometrów nie było żadnej stacji...
Po przyjeździe do domu miałem taki sam objaw jak u Ciebie...
Czytałem, czytałem, sprawdzałem i nic... Zatankowałem powyżej połowy zbiornika i problem zniknął... (zbiornik w naszych A8 jest dwukomorowy) co tłumaczy to zjawisko w przypadku uszkodzonej pompy...

Sprawdź i zobacz czy może będzie OK. Czasem najdziwniej proste rozwiązania dają wytłumaczenie usterki...

: 22 lip 2010, 17:18
autor: paulo79
wedlug mnie puszcza gaz ktorys wtryskiwacz lub zawor przy parowniku. Wtryski wcale nie musza pracowac zeby gaz puszczaly- to tylko zwykly tloczek czyli gumka i sprezynka. Kolego sprawdz czy parownik jest goracy jak ci sie juz przelaczy z pb przy wlaczonej klimie i z ustawieniem temp np 18-19 st. Gazownik niech posprawdza czasy wtryskow na wolnych obr i na podwyzszonych, temperature gazu i temperature na parowniku. To prosta instalacja, tez mam staga300 i zaden gazownik nie dawal rady dopoki sam sie za to nie wzialem. Pamietaj ze gazownicy sie na instalacjach nie znaja a dobry gazownik to martwy gazownik :D

Witam

: 22 lip 2010, 20:12
autor: karwafak
Dziękuje Wam wszystkim z rady. Byłem w tygodniu u Nowotczyńskiego w Mławie i potwierdził że mam źle podłączone zasilanie, i stąd te trudne odpalanie na ciepłym silniku. Najgorsze jest to że dopiero po 1 sierpnia mogę się z nim umówić na usunięcie tej usterki, a na razie robię tak że jak gaszę samochód to przełączam na Pb i odpala jak dzidziulek, bez najmniejszego problemu, muszę tylko pamiętać żeby z powrotem włączyć LPG. Chyba że wiem że już więcej nie będę jeździł to gaszę normalnie i odpalanie na zimnym jest też normalne.
Pozdrawiam Wszystkich.

: 23 lip 2010, 10:47
autor: maciu
brzmi jak bajeczka dla klienta

zasilanie czego?

: 23 lip 2010, 21:38
autor: kkarol
Nowotczyński raczej bajek nie opowiada

: 24 lip 2010, 22:07
autor: maciu
to moze sie dowiemy co dokladnie bylo zle podpiete

: 24 lip 2010, 22:17
autor: artekk
to moze sie dowiemy co dokladnie bylo zle podpiete
Podejrzewam, że zasilanie sterownika instalacji STAG, choć stag jest dość odporny na takie historie. Bardzo czułe są sterowniki Diego firmy KME, znam dwa przypadki wariowania (jeden niestety z autopsji) z powodu błędów montażowych niewłaściwego podłączenia zasilania (czytaj plus w złym miejscu, lub słaba masa).