Strona 1 z 3
[S8 D2 98 LPG
] Uszkodzenie gładzi cylindra
: 26 sty 2018, 15:23
autor: MeWaPKP
Cześć,
rzadko tu piszę, ale natrafiłem na mega poważny problem.
Auto: S8 D2 4,2 PB/LPG AHC.
Wywalało mi olej z uszczelki pod głowicą, auto strasznie dymiło od 4500 tys. obr/min wzwyż. Uszczelka wymieniona, silnik szczelny, ale pojawił się olej w pierwszym prawym cylindrze, zaczął wypadać zapłon i cała historia. Rozebrałem głowice, wszystko w porządku, zajrzałem głębiej i mam poważnie uszkodzoną gładź cylindra. Stąd pewnie te dymienie.
W chwili obecnej mam nowe głowice i niezdatny do dalszej eksploatacji blok.
Czy można wykonać przeszczep bloku z innego kodu (np. AQK, AKH) i zamontować moje głowice od AHC? Czy to w ogole jest realne? Czy wszystko wraz ze skrzynią będzie śmigać?
Mam mega poważny problem i nie mam pojęcia jak go rozwiązać.
Pozdrawiam Was serdecznie.
: 26 sty 2018, 16:19
autor: pepi
a nie lepiej zatulejować blok ?
: 26 sty 2018, 16:22
autor: MeWaPKP
pepi pisze:a nie lepiej zatulejować blok ?
Nie chcę rzeźbić i robić sztukaterii...
Re: [S8 D2 4.2 AHC 1998] - Uszkodzenie gładzi cylindra
: 26 sty 2018, 19:16
autor: FOSS
MeWaPKP pisze:Wywalało mi olej z uszczelki pod głowicą, auto strasznie dymiło od 4500 tys. obr/min wzwyż. Uszczelka wymieniona, silnik szczelny, ale pojawił się olej w pierwszym prawym cylindrze, zaczął wypadać zapłon i cała historia. Rozebrałem głowice, wszystko w porządku, zajrzałem głębiej i mam poważnie uszkodzoną gładź cylindra. Stąd pewnie te dymienie.
A miało być tak dobrze
Tak jak mówiłem - szkody mogą być większe niż się wydaje a wszystko zacznie wychodzić w trakcie rozbierania silnika.
Dziwię się, że po zdjęciu głowicy nikt nie zakręcił silnikiem i nie sprawdził gładzi cylindrów - wydaje mi się to wręcz obowiązkowe.
No chyba, że przy składaniu coś "nie pykło", tzn. coś komuś wpadło i dopiero wtedy ten pierwszy cylinder tak dostał.
ehhhh....
pepi pisze:a nie lepiej zatulejować blok ?
A robisz coś takiego?
Znam kilka silników od Audi tulejowanych ale chyba żadnemu, w dłuższej perspektywie czasu, nie wyszło to na zdrowie. Ale mało ich widziałem po takim zabiegu więc nie wiem.
: 26 sty 2018, 21:01
autor: pepi
bo może niektóre się nie rozpadły i nawet nikt o tym nie wie że takie coś ma
ja nie robię ale czasem składam podobne wynalazki
: 26 sty 2018, 22:18
autor: MeWaPKP
FOSS pisze:A miało być tak dobrze
Tak jak mówiłem - szkody mogą być większe niż się wydaje a wszystko zacznie wychodzić w trakcie rozbierania silnika.
Dziwię się, że po zdjęciu głowicy nikt nie zakręcił silnikiem i nie sprawdził gładzi cylindrów - wydaje mi się to wręcz obowiązkowe.
No chyba, że przy składaniu coś "nie pykło", tzn. coś komuś wpadło i dopiero wtedy ten pierwszy cylinder tak dostał.
ehhhh....
Tak jest jak robisz coś pierwszy raz nie bardzo znając temat.
Czy taka przekładka jest do zrobienia? Czy właściwie te wszystkie motory AKH, AHC i inne się różnią? Czy ktoś kiedyś robił taką przekładkę?
