Strona 1 z 1

[D2 95 2.7PB/LPG ] problemz odpaleniem i gaśnięcie na zimnym

: 04 gru 2017, 15:30
autor: jagger
Od pewnego czasu Asia jest problematyczna na zimnym silniku. Pierwsze objawy zauważyłem 2 miesiące temu - auto przez pierwsze 2-3 minuty po odpaleniu miało mało mocy, silnik chodził wręcz skokowo (przy lekkim operowaniu gazem miał mało mocy, po mocniejszym dociśnięcu wkręcał się na wysokie obroty). Teraz, wraz ze spadkiem temperatury problem się nasilił. Na zimnym silniku Asia ma problemy z odpaleniem - rozrusznik kręci, bezproblemowo, coś jakby silnik nie chciał zaskoczyć. Zazwyczaj po kilku próbach udaje się odpalić, ale póki silnik jest zimny, dławi się i zdarza mu się zgasnąć. Po zagrzaniu się problem ustepuje. Spotkaliście się z takimi objawami, ewentualnie, wiecie co może być powodem niedyspozycji auta?

: 04 gru 2017, 17:13
autor: mateusz-teo
Kolego, u mnie był podobny objaw jak reduktor LPG puszczał gaz przez wężyk podciśnienia do kolektora ssącego, to wyeliminowałem i było ok, a teraz coś znów się obraził samochód, ale koledzy podpowiadają żeby na benzynie go trochę pobujać bo się mapy mogły rozjechać od Benzyny przez LPG

: 04 gru 2017, 17:27
autor: jagger
Reduktor raczej bym wykluczył, był wymieniany rok temu. Co do map, spróbuję go trochę przepalić na benzynie, może mu przejdzie.

: 04 gru 2017, 23:52
autor: danishow
jagger pisze:Spotkaliście się z takimi objawami, ewentualnie, wiecie co może być powodem niedyspozycji auta?
Tak, najczęstszym powodem jest uszkodzony czujnik temperatury ...zamontowany z tyłu prawej głowicy.

: 19 gru 2017, 08:59
autor: jagger
Spróbowałem pierwszej rady, zrobiłem autem około 100km na benzynie. Sytuacja nieznacznie się pogorszyłą, teraz problem pojawia się na benzynie niezależnie od temperatury - nawet po dłuższej jeździe auto gaśnie i dusi się przy niższych obrotach.

: 22 gru 2017, 06:46
autor: Bugalon
A czy kolega wie co to jest VAG? Żeby takie rzeczy poprawnie diagnozować trzeba zlogować kanały 10 i 11 i zobaczyć co pokazują sondy podczas pracy i jakie są korekty długoterminowe. W silnikach przedliftowych rozjechane korekty długoterminowe nie pozwalają poprawnie uruchamiać auta. Jak korekta leci w którymś kierunku powyżej 3-5% to się zaczynają schody. Najczęściej przyczyną takiego stanu rzeczy jest niewłaściwie ustawiona instalacja LPG, uszkodzone sondy lambda lub nieszczelności w dolocie.