Strona 1 z 1
[D2 96 4.2PB/LPG
] Problem z rozruchem zimnego silnika
: 12 wrz 2010, 21:31
autor: hipcio
Witam Wszystkich :-)
A8 mam od kilku dni i jest mały problem, auto po nocy bardzo ciężko odpala, trzeba kręcić rozrusznikiem kilka sekund. Jak załapie to musi pochodzić przez minutke na biegu jałowym bo niewchodzi na obroty.
Czytałem forum i nie jest to pompa paliwa , auto odpalałem również na LPG i jest tak samo.
Może ktoś podpowie co sprawdzić. Vaga podłacze jutro i zobacze jakie są błedy, sprawdze rónież czasy wtrysku na Lpg.
Jako niedoświadczony, nowy użytkownik niewiem co może boleć mój nabytek może ktoś podpowie co sprawdzić, wymienić.
: 13 wrz 2010, 17:27
autor: paulo79
kolego skoro odpalasz zimny motor na lpg to sie nie dziw ze nie chce chodzic. Zajmij sie najpierw pb a wiec zacznijmy od poczatku. Jak stoisz z paliwem w baku? Jesli jest ponizej polowy to mu dolej za polowe (jesli pomoze to ci wtedy wyjasnie o co chodzi a jesli nie to szkoda mojego pisania bo bylo juz to przerabiane), jak jest z odpalaniem na cieplym motorze? Moze winowajca jest tzw czujnik walu lub tez tzw zawor cisnieniowy,ktory nie trzyma paliwa w ukladzie. Moze byc padniety wtryskiwacz, moze byc wina swiecy,cewki,modulu,sterownika,instalacji lpg,rozrusznika,pompy paliwa itd itp. Powodow jest 101. Wstepnie dolej paliwa,wepnij vaga i opisz jak sprawa wyglada podczas odpalania cieplego motory,podczas jazdy na pb na rozgrzanym silniku,podczas gwaltownego przyspieszania na pb, czy smierdzi z wydechu jak chodzi, czy strzela z wydechu itd a wtedy jak bedziemy dokladnie wiedziec to podejmiemy dalsza rozmowe.
Ps. nie odpalaj na gazie zimnego bo motor lapie mnustwo bledow wtedy i robi sie balagan i niepotrzebne zamieszanie w sterownikach a pozniej na vag-u wychodza przedziwne cuda
: 13 wrz 2010, 20:34
autor: hipcio
Na Lpg odpalałem tylko na próbe, zeby sprawdzić czy to włąśnie wina paliwa pompy regulatora itd.
Dzisiaj niemiałem niestety czasu pobawić się vagiem, zresetowałem jedynie kompa Pb i niema poprawy. Silnik ciepły odpala bezproblemowo chodzi rómno ma moc itd.
Problem jest tylko gdy jest zimny. Jutro zmienie świece i posprawdzam cewki moduły może coś słabo styka i podłącze vaga
: 13 wrz 2010, 20:47
autor: paulo79
nic nie zmieniaj dopoki sie nie wepniesz bo to calkowicie bezsensowne wymiany beda. Moze czujnik temp padnienty, tak jak pisalem wczesniej bez vaga bedziemy gdybac a ty bedziesz wszystko wymienial. Jwk sie wepniesz i odczytasz to pisz. Sprawdz bledy ogolnie a pozniej rob vagowanie na odpalonym motorze na blokach spalania na cylindrach, jesli bledow nie bedzie to moze bloki cos pokaza i nie zalamuj sie to dopiero poczatek twoich przygod z a8
: 14 wrz 2010, 16:16
autor: hipcio
Dzisiaj troche podłubałem niestety bez efektów.Odpalam rano, krece rozrusznikiem z 5-7s niezapala, wyjmuje świece wszystkie zalane benzyną. Podłączyłem vaga pokazał kilka błedów czujnik temperatury, imibilizer, i jeszcze jakies. Skasowałem i kręce rozrusznikiem odpala za drugim razem po okolo 10s krecenia.Błędów brak. Zauważyłem, że w blok003 pokazuje się temperatura w dwóch okienkach.(3 i 4)Ta w trzecim rośnie szybko miałą kolo 60st natomiast ta w 4 25st. po kilku minutach na biegu jałowym.
Podpowiedzcie czy to jest temp silnika dla ECU (4) czy może temp. powietrza dlatego tylko tyle miała.
Jeszcze jedno Mas Flow pokazywał wartosci ujemne, jak dałem gazu to 0,0. Czy tak powinno być?
Zauważyłem jeszcze jedno, podczas włączania stacyjki pompa paliwa pompuje paliwko ale niejest to bzyczenie tylko takie dziwne bulgotanie. Też tak macie czy rónostajnie bzzzzz.
: 14 wrz 2010, 18:18
autor: paulo79
tak jak pisalem ze przyczyna moze byc ten czujnik ktory dziala nie prawidlowo i ECU steruje inna dawka. Najlepiej sprawdzic to na cieplym silniku i porownac temperature z deski do temp na VAGu. W a8 jest jeden czujnik zwany czujnikiem wody lub temp silnika a drugi jest od wskazan na desce. Skoro vag go pokazal to moze on byc powodem, mozesz wymienic, drogi nie jest, taki sam czujnik jest w bmw np e38 z 3 litrową V8. Skoro problem wystepuje tylko na zimnym motorze to masz winowajce
: 14 wrz 2010, 20:47
autor: hipcio
Kolego a ten czujnik sterujący Ecu znajduje się na głowicy mniej wiecej pod rurą powietrza, zaraz obok przepustnicy, chyba zielony lub niebieski na 2piny. Powiedz jeśli wiesz gdzie jest ten drugi na zegary?.Poodpinam i zobacze w vagu jak to sie ma.
Dzięki
: 15 wrz 2010, 19:45
autor: paulo79
za 4 cylindrem kolor bialy na ECU czarny na zegary z tego co pamietam
: 16 wrz 2010, 08:29
autor: maciu
hipcio pisze:
Zauważyłem jeszcze jedno, podczas włączania stacyjki pompa paliwa pompuje paliwko ale niejest to bzyczenie tylko takie dziwne bulgotanie. Też tak macie czy rónostajnie bzzzzz.
u mnie tez czasami chwile po odpaleniu bulgocze z tyłu samej pompy nie słychać
problemów z odpalaniem nie mam
: 16 wrz 2010, 16:55
autor: paulo79
podczas wlaczenia stacyjki na zaplon pompa, paliwa nie pompuje, powinna tylko bzyknac, pompowanie ciagle zaczyna sie dopiero podczas krecenia rozrusznikiem
: 17 wrz 2010, 15:22
autor: hipcio
Dzięki za pomoc :-D
Problemem była jednak pompa paliwa po zatankowaniu 3/4 zbiornika nic nie bulgocze jest tylko krótkie bzzz. Odpala tak samo jak na ciepłym.
Wiem juz dzięki forum co dalej zrobić, w wolnej chwili naprawie.
: 17 wrz 2010, 16:11
autor: paulo79
czyli wyszlo na to o czym pisalem na samym poczatku
: 22 paź 2010, 12:59
autor: tomi26
lub tez tzw zawor cisnieniowy,ktory nie trzyma paliwa w ukladzie.
paulo79 wiesz może w którym miejscu jest ten zawór :?:
[ Dodano: 2010-10-22, 13:14 ]
Dodam,że nie chodzi mi o mój samochód,lecz o audi a8 4.2 z 98 roku,może rocznik ma tu jakieś znaczenie.