Strona 1 z 2
[D2 99 4.2PB
] Piszczenie/buczenie/gwizdanie z okolicy prz
: 22 kwie 2018, 21:42
autor: yogipg
Witam!
Jak w temacie - dziwne piszczenie dochodzi z okolic przepustnicy w odpowiednich warunkach:
1. Jak silnik się nagrzeje
2. Nigdy przy przyspieszaniu
3. Jak już się pojawi to zawsze przy schodzeniu obrotów, lub na biegu jałowym
Udało mi się ustalić:
1. Dochodzi to z okolic przepustnicy (przepustnica wymontowana przeczyszczona, nadal to samo)
2. To musi mieć coś wspólnego z powietrzem (separator niedawno wymieniony na nowy, bo.... gwizdał, żona nazwała tamten dźwięk 'kogutkiem'
)
3. Jak dźwięk się pojawi na jałowych, wystarczy otworzyć korek oleju i cisza.
Przy okazji, separator oleju też potrafi się odezwać czasami (?) jak poprzednio.
Miał ktoś podobną sytuację, jakieś pomysły, sugestię??
: 22 kwie 2018, 21:56
autor: pepi
: 22 kwie 2018, 22:00
autor: yogipg
Odma, no niestety to nie to, wiem bo:
1. Już to wymieniłem
2. To wydaje trochę inny dźwięk...
Ten o który mi chodzi jest głośniejszy, 'dotykanie' wszystkiego nic nie zmienia. Odmę wystarczy 'docisnąć' ręką, przekręcić i słychać jak cichnie, tutaj nic... tylko otwarcie korka oleju i odpowietrzenie całości układu to coś ucisza.... dzięki za propozycję.
: 22 kwie 2018, 22:03
autor: michalwruszak
Odepnij przewód od serva, na tym przewodzie jest ezektor - który może też piszczeć
: 22 kwie 2018, 22:34
autor: yogipg
Dzięki za pomysł, jak tylko będę mógł sprawdzę i dam znać!
: 24 kwie 2018, 23:36
autor: danishow
By nie otwierać kolejnych tematów dopiszę się tu ze swoim pytaniem. Od 3-4 dni buczy/brzęczy czy jak to tam nazwać przy wlewie paliwa
...oczywiście na pracującym silniku. Odkręcając korek wlewu nastaje cisza, po zakręceniu po chwili znów buczy.
Nie mam teraz czasu na doszukiwanie się winowajcy, wczoraj zamówiłem nowy zawór odpowietrzający i już do mnie jedzie.
Zastanawiałem się też nad samym korkiem, ma wbudowany zaworek ciśnieniowy czy też podciśnieniowy ale namacalnie wygląda na sprawny.
Może, ktoś z was miał już podobną przypadłość i oszczędzi mi szukania
.
: 25 kwie 2018, 07:29
autor: marekp750
Na 95% do wymiany korek wlewu paliwa. Miałem kilka takich przypadków.
: 25 kwie 2018, 20:41
autor: kryhawrc
EVAP??
: 25 kwie 2018, 20:58
autor: marekp750
To trzeba sprawdzić, wziąć szczypce i zacisnąć wężyk gumowy pod maską
i posłuchać czy przestało buczeć.
: 25 kwie 2018, 22:50
autor: danishow
Dzięki
marekp750 za rzeczową odpowiedź, wężyk już wczoraj zaciskałem i bez efektu, zawór tak czy siak wymienię.
Nowy korek kosztuje zaledwie 20 Euro więc od razu zamówiłem
Edit: 05.05.2018
Zawór wymieniłem ale w sumie niepotrzebnie, wystarczyło wyregulować stary ...wszystko wróciło do normy.
: 10 maja 2018, 22:30
autor: Preston81
ja tak mam w obu autach i tez powiedziano mi ze to wina korka ktory sam w sobie cos tam ma lub wlasnie zaworka tez kupilem nowy ale nie wiedzialem jak sprawdzic ten obecny
czy moze byc to odpowiedzialne za problemy z odpalaniem po dluzszym postoju?
: 11 maja 2018, 00:25
autor: danishow
Preston81 pisze:czy moze byc to odpowiedzialne za problemy z odpalaniem po dluzszym postoju?
Może być, jeżeli zawór jest nieszczelny i cały czas w pozycji otwartej. Można go wyregulować cienkim płaskim śrubokrętem od strony z metalową rurką w środku.
: 11 maja 2018, 23:44
autor: Preston81
a na czym polega ta regulacja wlasnie oglądałem nowy i rzeczywiscie jest tam taka szczelina , a reguluje sie prawo lewo czy jak ? jak zdiagnozowac stan starego zaworka lub korka wlewu paliwa ? , mozna kupic jakis uniwersalny korek czy musi byc od d2 ?
: 13 maja 2018, 11:55
autor: danishow
Preston81 pisze:na czym polega ta regulacja wlasnie oglądałem nowy i rzeczywiscie jest tam taka szczelina
Reguluje się na pracującym silniku, zawór jest co kilkanaście sekund sterowany przez sterownik. W chwili spoczynku ma być szczelny, natomiast wysterowany ma tykać jak najszybciej.
Preston81 pisze:reguluje sie prawo lewo czy jak ?
W lewo i prawo, w zaleąności w jakiej pozycji obecnie się znajduje.
Preston81 pisze:jak zdiagnozować stan starego zaworka lub korka wlewu paliwa ?
Jak zawór "tyka" to jest dobry, korka nie zdiagnozujesz.
Preston81 pisze:mozna kupic jakis uniwersalny korek czy musi byc od d2 ?
Można kupić zamiennik, np. od Golfa 4, Audi A3, TT, Octavia 1U itd.
: 13 maja 2018, 19:16
autor: Preston81
danishow pisze:
Preston81 napisał/a:
jak zdiagnozować stan starego zaworka lub korka wlewu paliwa ?
Jak zawór "tyka" to jest dobry, korka nie zdiagnozujesz.
dzieki za info , czyli na wlaczonym ten zawor ma cykać tak ? i bedzie to wyrażnie słyszalne ?