Strona 1 z 1

[D2 96 4.2PB/LPG ] Jak zdemontować obudowę wału korbowego

: 07 gru 2016, 16:07
autor: tomaszos1983
Witam
Mam pytanko, jak zdjąć element zaznaczony na zdjęciu, mam wyciek po lewej stronie z pod tego elementu, widać że ktoś to jakoś kleił ale nie wyszło.
Wszystkie śruby są odkręcone a to nie chce zejść.


Obrazek


Obrazek

: 07 gru 2016, 16:10
autor: marekp750
Masz jeszcze śruby od dołu.
Miskę trzeba ściągać.

Na zdjęciu na dole zobacz ile jest otworów po śrubach.

Obrazek

: 07 gru 2016, 16:11
autor: tomaszos1983
miska ściągnięta, śruby od spodu odkręcone, boję się na siłę tym targać żeby coś nie pękło

: 07 gru 2016, 17:38
autor: krzychu22.p1i
Popatrz dobrze od dołu, masz mieć 10 śrubek od spodu.

: 07 gru 2016, 17:41
autor: tomaszos1983
czy ktoś byłby mi w stanie podać nr uszczelki co pod tym deklem jest, z góry dziekuje

: 07 gru 2016, 17:43
autor: michalwruszak
077 103 161 D

: 07 gru 2016, 17:43
autor: tomaszos1983
a jeszcze jedna kwestia, zdjąłem jedynie dolną część miski, może trzeba zrzucić górną część również???

: 07 gru 2016, 18:08
autor: krzychu22.p1i
Tylko dolną ściągasz i wykręcasz tylko te śrubki od spodu do dekla. Nic więcej.

: 07 gru 2016, 18:17
autor: tomaszos1983
krzychu22.p1i pisze:Tylko dolną ściągasz i wykręcasz tylko te śrubki od spodu do dekla. Nic więcej.
ok, ale tak sobie myślę, ze ta pokrywa w dolnej część jest oparta na tej samej uszczelce co górna miska z blokiem, jak zsunę tą pokrywę to zerwę tą uszczelkę i i tak będzie trzeba tą górną miskę zrzucić.
Czy w takim przypadku zastosować uszczelkę płynną na tym elemencie....

Obrazek

: 07 gru 2016, 18:21
autor: marekp750
Tutaj masz dziury widoczne na osłonie (10 szt).

Obrazek


Nie ma tam stałej uszczelki, jest uszczelnienie płynne.

Masz dwa bolce prowadzące, z nich ciężko schodzi.

: 07 gru 2016, 18:31
autor: tomaszos1983
marekp750 pisze:Tutaj masz dziury widoczne na osłonie (10 szt).

Obrazek


Nie ma tam stałej uszczelki, jest uszczelnienie płynne.

Masz dwa bolce prowadzące, z nich ciężko schodzi.

Dzieki Marek
Byłem dziś w serwisie Vw i zamówiłem uszczelką pod ten dekiel, jedna w kraju niby jest dostępna, faktycznie deficyt, i kosztuje 250zl.
Zastanawiam się czy użyć tej oryginalnej czy zastosować uszczelkę płynną za 1/30 ceny.
Co polecasz, mówiłeś że nie udało Ci się kupić wiec domyślam się że zastosowałeś płynną.

: 07 gru 2016, 18:42
autor: marekp750
Uszczelka płynna tylko na dole.
Tam gdzie jest uszczelka "papierowa" to tak tam ma zostać.
Nie stosować silikonów i innych.

Pokrywa jest częścią obiegu olejowego za filtrem. Więc jakikolwiek farfocel
doprowadzi do poważnej awarii silnika.

: 08 gru 2016, 18:10
autor: pepi
zawsze można dorobić uszczelkę
tam gdzie jest już po za filtrem oleju nie można stosować silikonu
tylko dla twardzieli taki coś

: 08 gru 2016, 18:20
autor: tomaszos1983
udało się to zrzucić, po wielu próbach podważania śrubokrętem wkręciłem śrubę w ten element i przyspawałem do niej pręt z takim młotkiem do wyciągania wgnieceń z karoserii, nie wiem jak to się fachowo nazywa. Ale po 2 stuknięciach łatwo wyszło.
Uszczelka pod tym jest stalowo aluminiowa, 2 warstwowa, wygląda na nie uszkodzoną, wiec nie wiem dlaczego to ciekło??

Poza tym pomiędzy blokiem a górną miską jest uszczeka papierowa, jak będę składał to posmaruję ją płynna uszczelką dla pewności, najbardziej newralgiczne miejsce jest na łączeniu uszczelki pionowej stalowej z tą od miski.