Strona 1 z 2

[D2 99 4.2PB ] Piszczenie/buczenie/gwizdanie z okolicy prz

: 22 kwie 2018, 21:42
autor: yogipg
Witam!

Jak w temacie - dziwne piszczenie dochodzi z okolic przepustnicy w odpowiednich warunkach:
1. Jak silnik się nagrzeje
2. Nigdy przy przyspieszaniu
3. Jak już się pojawi to zawsze przy schodzeniu obrotów, lub na biegu jałowym

Udało mi się ustalić:
1. Dochodzi to z okolic przepustnicy (przepustnica wymontowana przeczyszczona, nadal to samo)
2. To musi mieć coś wspólnego z powietrzem (separator niedawno wymieniony na nowy, bo.... gwizdał, żona nazwała tamten dźwięk 'kogutkiem' :) )
3. Jak dźwięk się pojawi na jałowych, wystarczy otworzyć korek oleju i cisza.

Przy okazji, separator oleju też potrafi się odezwać czasami (?) jak poprzednio.

Miał ktoś podobną sytuację, jakieś pomysły, sugestię??

: 22 kwie 2018, 21:56
autor: pepi

: 22 kwie 2018, 22:00
autor: yogipg
Odma, no niestety to nie to, wiem bo:
1. Już to wymieniłem :)
2. To wydaje trochę inny dźwięk...

Ten o który mi chodzi jest głośniejszy, 'dotykanie' wszystkiego nic nie zmienia. Odmę wystarczy 'docisnąć' ręką, przekręcić i słychać jak cichnie, tutaj nic... tylko otwarcie korka oleju i odpowietrzenie całości układu to coś ucisza.... dzięki za propozycję.

: 22 kwie 2018, 22:03
autor: michalwruszak
Odepnij przewód od serva, na tym przewodzie jest ezektor - który może też piszczeć

: 22 kwie 2018, 22:34
autor: yogipg
Dzięki za pomysł, jak tylko będę mógł sprawdzę i dam znać!

: 24 kwie 2018, 23:36
autor: danishow
By nie otwierać kolejnych tematów dopiszę się tu ze swoim pytaniem. Od 3-4 dni buczy/brzęczy czy jak to tam nazwać przy wlewie paliwa <hmm>...oczywiście na pracującym silniku. Odkręcając korek wlewu nastaje cisza, po zakręceniu po chwili znów buczy.
Nie mam teraz czasu na doszukiwanie się winowajcy, wczoraj zamówiłem nowy zawór odpowietrzający i już do mnie jedzie.
Zastanawiałem się też nad samym korkiem, ma wbudowany zaworek ciśnieniowy czy też podciśnieniowy ale namacalnie wygląda na sprawny.
Może, ktoś z was miał już podobną przypadłość i oszczędzi mi szukania <hihi>.

: 25 kwie 2018, 07:29
autor: marekp750
Na 95% do wymiany korek wlewu paliwa. Miałem kilka takich przypadków.

: 25 kwie 2018, 20:41
autor: kryhawrc
EVAP??

: 25 kwie 2018, 20:58
autor: marekp750
To trzeba sprawdzić, wziąć szczypce i zacisnąć wężyk gumowy pod maską
i posłuchać czy przestało buczeć.

: 25 kwie 2018, 22:50
autor: danishow
Dzięki marekp750 za rzeczową odpowiedź, wężyk już wczoraj zaciskałem i bez efektu, zawór tak czy siak wymienię.
Nowy korek kosztuje zaledwie 20 Euro więc od razu zamówiłem <muzyka>

Edit: 05.05.2018
Zawór wymieniłem ale w sumie niepotrzebnie, wystarczyło wyregulować stary ...wszystko wróciło do normy.

: 10 maja 2018, 22:30
autor: Preston81
ja tak mam w obu autach i tez powiedziano mi ze to wina korka ktory sam w sobie cos tam ma lub wlasnie zaworka tez kupilem nowy ale nie wiedzialem jak sprawdzic ten obecny

czy moze byc to odpowiedzialne za problemy z odpalaniem po dluzszym postoju?

: 11 maja 2018, 00:25
autor: danishow
Preston81 pisze:czy moze byc to odpowiedzialne za problemy z odpalaniem po dluzszym postoju?
Może być, jeżeli zawór jest nieszczelny i cały czas w pozycji otwartej. Można go wyregulować cienkim płaskim śrubokrętem od strony z metalową rurką w środku.

: 11 maja 2018, 23:44
autor: Preston81
a na czym polega ta regulacja wlasnie oglądałem nowy i rzeczywiscie jest tam taka szczelina , a reguluje sie prawo lewo czy jak ? jak zdiagnozowac stan starego zaworka lub korka wlewu paliwa ? , mozna kupic jakis uniwersalny korek czy musi byc od d2 ?

: 13 maja 2018, 11:55
autor: danishow
Preston81 pisze:na czym polega ta regulacja wlasnie oglądałem nowy i rzeczywiscie jest tam taka szczelina
Reguluje się na pracującym silniku, zawór jest co kilkanaście sekund sterowany przez sterownik. W chwili spoczynku ma być szczelny, natomiast wysterowany ma tykać jak najszybciej.
Preston81 pisze:reguluje sie prawo lewo czy jak ?
W lewo i prawo, w zaleąności w jakiej pozycji obecnie się znajduje.
Preston81 pisze:jak zdiagnozować stan starego zaworka lub korka wlewu paliwa ?
Jak zawór "tyka" to jest dobry, korka nie zdiagnozujesz.
Preston81 pisze:mozna kupic jakis uniwersalny korek czy musi byc od d2 ?
Można kupić zamiennik, np. od Golfa 4, Audi A3, TT, Octavia 1U itd.

: 13 maja 2018, 19:16
autor: Preston81
danishow pisze: Preston81 napisał/a:
jak zdiagnozować stan starego zaworka lub korka wlewu paliwa ?

Jak zawór "tyka" to jest dobry, korka nie zdiagnozujesz.
dzieki za info , czyli na wlaczonym ten zawor ma cykać tak ? i bedzie to wyrażnie słyszalne ?