ok bede jutro walczył , one idą od przepływki prosto do ECU ? tylko dlaczego chwile było ok ? skoro teraz aktualnie nie idzie skasować błędu , jak byś mógł napisać mi jak pomierzyć kable bo gdzieś czytałem o napięciach jakie powinny być ale teraz znaleść nie mogę
no i odłączona czy podłączona nie ma różnicy ten sam błąd
[ Dodano: 2017-08-18, 23:28 ]
znalazłem takie coś na forum passata :
Sprawdzanie napięcia zasilającego miernika masy powietrza (G70)
– wyjąć 5 -krotną wtyczkę 1 z miernika masy powietrza 2;
– podłączyć multimetr nastawiony na pomiar napięcia do styku 2 wtyczki i masy silnika.
– uruchomić silnik i pozostawić pracujący na jałowym biegu.
Wymagana wartość: 11 do 15 V
Jeżeli nie występowało napięcie:
– wyłączyć zapłon;
– sprawdzić połączenia przewodów do przekaźnika (J17) pompy paliwa
Jeżeli napięcie zasilające i przewody są prawidłowe:
– włączyć zapłon;
– podłączyć multimetr nastawiony na pomiar napięcia do styku 4 wtyczki i masy samochodu.
Wymagana wartość: 4,5 do 5,5 V
Jeżeli nie występowało napięcie:
– wyłączyć zapłon;
– sprawdzić sygnał i przewody masy,
– podłączyć przyłącze pomiarowe V.A.G 1598/31
do centralnej wtyczki komputera. Komputer sterujący silnikiem nie jest przy tym podłączony;
Sprawdzanie przewodów sygnałowych i przewodów masy miernika masy powietrza (G70)
Sprawdzić ciągłość przewodów między przyłączem pomiarowym a 5-krotną wtyczką:
styk 5 + gniazdo 29,
styk 4 + gniazdo 53,
styk 3 + gniazdo 27.
Rezystancja przewodu: max. 1,5 Ω
– sprawdzić dodatkowo wszystkie przewody, czy nie występują zwarcia między nimi;
– dodatkowo sprawdzić, czy nie występują zwarcia między przewodami i z potencjałem plus akumulatora lub masy.
Jeżeli nie stwierdzono żadnej usterki w przewodach:
– wymienić czujnik masy powietrza G70 na nowy.
wg opisu pin 2 i 4 mam ok , nie wiem jak reszta czy się zgadza , rano sprawdzę
[ Dodano: 2017-08-19, 09:26 ]
na zgaszonym silniku błąd daje się skasować , na odpalonym wraca