[D2 98 4.2PB/LPG ] Brak mocy, telepie i źle reaguje na gaz
: 17 lis 2017, 17:18
Witam wszystkich,
Mam poważny problem z moim ABZ-em i mam nadzieję, że będziecie w stanie mi pomóc. Sytuacja wygląda tak, że auto ledwo jedzie i ledwo chodzi, niezależnie od tego na którym paliwie pracuje. Auto mam od kilku dni, przyjechało ze mną 200 km z miejsca zakupu do domu, ale ze względu na poniższe objawy jazda to jest tragedia:
- na luzie po dodanie gazu na Pb dławi się, obroty spadają do poziomu 200 + rzucanie silnikiem i po chwili wejdzie powyżej 1000 obr/ min albo zgaśnie, jechać się nie da bo pod obciążeniem nie może wejść na obroty
- na LPG reaguje na gaz do 1/3 wciśnięcia pedału i jedzie ale nie mam mocy, wrażenie jakby miał maks 100 koni, głębsze wciśnięcie gazu powoduje tylko szarpanie
Auto odpala na benzynie (w tej chwili jest 3/4 paliwa w baku), zarówno zimne jak i ciepłe. Od poprzedniego właściciela wiem, że wymieniana była pompa paliwa, ale nie wiem jaką zamontowano i czy zostało to zrobione zgodnie ze sztuką.
Sytuacji nie poprawia fakt, że auto stało niedotykane przynajmniej 2 lata, sprawdziłem i wymieniłem pod domem to co mogłem żeby wyeliminować podstawowe sprawy. Sprawdziłem widoczne elementy dolotu pod kątem nieszczelności, połatałem harmonijki od puszki do przepustnicy i zmieniłem przewód odmy łączący głowice od przodu silnika. Wsadzone są dwa nowe moduły zapłonowe Hitachi + świece Denso, cewki stare oryginalne. Na obu paliwach niezależnie od temperatury płynu silnik co jakiś czas gubi zapłon na losowym cylindrze, trudno powiedzieć czy problem wychodzi z układu zapłonowego, czy tylko nie dostaje mieszanki ze względu na usterkę układu zasilania.
Błędy jakie udało mi się wyciągnąć vagiem ze sterownika silnika:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
16535 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Signal too Low
P0151 - 35-00 - -
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal
P0121 - 35-10 - - - Intermittent
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected
P0305 - 35-10 - - - Intermittent
16692 - Cylinder 8 Misfire Detected
P0308 - 35-10 - - - Intermittent
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
P0306 - 35-10 - - - Intermittent
16691 - Cylinder 7 Misfire Detected
P0307 - 35-10 - - - Intermittent
Będę wdzięczny za każdą pomoc w doprowadzeniu silnika do normalnej pracy.
Mam poważny problem z moim ABZ-em i mam nadzieję, że będziecie w stanie mi pomóc. Sytuacja wygląda tak, że auto ledwo jedzie i ledwo chodzi, niezależnie od tego na którym paliwie pracuje. Auto mam od kilku dni, przyjechało ze mną 200 km z miejsca zakupu do domu, ale ze względu na poniższe objawy jazda to jest tragedia:
- na luzie po dodanie gazu na Pb dławi się, obroty spadają do poziomu 200 + rzucanie silnikiem i po chwili wejdzie powyżej 1000 obr/ min albo zgaśnie, jechać się nie da bo pod obciążeniem nie może wejść na obroty
- na LPG reaguje na gaz do 1/3 wciśnięcia pedału i jedzie ale nie mam mocy, wrażenie jakby miał maks 100 koni, głębsze wciśnięcie gazu powoduje tylko szarpanie
Auto odpala na benzynie (w tej chwili jest 3/4 paliwa w baku), zarówno zimne jak i ciepłe. Od poprzedniego właściciela wiem, że wymieniana była pompa paliwa, ale nie wiem jaką zamontowano i czy zostało to zrobione zgodnie ze sztuką.
Sytuacji nie poprawia fakt, że auto stało niedotykane przynajmniej 2 lata, sprawdziłem i wymieniłem pod domem to co mogłem żeby wyeliminować podstawowe sprawy. Sprawdziłem widoczne elementy dolotu pod kątem nieszczelności, połatałem harmonijki od puszki do przepustnicy i zmieniłem przewód odmy łączący głowice od przodu silnika. Wsadzone są dwa nowe moduły zapłonowe Hitachi + świece Denso, cewki stare oryginalne. Na obu paliwach niezależnie od temperatury płynu silnik co jakiś czas gubi zapłon na losowym cylindrze, trudno powiedzieć czy problem wychodzi z układu zapłonowego, czy tylko nie dostaje mieszanki ze względu na usterkę układu zasilania.
Błędy jakie udało mi się wyciągnąć vagiem ze sterownika silnika:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
16535 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Signal too Low
P0151 - 35-00 - -
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal
P0121 - 35-10 - - - Intermittent
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected
P0305 - 35-10 - - - Intermittent
16692 - Cylinder 8 Misfire Detected
P0308 - 35-10 - - - Intermittent
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
P0306 - 35-10 - - - Intermittent
16691 - Cylinder 7 Misfire Detected
P0307 - 35-10 - - - Intermittent
Będę wdzięczny za każdą pomoc w doprowadzeniu silnika do normalnej pracy.