Strona 1 z 1
[D2 98 4.2PB
] Wypadanie zapłonu
: 04 wrz 2017, 00:11
autor: Tom42V8
Witam. mam problem z moją D2, wypadanie zapłonu 7-8 cylinder, silnik jest po wymianie pierscieni, cisnienie 13,5 na kazdym cylindrze, głowice po kompletnej regeneracji, kompletne uszczelnienie silnika, nowy rozrzad. sprawdzone zostało;
wtryski wszystkie ok zamieniane miejscami,
cewki wszystkie ok zamieniane miejscami
moduły ok zamieniane miejscami
swiece nowe
cisnienie w układzie paliwa ok prawie 6bar
Nadal wypadanie na 7-8 cylindrze
co może być przyczyną, prosze o pomoc bo juz nie mam sił
Pozdrawiam
: 04 wrz 2017, 05:29
autor: pb41ns
A sterownik silnika , ?
: 04 wrz 2017, 09:18
autor: Tom42V8
Połaczyć idzie sie z sterownikiem. jak go sprawdzic ?? oddac elektrykowi ??
: 04 wrz 2017, 11:05
autor: pb41ns
Najlepiej podmienić na jakiś sprawny. A gazunek posiadasz? Sterownik gazu też może nieźle nabroić
: 04 wrz 2017, 12:48
autor: Tom42V8
Nie gazu nie ma
: 04 wrz 2017, 17:48
autor: Bugalon
Jak ciśnienie na listwie ok, swiece nowe i wszystko po regeneracji to na bank ktoś rozrząd zle poustawial. Tylko przy zle ustawionym rozrządzie powinieneś mieć roznice w ciśnieniu sprężania na poszczególnych cylindrach. Po tym co napisales wychodzi ze ktorys z wymienionych przez Ciebie punktów nie jest zgodny z prawda.
Sprawdź jeszcze koniecznie odmy i szczelność dolotu. Po remoncie jak ktoś to ruszal to moglo cos popekac albo czegos nie skrecili (mowiac o dolocie mam na myśli również eżektor do serwa. Poza tym to wypada na wolnych czy pod obciążeniem.
: 04 wrz 2017, 19:00
autor: Tom42V8
Wypada na wolnych obrotach. Powyżej 2 tyś obrotów nie wypada i nie zapala się cat.
: 05 wrz 2017, 16:10
autor: pb41ns
Bugalon pisze:. Tylko przy zle ustawionym rozrządzie powinieneś mieć roznice w ciśnieniu sprężania na poszczególnych cylindrach. .
tu bym sie nie zgodził, przecież zawory kiedyś sie zamkną, sprawdż dobrze rozrząd
: 05 wrz 2017, 16:17
autor: gtfan
Tom42V8 pisze:Wypada na wolnych obrotach. Powyżej 2 tyś obrotów nie wypada i nie zapala się cat.
Jeśli tylko na wolnych wypada, to bym sprawdził czy nie ciągnie lewego powietrza. Oringi wtrysków były wymieniane? Uszczelki kolektora dolotowego nowe?
: 06 wrz 2017, 22:01
autor: Tom42V8
Rozrząd ustawiony na blokady. Iskra jest ładna na tych dwóch cylindrach. Wygląda jak by nie przepalał bo świece cały czas mokre.może za dużo paliwa dostaje
: 07 wrz 2017, 05:29
autor: pb41ns
A walki rozrządu prawidłowo spięte? Kropki się pokrywają?
: 07 wrz 2017, 08:43
autor: Ukaniu
Hmm, jak on ma mokre świece to prawie wcale nie pali na te cylindry.
Zmierz ciśnienie sprężania.
: 07 wrz 2017, 08:59
autor: Tom42V8
Ciśnienie ma po 13.5 na każdym. A może wina kompa. Za duża dawkę paliwa daje i zalewa go na wolnych
: 07 wrz 2017, 09:36
autor: gtfan
A mnie się wydaje, że mylisz przyczynę ze skutkiem. Skoro zapłon wypada, to świece będą mokre, bo benzyna nie jest przecież spalana. Dopiero po przekroczeniu określonej liczby wypadających zapłonów na 200 obrotów wału, ECU przestaje całkowicie podawać paliwo na dany cylinder i jest check engine aż do ponownego uruchomienia auta.
: 07 wrz 2017, 10:45
autor: Tom42V8
Czyli gdzie szukać przyczyny ??