Strona 1 z 4

[D2 01 4.2PB/LPG ] [SOLVED]AUW Katalizatory

: 15 mar 2018, 20:10
autor: Lechu
Takie mam pytanko. Dzisiaj byłem u magików pod poznaniem, którzy na co dzień zajmują się układami wydechowymi.
Mam na pewno dolny lewy katalizator do wymiany bo brzęczy i coś tam lata.
Ale... co mnie zdziwiło. Czasami mi się pojawia błąd "słabej wydajności" katalizatora, i ponoć nie jest temu winien ten katalizator na dole, tylko ten przy kolektorze wylotowym - pre kat , lub katalizator wstępny.
Chciałbym zasięgnąć opinii czy mu się zaklęcia czasem nie pomyliły. Wydaje mi się, że w tej małej puszcze za bardzo nic nie ma.

TO jest to zaraz za sondą

Obrazek

A tak ogólnie magicy stwierdzili, że się nie podejmą wymiany, bo zbyt dużo mechanicznych części jest do demontażu . Możę mają inne czary :P :D

: 15 mar 2018, 20:57
autor: krzychu22.p1i
Stan sond?

: 15 mar 2018, 21:05
autor: monster_1973
Z tego co mi wiadomo, to wstępne katalizatory tylko wersje Lang miały.
W pozostałych tylko te małe puszki pod spodem.
Ale mogę się mylić. Jeśli tak jest to niech ktoś poprawi.
Jak chcesz wymienić to kup jakieś firmowe. Kiedyś jeszcze w poprzedniej A8 z tym tematem walczyłem i zwykłe ceramiczne to po dwóch miesiącach były wydmuchane albo pękały. Szkoda kasy i czasu. W końcu chyba, jeśli dobrze pamiętam, kupiłem z firmy Magnaflow.
pzdr.

: 15 mar 2018, 21:56
autor: Lechu
krzychu22.p1i pisze:Stan sond?
Cóż można powiedzieć, wychodzi na to, że pracują . Dzisiaj człowiek od gazu męczył mi auto i stwierdził, że pracują :P

Tutaj sprawdzane przeze mnie
https://www.a8team.pl/d2-01-42pb-lpg-lp ... htm#311176

Z tym się próbuję uporać, prawa strona zdecydowanie rzadziej wpada niż lewa.

Adres 01: Silnik Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu: 4D0 907 558 T
Komponent i/lub wersja: 4.2L V8/5V G 0003

3 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:

16814 - Zespó3 2; system katalizatora
P0430 - 35-10 - za ma3a skutecznooa - Sporadyczny
16804 - Zespó3 1; system katalizatora
P0420 - 35-00 - za ma3a skutecznooa


monster_1973 pisze:kupiłem z firmy Magnaflow.
Model pamiętasz ?, u mnie musi być z miejscem na sondę

: 16 mar 2018, 15:11
autor: krzychu22.p1i
AUW ma 4 katy i koniec kropka.

Stan sond czyli ile mają lat życia. Miałem te same błędy i nowe sondy załatwiły sprawę.

auw

: 16 mar 2018, 21:54
autor: longd2
dokladnie 4y i basta

: 17 mar 2018, 10:56
autor: Lechu
krzychu22.p1i pisze:AUW ma 4 katy i koniec kropka.

Stan sond czyli ile mają lat życia. Miałem te same błędy i nowe sondy załatwiły sprawę.
No tak, tylko pytanie jest takie, który kat jest do wymiany wg tych błędów. W lewym dolnym mi coś lata więc ten na pewno, ale czy ten wstępny też ?

Ciężko mi powiedzieć czy sondy kiedykolwiek były wymieniane bo ja ich nie ruszałem.
Mówisz o wszystkich 4 sondach ?

: 17 mar 2018, 11:14
autor: pepi
pierwsze tylko są ważne drugie to tylko ekologia i chek po oczach :]

: 17 mar 2018, 16:44
autor: krzychu22.p1i
Wymieniłem wszystkie 4.

Masz dwuznaczne błędy i stawiałbym na te pierwsze sondy. Ale głową nie ręcze, każdy przypadek jest inny.

: 18 mar 2018, 14:16
autor: Lechu
krzychu22.p1i pisze:Masz dwuznaczne błędy i stawiałbym na te pierwsze sondy.
tzn ?


Sonda przed katem 077906265J
Bosch widzę 2 numery w tej samej cenie 200 PLN
0 258 006 159
0 258 010 032


Sonda w kacie 077906265AA
TU jest podonie tylko cenowo różnią sie 50 PLN
0 258 006 406
0 258 010 073

Które zamawiać ??

: 18 mar 2018, 14:49
autor: krzychu22.p1i
No nie pisze np. B1 S1; B1 S2. Dlatego to wróżenie.

: 18 mar 2018, 16:51
autor: Preston81
Lechu te pierwsze sondy mozesz ustalic czy sa dobre mierzac ich opornosc dojscie jest nawet taki noskill motoryzacyjny jak ja sobie z tym poradzil

: 20 mar 2018, 11:52
autor: Lechu
krzychu22.p1i pisze:No nie pisze np. B1 S1; B1 S2. Dlatego to wróżenie.
Jedyne co znalazłem


http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 430/001072

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 420/001056

[ Dodano: 2018-03-20, 11:52 ]
Co jeszcze mi się udało ustalić

Sonda o numerze 0 258 006 159 jest przeznaczona do A8 4.2 i 3.7

natomiast 0 258 010 032 to już A3 VW Bora, A8 wszytkie benzynowe, i inne .

: 20 mar 2018, 13:01
autor: marekp750
By to ustalić to musisz zrobić diagnostykę sond lambda.
Sprawdzasz jak chodzą sondy sterujące (przed katem), później patrzysz jak się
zachowują sondy za katem, następnie jak coś jest nie tak to
porównujesz pracę sondy sterującej z tej za katem na danym banku.

Znając zasady działania sterowania i działania katalizatora można ustalić
które wyniki nie są właściwe.

Jak często wywala te błędy co podałeś P0430 i P0420 (po ilu km się pojawiają 200-400 km)?
Jak jeździsz tylko na Pb też masz ten sam problem?

: 20 mar 2018, 18:08
autor: Lechu
powiedzmy co ok 500+ km albo dłużej, nie jest to regułą niestety, błąd pojawia się znienacka. To 500 km to takie moje oszacowanie z pamięci.
Nigdy nie zdarzyło mi się, żeby ten błąd wyskoczył na benzynie, ale ręki nie dam sobie uciąć czy na tym paliwie nie występuje ten problem.

Możesz przybliżyć jak to się sprawdza i jakie są zależności miedzy jedna a drugą sondą na tej samej stronie ? Rozumiem, że zadanie sond, tych regulacyjnych, jest takie by badać ilość powietrza w spalinach i w zależności od tego silnik tnie lub podlewa paliwo na stronę.

Lewego kata dolnego i tak chce wymienić bo coś w nim brzęczy.
I rano z tłumika końcowego, rura po prawej stronie ma lepszy "wygar" niż ta po lewej, o ile ma to jakieś znaczenie.