Strona 1 z 2

[D2 01 4.2PB/LPG ] Przestawiony rozrząd AUW

: 21 sie 2017, 15:37
autor: Lechu
Pytanko mam, bo się zacząłem niepokoić

Mam przestawiony rozrząd .
W grupie 093 w chwili kupna auta miałęm -11 -7

Dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz i wyszło -9(-10) -7, gdze wartośc skacze między -9 -10 i teraz pytanie czy to jest normalne czy jest tam jakieś kupsko zrobione. bądź coś luźnego, że jest przeskok ??

: 21 sie 2017, 18:29
autor: kryhawrc
Z tego co pamiętam, choć nie jestem pewien coś koło 4 jest dopuszczalne, a czym bliżej zera tym lepiej. Musiałbyś najlepiej ustawić/sprawdzić na blokadach

: 21 sie 2017, 19:45
autor: Lechu
kryhawrc pisze:Z tego co pamiętam, choć nie jestem pewien coś koło 4 jest dopuszczalne, a czym bliżej zera tym lepiej. Musiałbyś najlepiej ustawić/sprawdzić na blokadach
Tylko ty p[iszesz o samym ustawieniu, a mi chodzi o to, skąd zmiana wartości z -11 do -9

Choć teraz przy temp 36° C płynu jest -10 -7

I wygląda to tak, że się to zmienia wraz ze wzrostem temp na silniku .

: 22 sie 2017, 19:12
autor: kryhawrc
U mnie też się zmienia jak się zagrzeje. Ale po nagrzaniu stoi w miejscu.

: 22 sie 2017, 23:20
autor: CINEK
u mnie też się zmienia o 1 stopnień, tyle ze u mnie jest chyba +7 / - 4 <hmm>

: 25 sie 2017, 13:32
autor: Preston81
kurcze jak widac sporo zalezy od metody moj mechanik ustawił mi rozrzad w mojej A na 0;0 skacze 0,-1 a w niedawno zakupionej Sce mam -8;-5 mam na to gwarancję nie mam co jechać i sie pluć bo ponoć jest to w granicach tolerancji

: 25 sie 2017, 13:46
autor: Lechu
-8 to jest przestawionu o ząb .

U mnie było tak jedno koło o 2 zęby a drugie i 1 . I na pisaki zmieniali bo widać :P

: 26 sie 2017, 14:05
autor: Preston81
Dani mówił że jest to w granicy tolerancji bynajmniej u mnie ty masz wiekszy rozjazd , btw jak to wplywa na zywotnosc itp ?

: 26 sie 2017, 21:46
autor: marcin85
tolerancja to do -4 jest z tego co wiem

: 27 sie 2017, 12:40
autor: Lechu
To Wam powiem, tak jak to teraz wygląda.

Wymieniłem cały kompletny rozrząd z paroma pierdołami.

Ojciec odebrał auto i wracał do domu.

Auto złapało błędy
Błędy; 16804 System katalizatora. Zbyt niska wydajność
17927 Zmiana regulacja zaworu
18010 Napięcie zasilania KL 30 za niskie napięcie. Po usunięciu błędów

I teraz co mnie zastanawia. Pierwszy pomiar wyszedł -3 -3 bądź -7 ,
po usunięciu błędów drugi pomiar już pokazał
-13 -7

jak to możliwe i czemu się tak dzieje ?? <boisie> <bezradny>

: 27 sie 2017, 13:40
autor: szeryfisch
sprawdzasz na gorącym? Za kazdym razem?

: 27 sie 2017, 13:43
autor: Lechu
Ojciec sprawdzał jak wrócił, więc silnik był rozgrzany.
Teraz nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły pokazuje tak samo.

: 27 sie 2017, 13:54
autor: pepi
skasuj babole i sprawdz czy coś się zmieni
nawet jak baboli brak

: 27 sie 2017, 16:48
autor: Lechu
Jak babole usunięte jest to samo. -13 - 7

Mechanior się zarzeka, że na blokadach składane <bezradny>

Kazałem ojcu się przejechać na grupie 90 ? jakie powinny być prawidłowe wartości ? od 0 do 24 przy jakich obrotach ?

[ Dodano: 2017-08-27, 15:04 ]
Zlogowana 090

przy cofaniu -3 obydwa banki.

jak tylko się ruszy od razu na bankach jest 19 jak w palnik na trójce (powyżej 100 km/h) to wzrasta do 22 . Nie skaczą. idą praktycznie równo.

[ Dodano: 2017-08-27, 16:48 ]
Czy na blokadach jest się w stanie źle to złożyć ? Mechanior mówił, że na wałkach są wycięcia i blokada w to jakoś wchodzi i że powinno być dobrze.

: 27 sie 2017, 19:22
autor: marcin85
teoretycznie jest to proste zadanie ale praktycznie to widzi sie ile V8 ma dobrze ustawiony rozrzad tyczy sie to nie tylko A8 wyciagal nastawniki badz zmieniał łancuchy czy tylko rozrzad??