Strona 1 z 4

[D2 96 4.2PB/LPG ] Remont ABZ

: 08 kwie 2017, 10:47
autor: chicken20091986
Witam jestem w trakcie remontu silnika , głowice już zregenerowane teraz został dół . Panewki śmietnik i pierścienie w sumie jeszcze nie wiem bo nie mierzyłem . Pytanko mam co do części i wymiarów . ABZ ma tłok 84,5 są dwie grupy pierścieni w etce i w sumie nie wiem o co chodzi z tymi grupami GR.0 i GR.1. Po włożeniu pierścieni w cylinder jaka powinna być szczelina zamka ?? i ewentualnie jestem w stanie kupić po wymiarach pierścienie 130zł ok kosztuje komplet. A teraz panewki korbowodowe to już gorzej ze znalezieniem nie znam wymioarów są ale do silnika 3,7L koszt 411zł wymiary czop 40mm a szer 17mm. Czy z 3,7 bedą pasowały do mojej 4,2??

: 08 kwie 2017, 12:23
autor: danishow
chicken20091986, pytaj forumowicza "Bugalon" ...robil remont u siebie jakis czas temu i obeznany jest w tych klockach.

: 08 kwie 2017, 18:06
autor: Bugalon
No przerabialem, priva dostalem i odpisalem, ale napiszę tutaj też dla potomnych:

1. Fabrycznego luzu zamka pierscienia nikt nie podaje, bo według producenta nie remontuje sie dołu w ogole (dlatego w elsie nie ma ani słowa o wymiarach czy momentach dokręcania takich elementów jak np. korbowody). Co ciekawe same panewki ASO oferuje - ciekawe gdzie tu sens, gdzie logika. Ja kupiłem pierścienie dedykowane do ABZ (Michał załatwił). Po montażu zerknąłem tylko czy nie jest za ciasny (na oko czy szczelina jest). Była dla mnie ok, wiec przyjałem ze producent pierscienia wie co robi (i wiedział, bo motor smiga do tej pory super i oliwy nie spija)
2. Panewek w zamienniku brak. Ja kupowałem w ASO. Panewki z zamiennika pasujące wymiarowo są z silników o mniejszych pojemnosciach (wymiarowo mam na mysli srednice). Niestety te panewki są również węższe niż te, które dawała fabryka. Ponoć ludzie to zakładają i jeżdżą. Ja jednak takich rzeczy nie robię więc ASO skroiło mnie jak żyd za matkę :(

: 09 kwie 2017, 23:54
autor: RadMon
z jakimi kosztami trzeba sie liczyc jesli chodzi o remont gory silnika??

: 10 kwie 2017, 17:22
autor: lesdud
RadMon pisze:z jakimi kosztami trzeba sie liczyc jesli chodzi o remont gory silnika??
Ja robilrn gore silnika i od razu nowy rozrzad. Razem komplet 6,5

: 10 kwie 2017, 18:21
autor: Bugalon
Ja teraz robie komplet (czyli góra i dół). Mam AHC na stojaku (S8 Prefl). Nigdy nie licze robocizny bo sam oczywiście remontuje wszystko. Licząc full remont w częściach wychodzi mi około 11k PLN (razem z nowymi wtryskami LPG). W ABZ wyszło by pewnie z 1k taniej (bo to 1k to roznica w koszcie regeneracji głowic, reszta części jest taka sama)

W remoncie wszystko co potrzebne, panewki, pierścienie, uszczelki wszystkie możliwe (nawet te pod dekle silnika z jego przodu i z tyłu), regeneracja głowic z nowymi popychaczami zaworowymi i nowymi łańcuszkami, regeneracja alternatora, rozrusznika, nowym sprzęgłem (bo to manual), wymiana uszczelek chłodniczki oleju i oczywiście calusieńkim rozrządem

: 10 kwie 2017, 18:47
autor: emilus143
A koszt samych części silnika, bez gazu, sprzęgła, rozrusznika, rozrządu, itd?

: 10 kwie 2017, 22:29
autor: RadMon
no wlasnie tu sie pojawia dylemat... wkładać w silnika okolo 7 tys i cieszyc sie autem przez 2-3 lata czy moze lepiej te 7tys (plus kase za D2), dolozyc i kupic D3 prelift ... :/

: 10 kwie 2017, 23:25
autor: lesdud
Bugalon pisze:Ja teraz robie komplet (czyli góra i dół). Mam AHC na stojaku (S8 Prefl). Nigdy nie licze robocizny bo sam oczywiście remontuje wszystko. Licząc full remont w częściach wychodzi mi około 11k PLN (razem z nowymi wtryskami LPG). W ABZ wyszło by pewnie z 1k taniej (bo to 1k to roznica w koszcie regeneracji głowic, reszta części jest taka sama)

W remoncie wszystko co potrzebne, panewki, pierścienie, uszczelki wszystkie możliwe (nawet te pod dekle silnika z jego przodu i z tyłu), regeneracja głowic z nowymi popychaczami zaworowymi i nowymi łańcuszkami, regeneracja alternatora, rozrusznika, nowym sprzęgłem (bo to manual), wymiana uszczelek chłodniczki oleju i oczywiście calusieńkim rozrządem
Wojtek roznica w cenie regeneracji głowic ahc od abz to 200-300zł tak Marek z SMP mówił. Mnie za pełną regenerację 2 glowek od ahc wyszło 2tyś a do abz 1,7-1,8tyś. kosztuje
Podobno niektóre firmy robią regeneracje po 500-600 zł za sztukę ale nie wymieniaja wtedy gniazd zaworowych.

