Strona 1 z 2

[S8 D2 99 LPG ] Problem z przepływomierzem , ucięty kabel

: 15 sie 2017, 11:49
autor: leadus
Witam , ostatnio zakupiłem S8 4.2 99 rok z LPG , po powrocie do domu i kilku mocnych rundach wywaliło błąd ABS i bodajże ESP , za radą internetow podłączyłem VCDSa , okazało się ze przepływka nie domaga , jak otworzyłem puszkę filtra okazało się ze ktoś już tam grzebał i obciął jeden kabel( ten z czarnej izolacji gdzie idą dwa przewody) , szukałem schematu ale coś słabo , ktoś ma może najchętniej z kolorami kabelków . Bede wdzięczny bardzo . Postaram się wrzucić zdjęcia które wyjaśnia mój problem .


PS. Jednak nie mogę dodać zdjecie , forum nie obsługuje formatu w którym mój telefon zapisuje zdjęcia .

: 15 sie 2017, 21:49
autor: michalwruszak
Wrzuć na fotosik albo inny serwis zdjęciowy

: 16 sie 2017, 19:18
autor: leadus
Obrazek



Obrazek

: 16 sie 2017, 21:33
autor: bartez83
Tak jest orginalnie.U mnie też ten czarny przewód jest ucięty.Ilość przewodów się zgadza.Także jest ok.

: 17 sie 2017, 12:49
autor: leadus
no to teraz jeszcze nr przepływki i mogę zamawiać , wg VIN i tego co sprawdzałem na allegro to dziwne rzeczy wychodzą , jak ktoś ma nr to chętnie się dowiem .



wg numerów które dostałem po vin w allegro widzę tylko przepływki z cayenne 4.5l i a8 3.3tdi

: 17 sie 2017, 13:02
autor: michalwruszak
Daj VIN to sprawdzę

: 17 sie 2017, 15:43
autor: leadus
WAUZZZ4DZYN005454

ja mam nr

oe 057 906 461 C
bosch 0 281 002 435

: 17 sie 2017, 15:47
autor: michalwruszak
Ale jaja :)

Ktoś wsadził Ci przepływkę z 3.3 TDI

Wlaściwy numer OE dla Ciebie to - 077 133 471 H

: 17 sie 2017, 15:56
autor: leadus
tzn te numery podał mi kolega ktory pracuje w sklepie , jakie mam w aucie nie wiem bo jestem za granica a jutro chce wymienić jak wrócę :) jeszcze teraz znaleść używkę niedaleko siebie i wróci eSa do żywych :)

: 17 sie 2017, 16:01
autor: michalwruszak
Powodzenia w szukaniu używki do AQH - słabo to widzę

: 18 sie 2017, 21:05
autor: leadus
5-6 sztuk na allegro siedzi , jedną mam prawie po drodze jak wracam z roboty :)


PS. możesz jeszcze sprawdzić nr pompki centralnego ? bo moja lekko świruje

[ Dodano: 2017-08-18, 21:05 ]
wymieniłem przepływke , problem znikł , po 5km wskoczył spowrotem błąd przepływki :

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0102-35-00- Signal to Low

: 18 sie 2017, 21:16
autor: michalwruszak
Znalazłeś z właściwym numerem ?

: 18 sie 2017, 21:32
autor: leadus
tak taki jak podałeś , moja stara tez taki miała

: 18 sie 2017, 21:40
autor: michalwruszak
Jeśli błąd powrócił to problem musi być w instalcji do przepływki - warto sprawdzić te kable wszystkie

: 19 sie 2017, 09:26
autor: leadus
ok bede jutro walczył , one idą od przepływki prosto do ECU ? tylko dlaczego chwile było ok ? skoro teraz aktualnie nie idzie skasować błędu , jak byś mógł napisać mi jak pomierzyć kable bo gdzieś czytałem o napięciach jakie powinny być ale teraz znaleść nie mogę :/

no i odłączona czy podłączona nie ma różnicy ten sam błąd

[ Dodano: 2017-08-18, 23:28 ]
znalazłem takie coś na forum passata :




Sprawdzanie napięcia zasilającego miernika masy powietrza (G70)
– wyjąć 5 -krotną wtyczkę 1 z miernika masy powietrza 2;
– podłączyć multimetr nastawiony na pomiar napięcia do styku 2 wtyczki i masy silnika.
– uruchomić silnik i pozostawić pracujący na jałowym biegu.
Wymagana wartość: 11 do 15 V

Jeżeli nie występowało napięcie:
– wyłączyć zapłon;
– sprawdzić połączenia przewodów do przekaźnika (J17) pompy paliwa

Jeżeli napięcie zasilające i przewody są prawidłowe:
– włączyć zapłon;
– podłączyć multimetr nastawiony na pomiar napięcia do styku 4 wtyczki i masy samochodu.
Wymagana wartość: 4,5 do 5,5 V

Jeżeli nie występowało napięcie:
– wyłączyć zapłon;
– sprawdzić sygnał i przewody masy,
– podłączyć przyłącze pomiarowe V.A.G 1598/31
do centralnej wtyczki komputera. Komputer sterujący silnikiem nie jest przy tym podłączony;

Sprawdzanie przewodów sygnałowych i przewodów masy miernika masy powietrza (G70)

Sprawdzić ciągłość przewodów między przyłączem pomiarowym a 5-krotną wtyczką:
styk 5 + gniazdo 29,
styk 4 + gniazdo 53,
styk 3 + gniazdo 27.
Rezystancja przewodu: max. 1,5 Ω
– sprawdzić dodatkowo wszystkie przewody, czy nie występują zwarcia między nimi;
– dodatkowo sprawdzić, czy nie występują zwarcia między przewodami i z potencjałem plus akumulatora lub masy.

Jeżeli nie stwierdzono żadnej usterki w przewodach:
– wymienić czujnik masy powietrza G70 na nowy.

wg opisu pin 2 i 4 mam ok , nie wiem jak reszta czy się zgadza , rano sprawdzę

[ Dodano: 2017-08-19, 09:26 ]
na zgaszonym silniku błąd daje się skasować , na odpalonym wraca