Strona 1 z 1

[D2 97 4.2PB/LPG ] Olej w płynie chłodniczym

: 05 mar 2017, 12:52
autor: Syreq
Nieciekawa sytuacja, mam olej w płynie chłodniczym, ale olej w silniku wygląda normalnie, żadnego masła ani na bagnecie ani na korku oleju. Brak też bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym w trakcie pracy silnika. Możliwe by był to olej ze skrzyni biegów? Albo chłodnica oleju po boku silnika może mieszać płyny? Nie uśmiecha mi się robienie uszczelek bo już sporo wsadziłem w niedawno kupione auto :/

: 05 mar 2017, 16:42
autor: Arthur
miałem już przypadki ze puszczała chłodniczka oleju z boku silnika, uważaj tylko żeby nie kupić wymiennika z zatartego motoru.

: 08 mar 2017, 18:00
autor: monster_1973
Zrób test na CO2 w płynie chłodniczym i będziesz wiedział czy ten olej przedostaje się przez głowicę czy trzeba szukać w innych miejscach, tak jak kolega Arthur pisał.

: 19 maja 2017, 14:39
autor: Syreq
Test nie pokazał obecności co2 w układzie

: 19 maja 2017, 22:47
autor: danishow
monster_1973 pisze:Zrób test na CO2 w płynie chłodniczym i będziesz wiedział czy ten olej przedostaje się przez głowicę
Taki test nie potwierdzi szczelności uszczelek pod głowicą, olej może mimo tego dostawać się do obiegu płyn chłodniczego.
W sumie 9 na 10 takich przypadków to wina wymiennika ciepła czyli chłodniczki oleju ...silnika lub skrzyni.

: 20 maja 2017, 22:24
autor: Syreq
Po zdjęciu przewodów olejowych skrzyni, zaślepieniu jednego otworu w chłodnicy i dmuchnięciu w drugi w zbiorniczku wyrównawczym nie pojawiły się żadne bąbelki. Olej se skrzyni jest jednak mętny i pachnie trochę podobnie jak to co znajduje się w zbiorniczku wyrównawczym.

: 21 maja 2017, 00:03
autor: Ukaniu
Warsztat powinien wykonać pomiar obecności glikolu w oleju skrzyni.
Nawet znikome ilości zabiją skrzynię szybko. Kiedyś za taki test ZTCP płaciłem coś koło 40-50 PLN.