Strona 1 z 2
[S8 D2 00 LPG
] 4,2 AQH problem z klepaniem w silniku
: 04 mar 2017, 08:41
autor: fafik
Witam, może ktoś podpowie co może być przyczyną klepania silnika, wydaje mi się że tak jakby smarowania nie miał. Silnik po wymianie rozrządu, uszczelek pod głowicami, planowaniu głowic (wszystko złożone na nowych częściach z ASO), wlany olej Motul 5w40, blok, tłoki wyglądały jak nowe, zero rys. Po remoncie wszystko chodziło idealnie, aż w pewnym momencie zaczął klepać jak diesel (po przejechaniu około 3tys km), oczywiście odrazu zgaszony i nie jeżdżony ( zlałem olej i okazało się że jest w nim dosyć sporo opiłków, zrzuciłem miskę olejową, wyczyściłem wszytko ładnie, wyciągnąłem nawet pompę oleju, ale wyglada na sprawną). Ktoś wie o co mu może chodzić?
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
: 04 mar 2017, 12:52
autor: CINEK
Zapewne nastawniki ci sie odzywają.
Poszukaj tu na forum jest o tym cała encyklopedia, np tu
http://www.a8team.pl/d2-fl-all-nastawni ... vt9642.htm
: 04 mar 2017, 13:35
autor: fafik
Wiem, że na pewno przy odpalaniu kilka sekund stukał któryś napinacz, ale możliwe że teraz stukają cały czas? Jak sprawdzić czy to na pewno te napinacze? Bo za dwa muszę dać około 4tys więc wolałbym być pewny że to to
: 04 mar 2017, 13:38
autor: CINEK
Jak sprawdzisz masz opisane w temacie ktory Ci podalem. Natomiast co do stukania to moze ktoraś wkładka regulacyjna (popychacz) sie zawiesiła. Stetoskop to reki i nasłuchiwać.
: 06 mar 2017, 15:05
autor: krisker
Może ślizgi odfrunęły...
: 06 mar 2017, 15:22
autor: CINEK
krisker pisze:Może ślizgi odfrunęły...
no dokładnie, jak opiłki są to może zmieliło dolne ślizgi (które nie są widoczne po zdjęciu pokrywy, więc może się wydawać że nastawniki są ok), powpadało do głowicy i zrobiło zamieszanie.
Ale to by było dziwne, skoro głowice były robione to było by widać przecież
chyba że wewnętrznie nie były ruszane, wałki nie były zdjęte to i nastawnika nikt nie obejrzał dokładnie
: 06 mar 2017, 23:24
autor: szeryfisch
predzej opilki zatkały sitka nastawników..
: 07 mar 2017, 14:02
autor: monster_1973
panewki? Lepiej tego silnika nie odpalaj więcej.
: 07 mar 2017, 15:33
autor: mahoney99
jaki kolor opiłków?
: 08 mar 2017, 08:01
autor: pepi
szeryfisch pisze:predzej opilki zatkały sitka nastawników..
- a filtr po co jest
nie dajmy się zwariować smok pobiera olej i na drodze jest filtr i raczej opiłki się w magistralę olejową nie dostaną .
: 08 mar 2017, 09:10
autor: CINEK
ja obstawiam dolne ślizgi. Łańcuch już po aluminium lata i dlatego stuka.
najszybciej to zdjąć pokrywę klawiatury i obadać organoleptycznie czy ślizgi w szczególności dolne są całe oraz zobaczyć czy łańcuch jest napięty.
Jeśli wszystko ok to któryś popychać, zawór albo panewka
: 08 mar 2017, 09:38
autor: fafik
Opiłki koloru mosiężnego, magnes ich nie łapie, nastawniki i wałki były ściągane i wszystko cacy było
: 08 mar 2017, 09:47
autor: CINEK
nie brzmi to za ciekawie .... panewki korbowodowe
oby nie... ale w razie co kolega FOSS ma dół tego silnika na sprzedaż
: 08 mar 2017, 21:21
autor: pepi
panewki
: 09 mar 2017, 12:42
autor: Pawulon_90
Panewki w silnikach od esy to pomalu sie standart robi
przerabialem temat jakis cza temu