Strona 1 z 1
[S8 D2 01
] Podwyższona kompresja do 13,5 bar AVP
: 15 lut 2017, 23:00
autor: lohr
Witam, jakiś czas temu robiłem pomiar kompresji wyniki:
Prawa - 1-11,9; 2-11,9; 3-11,5; 4-12,9
Lewa - 5-12,9; 6-12,6; 7-13,5; 8-13,5
max powinno być 12 bar różnica między cylindrami 1 bar tak mi się kojarzy teraz nie mam jak tego sprawdzić.
Co może być wysokiej kompresji zwłaszcza 7 i 8 cylindrze. ??
Silnik był rozgrzany , otwarta przepustnica pomiary były 2 razy robione wyniki identyczne.
Przebieg na liczniku 250tys. olej Valvoline MaxLife 5W40
Zużycie oleju na 10tys - (0.5 - 0.9L)
: 16 lut 2017, 07:54
autor: CINEK
lohr,
wg ELSA prawidłowo to między 9 a 14 bar.. granica min. to 7,5 bar a różnic maxymalna między cylindrami to 3 bary.
sprawdzane na rozgrzanym oleju w silniku do min. 30°C
tak więc nie ma się czego czepiać moim zdaniem
: 16 lut 2017, 08:30
autor: marekp750
W silnikach S-kowych w D2 (czy pre czy lift) ciśnienie sprężania powinno wynosić ~14 BAR.
Nie mniej, nie więcej. Mówimy oczywiście o niezużytym silniku.
Czyli 7 i 8 gar jest najmniej zużyty.
Albo tak ciekną uszczelniacze na nich, że olej dostający się do cylindra
uszczelnia tłok z pierścieniami podbijając ciśnienie.
Trzeba obejrzeć tłok i komorę spalania na obecność nagaru. Jak jest nagar
to leci olej. Jak jest czysto to cylindry są OK.
: 03 maja 2021, 14:39
autor: Preston81
odswierze kotleta
jak do tego co mowicie maja sie zapisy odnosnie s8 d2 FL silnik AQH
czyli
kompresja
nowy 10-13 bar
limit - dolna granica 7 bar
roznica miedzy cylindrami max 3 bary
screen
https://photos.app.goo.gl/9M6YvvZQxshiDULo6
: 03 maja 2022, 20:39
autor: Ola33
witam, mierzona była ostatnio kompresja i nie wygląda to za ciekawie:
prawa 10 , 9 , 10 , 8,2
lewa 10 , 10 , 10,5 , 9
auto jedyne co czuć że trochę faluje ale na wskazówce nie jest to widoczne.
Mam takie pytanie czy remont głowic pomoże żeby kompresja wzrosła?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
: 04 maja 2022, 00:39
autor: Ukaniu
Sprawdzić endoskopem gładzie, zrobić próbę olejową i będzie wiadomo.
Warsztat powinien postawić taką diagnozę bez wysiłku.
: 04 maja 2022, 22:02
autor: pepi
te próby to o tyłek otłuc
jest lepszy sposób
Wpuszcza się powietrze powiedzmy 2 bary bez świece i łapie się kluczem wał i widać organoleptycznie jak pcha dany cylinder i gdzie spiernicza powietrze zazwyczaj w wydech
TYLKO TŁOK MA BYĆ PRZED PRACĄ
: 10 maja 2022, 23:25
autor: Adam
Teraz z to moje s8 z posta

. Niedługo silnik wyjedzie z auta i sprawdzę co było z kompresją.
: 11 maja 2022, 06:45
autor: pepi
a po co można było na aucie

no ale może się okazać ze gładź porysowana wtedy tylko inny słupek i robi się łatwiej to fakt