Strona 1 z 3

[S8 D2 98 ] Prawidłowa praca gruszek podciśnieniowych

: 07 sie 2018, 08:40
autor: BrylantLBN
Proszę o pomoc.
Mechanik twierdzi że naprawił gruszkę podciśnienia. Jak stała tak stoi. Od włączenia zapłonu do końca obrotów nawet nie drgnie. Jak to ma działać?? Na silniku mam dwa takie ustrojstwa. Jedną przy przepustnicy a druga z przodu kolektora dolotowego. HELP. Już nie mówię o filmie ale chociaż opis.

: 07 sie 2018, 17:25
autor: pb41ns
Ta przy przepustnicy odpowiada za tempomat a ta przy chłodnicach od klap w kolektorze dolotowym, jak odpalisz powinna się natychmiast wciągnąć,

: 07 sie 2018, 21:27
autor: BrylantLBN
Jesteś pewny?? Bo na tej podstawie pojadę obić gościowi ryj. Widzę że masz ten sam model mógł byś mi to nagrać??

: 07 sie 2018, 22:19
autor: pepi
logiczne jest że mają jakoś działać a jeśli nie działają .....to bij może się nauczy <hihi>

: 08 sie 2018, 05:32
autor: pb41ns
Będę miał to ciężko nagrać, ta gruszka z przodu auta dopiero odpuszcza przy chyba 5000 tys obrotów, a może masz gdzieś nieszczelności w układzie podcisnienia bądź klapa ci stoi? A tempomat ci działa?

: 08 sie 2018, 07:49
autor: BrylantLBN
sam moment włączenia zapłonu i odpalenia żeby zobaczyć że to powinno się zassać. Obie stoją, ale to nie mój problem już bo mechanik wziął za to kasę twierdząc że działają. Jak będę miał film jak to chodzi będę mógł skuć ryj frajerowi za naciąganie klienta.

EDIT:

Grucha się zasysa ale dopiero przy 5 tyś obr..... to jak to ma w końcu działać??

: 08 sie 2018, 12:00
autor: pb41ns
U mnie Odrazu wciąga, a może to ja mam coś nie tak, <bezradny> muszę to obczaić bo przed samą gruszka jest elektro zawór, muszę zobaczyć czy przy dodaniu gazu u mnie gruszka puszcza

: 08 sie 2018, 13:24
autor: machul333
Zanim kogoś zlinczujecie to sprawdźcie jakie macie silniki bo przedlift- polift jest inaczej to rozwiązane

Przedlift- 2 gruszki- 1 od tempomatu przy przepustnicy 2-przy klapach z przodu silnika
Ma się zaciągać przy 5 tys gdzieś. U mnie w ABZ tak właśnie działa

Polift - też 2 gruszki tyle że przy samych klapach w dolocie - tempomat tam jest obsługiwany przez przepustnice poprzez ecu

Przy odpaleniu obie mają się zaciągnąć i odpuszczają też przy około 5 tyś .

Z tego co masz w profilu to wychodzi że mechanik raczej nie kłamał.

: 08 sie 2018, 18:33
autor: danishow
machul333 pisze:Przy odpaleniu obie mają się zaciągnąć i odpuszczają też przy około 5 tyś .
W FL jedna odpuszcza przy ok. 3000 rpm, druga natomiast przy ok. 5000 rpm ;)

: 08 sie 2018, 18:54
autor: pb41ns
A ja dziś spojrzałem to u mnie ta z przodu Odrazu się zaciąga przy odpaleniu, kurcze to widzę że u mnie cis nie halo jest

: 08 sie 2018, 19:11
autor: machul333
Sprawdź czy ktoś nie pomylił kabli , szczególnie jak miałeś je spraciale i były wymieniane łatwo tam o pomyłkę jeśli ktoś robił z pamięci

: 08 sie 2018, 20:24
autor: pb41ns
O jakich ty kablach mówisz.?

: 08 sie 2018, 20:34
autor: machul333
Sorry -przewody podciśnienia

: 08 sie 2018, 22:39
autor: tx-didi
danishow pisze:
machul333 pisze:Przy odpaleniu obie mają się zaciągnąć i odpuszczają też przy około 5 tyś .
W FL jedna odpuszcza przy ok. 3000 rpm, druga natomiast przy ok. 5000 rpm ;)
w A8 FL tak, natomiast w S8 FL jest chyba troche inaczej rozwiazane - tzn tez sa dwie gruszki przy kolektorze - ale obslugiwane przez tylko jeden zawor elektomagnetyczny, sam kolektor tez jest inny - inne osadzenie gruszek

: 09 sie 2018, 07:24
autor: karol208
BrylantLBN, pisał że ma 1 gruszkę przy kolektorze z przodu
Ta gruszka jest w spoczynku do ok 4tyś obrotów powyżej zasysa ją
Rysunek przedlift
Obrazek

Tutaj Dobrze widać pracę gruszki



Rysunek Polift
Obrazek