Strona 1 z 1

[D2 97 4.2PB/LPG ] Problem z odpaleniem po nocy i dluzszym

: 26 sty 2018, 08:18
autor: Mrozu76
witam,

pojawil mi sie problem z odpaleniem po nocy (garaz ogrzewany) i postoju na mrozie. podlaczylem kompa i byly bledy:

18259 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
P1851 - 35-00 - -
16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
P0321 - 35-10 - - - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 35-10 - - - Intermittent
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected
P0305 - 35-10 - - - Intermittent

Skasowalem, dalem mu wystygnac, pojechalem nastepnego dnia do pracy, oczywiscie problemy byly i mam tylko jeden blad:

18259 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
P1851 - 35-00 - -

Sprawa wyglada tak, ze jak przekrece kluczyk to slysze jakby bulgotanie jak pompa ruszy, krece i po pierwszym razie lipa. nie pali. krece drugi raz i zapala. moge zgasic i odpali odrazu, od strzala. to samo po kilku godzinach postoju - musze krecic 2 razy. paliwa mam ponad pol baku, nie smierdzi w garazu benzyna. co to moze byc? wydaje mi sie, jakby paliwo sie cofalo i sie zapowietrzal, ale to takie moje przypuszczenia. co i jak teraz sprawdzac?

: 26 sty 2018, 09:06
autor: gtfan
Pompa paliwa już siada. Miałem to samo. Po wymianie na pompę QAP 14072 jest zdecydowanie lepiej.

: 26 sty 2018, 10:27
autor: pb41ns
Pompa paliwa i jej uszczelnienie do wymiany

: 26 sty 2018, 13:34
autor: SOBA
W moim tez coś bulgocze jak odpalam ale błędów żadnych nie mam. Takie dziwne dźwięki z przodu auta słuchać ale nie wiem co to jest.

: 19 mar 2018, 13:26
autor: Mrozu76
pompa wymieniona i nadal to samo. gdzie dalej szukac?

: 19 mar 2018, 14:02
autor: karol208
Wypuść ciśnienie z układu lpg (reduktor wtryski) i odpal rano może po nocy zbiera ci się lpg w kolektorze

: 19 mar 2018, 14:56
autor: Mrozu76
a nie taki sam efekt bedzie jak np ostatni kilometr przejade na benzynie? bo to juz robilem i nie pomagalo. dlatego pytam

: 19 mar 2018, 16:11
autor: CINEK
Mrozu76 pisze:a nie taki sam efekt bedzie jak np ostatni kilometr przejade na benzynie?
nie, ponieważ jeśli masz nieszczelność w reduktorze to będzie puszczać bąki podciśnieniem do ssaka i będziesz mieć trudność. Dlatego najlepiej wypuścić cały podtlenek jak radził karol208, ale ...

na moję to nie jest lpg
Mrozu76 pisze:16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal

P0321 - 35-10 - - - Intermittent

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
przede wszystkim czujnik prędkości do sprawdzenie / wymiany. Ja miałem ten sam problem i po wymianie czyjnika na nowy BOSCH problem zniknął. No i przepływomierz.
Zacznij od tego <okok>

: 19 mar 2018, 21:52
autor: Preston81
a ja mam bulgotanie od 5 lat i wszystko dziala tez mialem problem z odpalaniem szukalem jak koledzy radzili problemu w gazie ale to ani pompa ani gaz , coprawda nie mailem bledow jak ty wiec najpierw zajmij sie usunieciem problemow wyczytanych z bledow by nie bylo nic i pozniej mozna myslec dalej mi pomoglo ustawienie mapy gazu - wylaczenie cieplego startu , znajomy wymienial czujnik cisnienia paliwa w baku i tez pomoglo , z podobnym problemem meczyl sie jeszcze krychawrc i nadal szuka

: 21 mar 2018, 11:20
autor: MarjanoItaliano
Napisałeś, że wymieniłeś pompę. A uszczelki? ja z pompka paliwa walczyłem 3 miesiące. Najpierw odpalała słabo i słychać było bulgotanie aż w końcu padła na amen. Wymiana na oryginał VDO, i po dwóch tygodniach to samo. Pompka poszła na gwarancję. Uznali i dostałem nową. Wymiana i znowu to samo. W końcu wymieniłem wszystkie gumowe uszczelki i problem znikną. Jakoś się zapowietrzała czy coś? Dodam jeszcze że uszczelki zaniosłem do sklepu z takimi artykułami i gościu dobrał mi rozmiary suwmiarką. Koszt to chyba jakieś 15 zeta za komplet. W ASO są zestawy ale to jakiś kosmos.

: 22 mar 2018, 10:20
autor: Bugalon
Ja wymienilem pompe na VDO nową i komplet uszczelek z ASO tez nowych. Mam ciagle problem z tym samym. Słysze bulgotanie i auto odpala za drugim razem jak w baku jest mniej niz 3/4 paliwa. Pompa oczywiscie wybiera paliwo do zera.

Jakies jeszcze pomysły?