Strona 1 z 2

[S8 D2 00 ] Syczenie w silniku.

: 18 maja 2017, 20:27
autor: zelekdub
Witam mam taki problem.
Głośne syczenie w tym miejscu

Obrazek

Silnik jakby łapał lewe powietrze po odpaleniu po kilku sekundach obroty same rosną do 1700 i po kilku sekundach spadają do normalnych i tak w kółko.

Proszę o pomoc

Dziękuje

: 18 maja 2017, 21:02
autor: krzychu22.p1i
Odma, odżałuj hajs i kup z aso. Pisz do michalwruszak - pomoże w zakupie. Zamienniki szybko wysiadają, sam to przechodziłem i nie warto pchać się w zamienniki bo i tak zakończysz na oe wydając niepotrzebnie mamonę.

: 18 maja 2017, 21:11
autor: zelekdub
Chodzi o tą cześć ? Obrazek

Jakieś przewody nowe też są potrzebne ?

: 18 maja 2017, 21:37
autor: krzychu22.p1i
Tak to jest odma. Nic poza nią więcej nie potrzebujesz.

: 19 maja 2017, 18:35
autor: zelekdub
To nie odma. Po wymianie obroty są jeszcze większe w granicy 2000 i syczy jeszcze bardziej.

: 19 maja 2017, 18:54
autor: danishow
Szukaj nieszczelności, gdzieś przy przepustnicy na pewno ciągnie lewe powietrze (np. przetarty/urwany wężyk podciśnienia).

: 20 maja 2017, 00:09
autor: Ukaniu
Bierzesz rurkę z 15mm średnicy i jedną stroną w uchu a drugą badasz gdzie syczy. Mnie rurka pozwala zdiagnozować różne syki i piski niosące się po wszystkim. To czego nie można zrobic stetoskopem.

: 20 maja 2017, 14:02
autor: zelekdub
Syczenie jest gdzieś w okolicy prawej strony odmy gdzie dokładniej nie wiem w poniedziałek daję go do mechanika. Wydaje mi się że to jakiś przewód który jest niżej bo z góry wszystko sprawdziłem i nic nie znalazłem.

: 24 paź 2019, 23:29
autor: peter5on
Podczepię się pod temat.

Pytanie nr 1. - Czy w skrzyni korbowej powinno być podciśnienie czy neutralne ciśnienie na jałowych obrotach? U mnie po odkręceniu korka silnik wchodzi na wyższe obroty a potem obroty się normują, jest podciśnienie takie średnie ale jakby podłączyć rurę od odkurzacza do wlewu oleju to może by poodkurzał trochę w samochodzie.

Pytanie nr 2. - Jak konkretnie działa odma? Z tego co wyczytałem na jakimś audizine na jałowych niema wystarczającego podciśnienia więc membrana nie zamyka dojścia do dolotu więc opary olejowe dostają się do kolektora i są spalane, natomiast przy przyśpieszaniu "zasys" jest tak duży że zostają pokonane opory sprężyny i membrana zamyka dojście do kolektora? Czy taka jest zasada działania?

Pozatym gdyby u kogoś wydobywały się dźwięki trąbki z odmy to odgłos ten wydaje zawór jednostronnego działania który znajduję się na gorze odmy, taki pomarańczowy grzybek, kupiłem zamiennik odmy meyle i jest to totalna tandeta, odlew i jakość plastiku jak z toy-toya, i to trąbienie przy dodawaniu gazu szlag mnie trafiał, przełożyłem tylko membranę do starej ori odmy i działa tylko właśnie pytanie czy dobrze działa?

Żeby sprawdzić działanie zaworka wystarczy dmuchnąć w otwór na górze, ja go trochę przyciąłem myślałem że mu to pomoże ale nadal wpadał w rezonans...

W sumie niewiem po co jest ten grzybek skoro jest też obok otworek mały który przepuszcza powietrze w obie strony nad membraną (zaznaczyłem na zdjęciu)

Obrazek

Obrazek

Kolejna sprawa to nawet po zdemontowaniu sprężyny membrana ma troszkę luzu pomiędzy kominkiem, ale nie sprawdzałem jeszcze jak auto pracuję bez sprężyny. Ale zadaję te wszystkie pytania gdyż na starej ori odmie miałem trochę oleju w dolocie więc coś było z nią nie halo mimo że membrana nie była pęknięta. Twardość sprężyny też ma duże znaczenie w działaniu tego ustrojstwa zapewne. A jakiekolwiek pęknięcie membrany spowoduje zasysanie lewego powietrza do kolektora, chociaż to powietrze ze skrzyni korbowej też teoretycznie jest "lewe" gdyż pominięte przez przepływomierz?

Obrazek

Obrazek

: 25 paź 2019, 11:21
autor: Gumi191
Cześć, u mnie było piszczenie, ze wszystkich objawów i podpowiedzi postawiłem na odmę, wymieniłem i nic pomogło.
no to wyczytałem, że może być "niedokręcony" kolektor ssący, więc ruszyło czyszczenie i nowe uszczelnienie, problem rozwiązany. tylko u mnie było bardziej piszczenie niż syczenie.

: 25 paź 2019, 11:26
autor: peter5on
A możesz sprawdzić czy masz podciśnienie jak korek odkręcasz czy nie przysysa go?

: 25 paź 2019, 11:35
autor: Gumi191
peter5on pisze:A możesz sprawdzić czy masz podciśnienie jak korek odkręcasz czy nie przysysa go?
niestety teraz nie mam auta, nic nie sprawdzę

: 28 sty 2020, 13:09
autor: Adam
dzisiaj mam tak samo s8 d2 odkręcę korek cisza , odma roczna z aso i nowe uszczelki kolektora i przepustnicy . mogła się nowa odma zapchać ?

: 02 lut 2020, 12:52
autor: danishow
Adam pisze:mogła się nowa odma zapchać ?
Zależy od zastosowanego oleju, warunków eksploatacji silnika i jego stanu.

: 02 lut 2020, 16:19
autor: pepi
musiał by wlać rzepakowy <bezradny> raczej to mało prawdopodobne :P