Ale naprawdę warto zrobić górę. U mnie pobierał oleju 0,5-0,7 l na setkę, a teraz po okolo 2tyś km zero ubytku

: 11 kwie 2017, 08:54
autor: Bugalon
Sprzęgło - 1200
Wtryski gazowe - 700
Alternator - 400
Rozrusznik - 250
Rozrząd kompletny - 1100

Wychodzi na to - ze te detale kosztowały 3550 - odejmij sobie od całkowitej kwoty i wyjdzie ci remont (tylko nie wiem kto taki remont zrobi bez wymiany rozrządu - pewnie jakiś samobojca)

Co do regeneracji głowic i wymiany gniazd zaworowych - akurat w głowicach z S8 to bym tych gniazd na siłę nie wymieniał (chyba że wydechowe). Na ssakach masz płytki, niedostępne w ASO więc lepiej przeszlifować gniazda na ssakach i doszlifować płytki niż nie mieć potem możliwości mechanicznej regulacji luzu zaworowego (o płytki regulacyjne chodzi). Ja za regenerację jednej głowicy w ABZ (bez wymiany gniazd zaworowych ale z wymianą prowadnić zaworowych, łańcuszków, uszczelniaczy i pełną obróbkę) płaciłem 650 netto. Na wszystko brałem fakturę więc z Vatem regeneracja głowic kosztowała mnie około 1700 złotych. Za głowice z AHC jeszcze się nie rozliczałem ale to za chwile :)

: 11 kwie 2017, 09:04
autor: CINEK
RadMon pisze:no wlasnie tu sie pojawia dylemat... wkładać w silnika okolo 7 tys i cieszyc sie autem przez 2-3 lata czy moze lepiej te 7tys (plus kase za D2), dolozyc i kupic D3 prelift ...
pytanie czy chcesz jeździć już dość kultowym autem jakim jest D2 i być pewnym, że polatasz bezawaryjnie kilka dobrych lat, czy też kupić D3 za ile??? 30K i zacząć wsadzać od nowa worki z $ ;)

na wyremontowanym silniku polatasz o wiele dłużej bezawaryjnie niż 2-3 lata <hihi>

: 11 kwie 2017, 19:36
autor: lesdud
Bugalon pisze:Co do regeneracji głowic i wymiany gniazd zaworowych - akurat w głowicach z S8 to bym tych gniazd na siłę nie wymieniał (chyba że wydechowe). Na ssakach masz płytki, niedostępne w ASO więc lepiej przeszlifować gniazda na ssakach i doszlifować płytki niż nie mieć potem możliwości mechanicznej regulacji luzu zaworowego (o płytki regulacyjne chodzi). Ja za regenerację jednej głowicy w ABZ (bez wymiany gniazd zaworowych ale z wymianą prowadnić zaworowych, łańcuszków, uszczelniaczy i pełną obróbkę) płaciłem 650 netto. Na wszystko brałem fakturę więc z Vatem regeneracja głowic kosztowała mnie około 1700 złotych. Za głowice z AHC jeszcze się nie rozliczałem ale to za chwile :)
Sorry źle się chyba wczoraj wyraziłem. W moich głowicach zostało zrobione : "Pełna obróbka. Wszystkie prowadnice, szlifowanie wszystkich gniazd
zaworowych i zaworów."
Całą naprawę przeprowadził kolega z tego forum marekp750, więc jestem pewien że mam zrobione wszystko tak jak powinno być.

: 11 kwie 2017, 22:10
autor: pepi
walka z wiatrakami :]

: 12 kwie 2017, 07:22
autor: Bugalon
Ta, pepi wiem, ty bys szukal ABZ-ta z przebiegiem 120k i wymienial :) Każdy ma swoja filozofie. Ale popatrz na auto Leszka (Lesdud).

Kupil z padnietym automatem i cieknącym motorem. Zrobił automat, teraz zrobił silnik i ma w pełni sprawne, świetne, szybkie auto na lata, które będzie mu bezusterkowo służyć (przynajmniej w obszarze napędu). Właśnie takie podejście zdecydowanie popieram - robisz coś od podstaw, wiesz co masz i nie poruszasz się "cykającą bombą' z niewiadomym przebiegiem.

: 12 kwie 2017, 07:29
autor: pb41ns
Bugalon pisze:Ta, pepi wiem, ty bys szukal ABZ-ta z przebiegiem 120k i wymienial :) .
Ta, jasne. Chyba 10 lat temu taki przebieg :P