Strona 1 z 1

[D2 98 4.2PB ] nowe cewki zapłonowe

: 31 maja 2018, 14:26
autor: Tom42V8
Witam. czy posiada ktoś z forumowiczów dokładny opis wywalenia modułów zapłonowych i podłaczenia okablowania pod nowe cewki zapłonowe byłbym wdzieczny za pomoc w ogarnięciu tego. pozdrawiam

: 31 maja 2018, 22:12
autor: Bugalon
Co rozumiesz przez dokładny opis?

Chcesz żeby Ci ktoś podał gdzie poprowadzić te wszystki 32 przewody od nowych cewek sztuka po sztuce z wyszczególnieniem pinów cewek, pinów modułów i gdzie położyć dodatkowe przewody ?

Szczerze mówiąc nie chce mi się czegoś takiego pisać jeśli o to Ci chodzi bo bym musial na to poswiecic kilka godzin pewnie (a potem jeszcze nie daj boze bym sie pomylil w jakiejsc cyferce i wiadro pomyj bym na glowe dostal ze ktos cos przeze mnie spalil lub cos mu nie dziala)

: 31 maja 2018, 22:40
autor: Tom42V8
wiem ze nie jest to prosta sprawa i myslalem ze moze jakos to pójdzie wytłumaczyc w prosty sposób, nie wiem czy któryś z elektryków w mojej okolicy zrobił by to

[ Dodano: 2018-05-31, 22:40 ]
Bugalon. moze mi pomorzesz w jakiś sposób byłbym wdzieczny i nawet jakoś bym mógł sie odpłaćić

: 31 maja 2018, 22:50
autor: pb41ns
A to nie można by jakiegoś schematu z kolorami przewodów zrobić?

: 01 cze 2018, 01:02
autor: danishow
Można:

: 01 cze 2018, 08:10
autor: Bugalon
Fajne Daniel, problem tylko taki że to nie jest konkret o który kolega zapewne pyta, bo to od czterocylindrowki z innym pinoutem i kolorami z ECU a jak rozumiem kolega chce "konkret" czyli co ma z czym połączyć (poza tym ten schemat według mnie nie jest najlepszy bo łączy całą masę w jeden punkt)

Generalnie w ogólnym obrazku jest tak:

1. Pin 1 nowej cewki to zasilanie po stacyjce - przepinasz je z obecnych cewek bo obecne to mają (na pinie opisanym "15)
2. Pin 2 nowej cewki to masa w wiązce - tu wyciągasz nowy przewód, łączysz do niego piny 2 nowych cewek z jednej głowicy i dajesz na brązowy przewod przy module zapłonowym (robisz tak dla jednej i drugiej głowicy - czyli dwa przewody dajesz jeden na prawa, drugi na lewa czapke i łączysz do nich piny numer 2 nowych aktywnych cewek)
3. Pin 3 nowej cewki To sygnał wyzwalający iskrę. Obecne cewki też go mają (na pinie opisanym "1)" więc po prostu przekładasz pin ze swoich cewek. Dodatkowo musisz wyjać moduły i pomostkować przewody z wtyczek modułów - jak je łączyć wskazuje dokładnie schemat Daniela, który wrzucił tutaj powyżej
4. Pin 4 nowej cewki to wspólna masa na głowicy - obecne cewki tez to mają (na pinie opisanym "4a" więc przepinasz te piny ze swoich starych cewek.

W dużym skrócie tak to trzeba zrobić. Najważniejsze jest zebys sie nie pomylil przy mostkowaniu przewodów po usunięciu modułów.

: 01 cze 2018, 09:32
autor: Maroo
W tym tygodniu powinienem mieć już zrobioną gotową wiązke do 4.2 32V pod cewki z fsi.Robi mi to jeden gość.Jak wyrazi zgodę to podam namiary na niego.

: 01 cze 2018, 17:37
autor: danishow
Bugalon pisze:Fajne Daniel, problem tylko taki że to nie jest konkret o który kolega zapewne pyta
To tak na szybkiego by zobrazować co należy zrobić, schemat jest od 1,8T czyli praktycznie to samo co silniki w FL, z tym że razy dwa ;)

: 01 cze 2018, 18:54
autor: pb41ns
a ja tak z innej beczki, jakie są korzyści z wyrzucenia modułów??

: 01 cze 2018, 22:14
autor: danishow
Nowsze cewki charakteryzuje krótszy czas ładownia, co za tym idzie zapłon jest precyzyjniejszy.
...tak po skrócie to wyczuwalna, znaczna poprawa kultury pracy silnika.

: 22 wrz 2018, 08:44
autor: Ilikebiscuit
Maroo pisze:W tym tygodniu powinienem mieć już zrobioną gotową wiązke do 4.2 32V pod cewki z fsi.Robi mi to jeden gość.Jak wyrazi zgodę to podam namiary na niego.
I jak ta twoja wiązka? Dasz namiary na gościa?

: 10 lis 2018, 15:40
autor: lesdud
Numer cewek pasujących długościa do ABZ:
06E 905 115 E
Dzięki uprzejmości kolegi Wojtka

: 26 lis 2018, 19:09
autor: pb41ns
A takie pytanie, który moduł odpowiada za jaki cylinder, są wtyczki o kolorze czarnym i brązowym, gdzieś to było ale nie mogę znalesc

: 26 lis 2018, 19:12
autor: machul333
Cylindry 1,2,3,4 lewa strona licząc od zderzaka, cylindry 5,6,7,8 prawa strona licząc od zderzaka. Kolejność zapłonu 1-5-4-8-6-3-7-2, a moduły obsługują odpowiednio cylindry
1,4,6,7 - czarna wtyczka,
2,3,5,8 - brązowa wtyczka.

: 26 lis 2018, 19:22
autor: pb41ns
Dzieki <okok>