3 miesiące temu wymieniałem chłodniczkę oleju (bo pękła) na używaną z kompletnym nowym uszczelnieniem i kolejna też pękła i idzie olej w płyn. Kompletne koszty około 1,2k poszło w błoto
Nowe chłodniczki do preFL są niedostępne. Chciałbym uniknąć kolejnej próby z używaną chłodniczką bo nie mam zamiaru topić tyle kasy i nie wiem ile polatam.
Wie ktoś może czy da się zrobić temat by chłodniczki się pozbyć,albo zaadoptować całą obudowę filtra z innego silnika byle dało się dostać nową chłodniczkę bo chcialbym zamknąć temat chłodniczki, bo przez nią nabawiłem się wstrętu do kiedyś ukochanej przeze mnie marki
: 04 lis 2017, 22:50
autor: Marcin1981
Ja bym raczej poszukał dlaczego ją rozwala.
: 04 lis 2017, 23:26
autor: lesdud
Marcin1981 pisze:Ja bym raczej poszukał dlaczego ją rozwala.
Ale jaka może być przyczyna np.? Myślałem raczej że ze starości.
Bo jedyny zabieg jaki był robiony przed awarią 1 chłodniczki to kompletna regeneracja głowic i zmiana rozrządu. Ale czy to ze głowice są teraz szczelne może powodować jakieś nadmierne ciśnienie czy cos?
: 04 lis 2017, 23:31
autor: danishow
lesdud, napisz VIN. Sprawdzę dostępność tej chłodniczki w DE.
: 04 lis 2017, 23:43
autor: Marcin1981
Mi ciężko coś sensownego na ten temat powiedzieć bo raczej przecieka na połączeniu chłodniczki z blokiem .A tu albo złom trafiłeś albo coś z ciśnieniem oleju lub płynu w co wątpię.
: 05 lis 2017, 00:40
autor: lesdud
Marcin1981 pisze:Mi ciężko coś sensownego na ten temat powiedzieć bo raczej przecieka na połączeniu chłodniczki z blokiem .A tu albo złom trafiłeś albo coś z ciśnieniem oleju lub płynu w co wątpię.
Raczej ciężko trafić ideał skoro chłodniczki mają 18 lat +
Moje auto z 99roku- ostatni wypust przed liftem i chłodniczka walnęła, a inne to tylko mogą być już starsze.
Dlatego wolałbym ją zastąpić nową lub wyeliminować całkiem z układu
: 05 lis 2017, 08:54
autor: marekp750
Obudowa filtra z 3.7 nie ma chłodniczki oleju.
Do spokojnego jeżdżenia wystarczy ale jak zaczniesz mocniej cisnąć to będzie
problem z temperaturą oleju.
By latać bez chłodniczki oleju należałoby dodać czujnik temperatury oleju w misce.
Byś miał wiedzę o tym czy już należy odpuścić z grzaniem oleju.
Czasami daje się też radiatory na miski (zwiększają powierzchnię wymiany ciepła).
Niestety zaczynają lecieć chłodniczki nawet w poliftach.
Czas robi swoje.
Czyli ta od 3,7 pasuje plug and play? nic nie trzeba przerabiać?
A może dało by się jakąś zewnętrzną chłodniczkę nową zapodać i do tego podstawa od 3,7?
[ Dodano: 2017-11-05, 10:52 ]
a podstawa od polifta nie podejdzie? albo od 3,3 TDI bo do nich ponoć jeszcze śą chłodniczki nowe do kupienia
: 05 lis 2017, 11:51
autor: pepi
albo masz pecha albo zacina ci się zawór w pompie oleju
: 05 lis 2017, 15:35
autor: marekp750
Od polifta jest całkiem co innego.
Tak jak Pepi napisał, albo masz pecha albo coś z zaworem upustowym.
Nie popuszcza po przekroczeniu 5-6 bar i pompa pompuje dalej.
Najsłabszym ogniwem jest chłodniczka.
: 05 lis 2017, 15:55
autor: lesdud
No a jak to sprawdzić to ciśnienie? I jak zaworek soe zacina to pompa do wymiany?A ta od 3,7 obudowa filtra pasuje bez problemu? Dało by się zamontować dodatkową chłodniczkę zewnętrzną
: 05 lis 2017, 16:30
autor: marekp750
Obudowa wydaje się taka sama 3.7-4.2.
Ale nie podmieniałem ich miejscami więc nie powiem Ci czy na 100% pasuje.
W obudowie filtra nie masz wyjść na zewnętrzną chłodnicę czyli do chłodnicy zewnętrznej nie jest
p&p.
Czy można przerobić... pewnie tak ale kto to zrobi i za ile to ciężko stwierdzić.
Szukałbym firm, które dorabiają chłodnice zewnętrzne do ASB. Mają
jakieś pojęcie w borowaniu dziur, dorabianiu króćców, instalowaniu zewnętrznych
przewodów olejowych i chłodnic.
[ Dodano: 2017-11-05, 16:30 ]
Pasująca chłodniczka z 3.7 podejdzie w miejsce starej ale:
Nie zamkniemy obwodu cieczy chłodzącej, z bloku wychodzi (sławetną rurką)
i leci wzdłuż głowicy na tył rurką.
Więc nie ma co kombinować.
: 19 lis 2017, 09:29
autor: Bugalon
Leszek chlopaki Ci dobrze radza. Zwalaj miske i przegladaj pompe oleju. Awarii chlodniczek jest tak malo ze praktycznie nie ma mozliwosci zeby dwie nawalily ci w ciagu kilku miesiecy. Niezwykle rzadka awaria jak dla mnie. Mhsisz miec jakis problem z nadmiarem cisnienia oleju. Tutaj musisz szukac problemu.
: 19 lis 2017, 10:23
autor: lesdud
To chyba był fałszywy alarm,bo od polowy wrzesnia juz sie nic nie zbierało w zbiorniczku więc wymieniłem płyn na nowy(po czym znow zaczął sie zbierac olej w zbiorniczku i stąd ten post.
Wczoraj robiłem 5 plukań układu wodą destylowana z dodatkami i narazie się już nie zbiera więc zalałem płyn i puki co jest ok-zobaczymy.
: 06 mar 2018, 10:56
autor: Lechu
U mnie też prawdopodobnie leci z tego łącznika. Chociaż teraz widzę, że jak jest cieplej na zewnątrz to chyba leci mniej.
Czy oprócz tego łącznika też coś warto wymienić. Jakieś uszczelnienia by nie rozbierać za jakiś czas ponownie ?