Strona 1 z 1
[D2 99 4.2PB/LPG
] Koniec skrzyni, czy konwertera?
: 30 sty 2017, 11:30
autor: michal3454
Witam, zanim udam się do mechanika chciałem się poradzić na forum, mianowicie kilka dni temu jechałem swoim audi po pracy do domu i wszystko chodziło jak złoto, po 20 minutach wróciłem do auta zapaliłem i po wyjechaniu z parkingu zaczęły mi wypadać biegi, wyglądało to tak że wcisnąłem gaz, powiedzmy na pół gwizdka, prędkość stała w miejscu a obroty rosły, przy czym skrzynia przerzucała wszystkie biegi od pierwszego do piątego, jak lekko operowałem gazem to dało się jechać i skrzynia normalnie zmieniała biegi, tiptronic też przerzuca na każdy bieg bez problemu, ale po mocniejszym wciśnięciu gazu słychać było trzask ze skrzyni, wzrost obrotów i wchodził kolejny bieg, i tak w kółko aż skrzynia nie doszła do piątego biegu, wciśnięciu gazu towarzyszyły też lekkie wibracje, skrzynia też raz weszła w tryb awaryjny. Sprawdziłem poziom oleju w skrzyni i był jakiś tam minimalny ubytek ale nie przekraczał połowy litra. Sprawdziłem też błędy vaginą i pokazało błąd drugiego biegu 17116, ale skrzynia gładko zmienia z jedynki na dwójkę i trójkę pod warunkiem że lekko dodam gazu.
Jak myślicie to kwestia sprzęgła? Zastanawia mnie to że padło w przeciągu 20 minut
: 30 sty 2017, 12:11
autor: CINEK
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
[ Dodano: 2017-01-30, 12:11 ]
kiedy był olej wymieniany lub cokolwiek czy było robione w ASB?
michal3454 pisze: ale po mocniejszym wciśnięciu gazu słychać było trzask ze skrzyni, wzrost obrotów i wchodził kolejny bieg...wciśnięciu gazu towarzyszyły też lekkie wibracje, skrzynia też raz weszła w tryb awaryjny.
nie wróży to nic dobrego w szczególności kiedy słyszysz trzaski z ASB i próbujesz jechać dalej
wątpię też aby wymiana oleju pomogła...raczej nastawiał bym się na "mały" remoncik...
michal3454 pisze:Zastanawia mnie to że padło w przeciągu 20 minut
to nie ma nic do rzeczy. Koledze tu z forum ASB padła bezobjawowo. Jechał i nagle bum. Wcześniej żadnych oznak wskazujących na uszkodzenie...po prostu skończyła żywot.

: 30 sty 2017, 12:24
autor: michal3454
Nie wiem kiedy coś było robione, auto mam od roku, i raczej zakładam że skrzynia nie była ruszana przez to co serwis audi wciska ludziom na temat skrzyń. Bardziej mnie zastanawia to że wszystkie biegi wchodzą i auto się rozpędza pod warunkiem że delikatnie operuję gazem, to mój pierwszy automat i nie mam jeszcze wystarczającej wiedzy na jego temat, także chciałem tylko wiedzieć czy jest opcja że to sprzęgło poszło i nie jest w stanie przenieść napędu
: 30 sty 2017, 12:52
autor: CINEK
z reguły tak jest, że jak po "normalnym" dodaniu gazu obroty rosną a prędkość nie i przy tym zaczyna telepać autem to wina konwertera.
Może też być słyszalne stukanie z okolicy skrzyni na postoju jak również ze wzrostem obrotów.
: 30 sty 2017, 20:50
autor: krzychu22.p1i
Bo jak powoli przyśpieszasz to nie ma np. poślizgów na sprzęgłach. Skrzynka na stół i działaj.
: 06 lut 2017, 21:24
autor: michal3454
Sprzęgło jednak jest ok, nie przyszło mi do głowy wcześniej sprawdzić na wstecznym jak rusza, zostaje tylko płyta sterująca, orientujecie się może czy płyta od 5hp24 z bmw jest taka sama? skrzynie wizualnie lekko się różnią ale środek powinien być ten sam, łatwiej znaleźć graty do skrzyni z bmw czy jaguara niż z audi, i ceny trochę lepsze
: 08 lut 2017, 07:05
autor: uszek
Ja mam płyte z peknietym blokiem od wstecznego. Jest sprawna oprocz tego pekniecia. Jesli sobie przelozysz blok od swojem to powinno działac bez problemu. A od BMW powinna pasować