: 26 sty 2018, 22:43
autor: pepi
ilu ludzi wpakowało zwykły motor w ramy s8
to i dół pewnie siądzie
: 26 sty 2018, 22:53
autor: MeWaPKP
pepi pisze:ilu ludzi wpakowało zwykły motor w ramy s8
to i dół pewnie siądzie
Nie no ja rozumiem. Z tym, że ja bym chciał do tego dołu z innego silnika, dołożyć wszystkie graty od mojej Eski - tak aby ona dalej hulała jako 340 konny pojazd...
: 26 sty 2018, 23:17
autor: Bugalon
Ja bym to złożył na bloku z ABZ (mowa o samym bloku, bo tłoki oczywiscie są inne). Sprawdziłbym tylko przy montażu jeszcze średnicę cylindra tylko średnicówką, bo etka podaje, że pierscienie dla silników z ESki (AHC, AKH) są o jedną setkę szersze niż dla zwykłego A8 (ABZ) -> 84,51 AHC vs 84,50 ABZ. Ja teraz remontuje AHC od zera na nowych pierscieniach i musiałęm dawać te z ABZ - niestety z powodu całkowitego braku dostępności pierscieni do AHC na rynku. Poza średnicą pierscienie ABZ/AHC są identyczne pozostałymi wymiarami i kształtem.
: 27 sty 2018, 17:02
autor: MateoKrk
Witam. Co do tulejowania bloku trzeba mieć naprawdę poleconą lub zaufaną firmę, a o taką w dzisiejszych czasach ciężko. Ostatnio slyszalem o przypadku w którym firma wykonała tulejowanie bloku, klient wszystko złożył, po odpaleniu po ok 2 h pracy silnika tuleja zaczęła spacerować po bloku Góra-dół. Co do bloku z ABZ warto pamiętać żeby go zplanowac, zaraz dojdzie wał do szlifu i robią się takie tam historie, więc albo raz a dobrze albo wcale;] pozdrawiam.
: 27 sty 2018, 20:10
autor: MeWaPKP
MateoKrk pisze:Witam. Co do tulejowania bloku trzeba mieć naprawdę poleconą lub zaufaną firmę, a o taką w dzisiejszych czasach ciężko. Ostatnio slyszalem o przypadku w którym firma wykonała tulejowanie bloku, klient wszystko złożył, po odpaleniu po ok 2 h pracy silnika tuleja zaczęła spacerować po bloku Góra-dół. Co do bloku z ABZ warto pamiętać żeby go zplanowac, zaraz dojdzie wał do szlifu i robią się takie tam historie, więc albo raz a dobrze albo wcale;] pozdrawiam.
Spoko, znalazłem motor AHC. Ściągam - zobaczymy co będzie.
: 27 sty 2018, 20:16
autor: MateoKrk
Z ciekawości ile pieniążków cały motor? Daje gość jakąś gwarancję?
: 27 sty 2018, 23:15
autor: danishow
Bugalon pisze:musiałęm dawać te z ABZ - niestety z powodu całkowitego braku dostępności pierscieni do AHC na rynku
Wojtek, sprawdź pierścienie z silników BKH, AUK i BYU ...ponoć są takie same jak w AHC.
: 28 sty 2018, 11:51
autor: MeWaPKP
MateoKrk pisze:Z ciekawości ile pieniążków cały motor? Daje gość jakąś gwarancję?
Motor nie mało - 6kPLN, ale jest pisemna gwarancja.
: 28 sty 2018, 15:22
autor: ernesto
MeWaPKP, Możesz nieco odrobić straty sprzedając stary motor na części, glowice, blok, tłoki, jakieś pierdoły z osprzętu. W moim przypadku wyszło na plus, ale oczywiści po pewnym czasie.
Po założeniu nowego motoru, od razu rób pomiar kompresji. Będziesz znał mniej więcej kondycję jednostki.