[D2 95 4.2PB/LPG ] Wypadanie zapłonu na rozgrzanym silniku
: 28 kwie 2018, 16:06
Witam prosił bym o opinie lub pomoc a mianowicie mam problem z wypadaniem zapłonu na rozgrzanym silniku, jak jest zimny to idzie jak strzała po przejechaniu okolo 5km wyskakuje zapłon głównie na 3cyl na PB i LPG
- diagnostyka LPG po odpaleniu na ciepłyn czasy wtrysków z ECU ok, po około 20s czas wtrysku 6 (cyl 3) zostaje wylączony przez sterownik silnika, po odpaleniu słychać ze silnik kuleje na jeden gar, myśle ze sterownik silnika zdiagnozował brak zapłonu i wylącza wtrysk ( nie wiem czy ma tak być)
-diagnostyka ECU silnika błędy losowe wypadanie zapłonów wypadanie zapłonu głównie na 3 cyl i czasami na 4cyl i 1cyl jest tez błąd sondy lambda ale strona 2 więc cylindry 5,6,7,8 po odpaleniu na ciepłym napiecie na sonda strona 1 jest około 0,96V po chwili moim zdaniem jak ECU wyłączy wtrysk na 3cyl. to napięcie spada do około 0,06V na drugiej sondzi napięcie około 0,65V
wymieniłem świece NGK, nowy czujnik stukowy bo wywalał błąd teraz już nie, zamieniłem cewki i moduły stronami i dalej nic, wymieniłem nowy sterownik LPG
Jak by ktoś miał jakiś pomysł na co by tam jeszcze luknąć lub był z okolic Rybnika by na to zerknąć okiem, nie wiem co ma wpływ ze po rozgrzaniu auto ma wypadanie zapłonu, może ta sonda diagnozuje za pogata mieszanke(0,96V) i na zimnym chodzi po potrzebuje bogatszej mieszanki a na ciepłym muli może tak być ???
Dzięki i pozdrawiam
teraz zauważyłem ze na zimnym silniku napięcie sondy lambda 1 faluje od 0,09V do 0,86V
- diagnostyka LPG po odpaleniu na ciepłyn czasy wtrysków z ECU ok, po około 20s czas wtrysku 6 (cyl 3) zostaje wylączony przez sterownik silnika, po odpaleniu słychać ze silnik kuleje na jeden gar, myśle ze sterownik silnika zdiagnozował brak zapłonu i wylącza wtrysk ( nie wiem czy ma tak być)
-diagnostyka ECU silnika błędy losowe wypadanie zapłonów wypadanie zapłonu głównie na 3 cyl i czasami na 4cyl i 1cyl jest tez błąd sondy lambda ale strona 2 więc cylindry 5,6,7,8 po odpaleniu na ciepłym napiecie na sonda strona 1 jest około 0,96V po chwili moim zdaniem jak ECU wyłączy wtrysk na 3cyl. to napięcie spada do około 0,06V na drugiej sondzi napięcie około 0,65V
wymieniłem świece NGK, nowy czujnik stukowy bo wywalał błąd teraz już nie, zamieniłem cewki i moduły stronami i dalej nic, wymieniłem nowy sterownik LPG
Jak by ktoś miał jakiś pomysł na co by tam jeszcze luknąć lub był z okolic Rybnika by na to zerknąć okiem, nie wiem co ma wpływ ze po rozgrzaniu auto ma wypadanie zapłonu, może ta sonda diagnozuje za pogata mieszanke(0,96V) i na zimnym chodzi po potrzebuje bogatszej mieszanki a na ciepłym muli może tak być ???
Dzięki i pozdrawiam
teraz zauważyłem ze na zimnym silniku napięcie sondy lambda 1 faluje od 0,09V do 0,86V