[D2 97 4.2PB/LPG
] cieknie benzyna na kolektor wydechowy
: 22 maja 2018, 16:09
autor: kcizla
dzisiaj po przejechaniu kilku kilometrów zaczęło mocno waniać benzyną. Na parkingu zajrzałem pod maskę i okazało się, że wprost na prawy kolektor ciurkiem wali benzyną (chodził na gazie). Jakoś dojechałem do domu i dałem sobie spokój z jazdą. Teraz odpaliłem, pochodził trochę i przecieku nie widać, zapachu benzyny nie czuć. Ciekawe co znowu tym razem?
Te weze fabrycznie sa zakuwane. Jesli masz fabryczne zakucie, to ono pewnie przepuszcza. To samo mialem u siebie ale akurat gapilem sie na silnik jak chodzil jak sikac zaczelo, to od razu zgasilem auto. Odetnij zaute koncowki i naloz normalnie gume na krociec ktory zostaje. Ja tak mam i wszystko dziala.
: 22 maja 2018, 21:46
autor: kcizla
Dziękuję koledzy. Jak tam się dostać? Czy dam radę po zdjęciu filtra powietrza?
: 22 maja 2018, 22:47
autor: gtfan
Do zdjęcia rura dolotowa między filtrem a przepustnicą (samej puszki filtra ruszać nie trzeba) i osłony silnika, środkowa i po stronie pasażera.
: 29 maja 2018, 23:57
autor: Truten
Jak raz zaczęło sikać to będzie się powtarzać, odetnij nieszczelny kawałek jak koledzy radzą ale daj na wszelki wypadek zamiast tego zakucia fabrycznego opaskę na śrubkę, taką do węża ogrodniczego, jakby nie patrzeć to jakieś ciśnienie z pompy paliwa jednak tam jest i lepiej żeby nie zrzuciło ci go w trasie.
U mnie tuż po odpaleniu na zimnym sikało zdrowo aż w kabinie było czuć benzyną przez minutę lub dłużej, początkowo myślałem, że to dlatego że na ssaniu chodzi, heh. Po zagrzaniu się samo uszczelniało.
: 31 maja 2018, 08:30
autor: ernesto
Polecam zastosowanie tego typu opasek.
możesz dokręcić przewód większą siłą.
Normalne opaski ślimakowe też dadzą radę ale musi być w miarę markowa.
Te tanie zaraz puszczają na gwincie i się obracają.
: 31 maja 2018, 08:57
autor: Bugalon
Ja tylko dodam, ze te opaski co pokazuje Erni mam zamontowane wszędzie u siebie w aucie z dwoch powodow. Po pierwsze nie deformują tak mocno gumy na złączu jak tradycyjne opaski. Po drugie znacznie trudniej je przekręcić.
Na allegro jak chce ktoś je znaleźć to musi wpisać opaski SGB lub SBG
: 07 lip 2018, 22:02
autor: Kolmax1992
Ja zrobiłem tak, że wykręciłem całego, uciąłem nad nadkolem. Od strony listwy zakułem nową złączkę w firmie która zakuwa węże do hydrauliki. Koszt 60 zł a złączka na 40 bar chyba
nad nadkolem nasunąłem na rurkę i zacisnąłem dwoma mocnymi opaskami i siedzi już dwa lata.
U takiego znajomego A8 się spaliła właśnie dlatego, że paliwo leciało i akurat kapało na kolektor wydechowy