Takie mam pytanko. Dzisiaj byłem u magików pod poznaniem, którzy na co dzień zajmują się układami wydechowymi.
Mam na pewno dolny lewy katalizator do wymiany bo brzęczy i coś tam lata.
Ale... co mnie zdziwiło. Czasami mi się pojawia błąd "słabej wydajności" katalizatora, i ponoć nie jest temu winien ten katalizator na dole, tylko ten przy kolektorze wylotowym - pre kat , lub katalizator wstępny.
Chciałbym zasięgnąć opinii czy mu się zaklęcia czasem nie pomyliły. Wydaje mi się, że w tej małej puszcze za bardzo nic nie ma.
TO jest to zaraz za sondą
A tak ogólnie magicy stwierdzili, że się nie podejmą wymiany, bo zbyt dużo mechanicznych części jest do demontażu . Możę mają inne czary
: 15 mar 2018, 20:57
autor: krzychu22.p1i
Stan sond?
: 15 mar 2018, 21:05
autor: monster_1973
Z tego co mi wiadomo, to wstępne katalizatory tylko wersje Lang miały.
W pozostałych tylko te małe puszki pod spodem.
Ale mogę się mylić. Jeśli tak jest to niech ktoś poprawi.
Jak chcesz wymienić to kup jakieś firmowe. Kiedyś jeszcze w poprzedniej A8 z tym tematem walczyłem i zwykłe ceramiczne to po dwóch miesiącach były wydmuchane albo pękały. Szkoda kasy i czasu. W końcu chyba, jeśli dobrze pamiętam, kupiłem z firmy Magnaflow.
pzdr.
: 15 mar 2018, 21:56
autor: Lechu
krzychu22.p1i pisze:Stan sond?
Cóż można powiedzieć, wychodzi na to, że pracują . Dzisiaj człowiek od gazu męczył mi auto i stwierdził, że pracują
[ Dodano: 2018-03-20, 11:52 ]
Co jeszcze mi się udało ustalić
Sonda o numerze 0 258 006 159 jest przeznaczona do A8 4.2 i 3.7
natomiast 0 258 010 032 to już A3 VW Bora, A8 wszytkie benzynowe, i inne .
: 20 mar 2018, 13:01
autor: marekp750
By to ustalić to musisz zrobić diagnostykę sond lambda.
Sprawdzasz jak chodzą sondy sterujące (przed katem), później patrzysz jak się
zachowują sondy za katem, następnie jak coś jest nie tak to
porównujesz pracę sondy sterującej z tej za katem na danym banku.
Znając zasady działania sterowania i działania katalizatora można ustalić
które wyniki nie są właściwe.
Jak często wywala te błędy co podałeś P0430 i P0420 (po ilu km się pojawiają 200-400 km)?
Jak jeździsz tylko na Pb też masz ten sam problem?
: 20 mar 2018, 18:08
autor: Lechu
powiedzmy co ok 500+ km albo dłużej, nie jest to regułą niestety, błąd pojawia się znienacka. To 500 km to takie moje oszacowanie z pamięci.
Nigdy nie zdarzyło mi się, żeby ten błąd wyskoczył na benzynie, ale ręki nie dam sobie uciąć czy na tym paliwie nie występuje ten problem.
Możesz przybliżyć jak to się sprawdza i jakie są zależności miedzy jedna a drugą sondą na tej samej stronie ? Rozumiem, że zadanie sond, tych regulacyjnych, jest takie by badać ilość powietrza w spalinach i w zależności od tego silnik tnie lub podlewa paliwo na stronę.
Lewego kata dolnego i tak chce wymienić bo coś w nim brzęczy.
I rano z tłumika końcowego, rura po prawej stronie ma lepszy "wygar" niż ta po lewej, o ile ma to jakieś znaczenie.