Strona 1 z 1

[D2 4,2 LPG 1997] Czym usunąć olej z układu chłodzenia?

: 22 wrz 2010, 08:05
autor: tomi5
Witam wszystkich, otóż poprzedni właściciel Audi wymieniał uszczelkę pod głowicą ale nie pozbył się oleju z układu chłodzenia, nie ma go dużo ale osadza sie jeszcze na ściankach zbiorniczka wyrównawczego, czym skutecznie mogę wyplukać układ żeby pozbyć sie tego dziadostwa.
Dodam tylko że już raz płukałem układ preparatem prestone, i za wiele nie pomogło, a uklad zalałem już świerzym płynem Febi G12 i widzę że będę musiał go wylać i jeszcze raz powtórzyć te czynność, tylko teraz wolał bym skuteczniejszym środkiem.


Poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Pozdrawiam, FOSS.

: 22 wrz 2010, 09:25
autor: pioter
Może to dziwnie wygląda ale nalej butelkę płynu do mycia naczyń , może być ludwik i zalej wodą . Niech trochę pochodzi i spuść , potem kilka razy samą wodą trzeba płukać - powinno pomóc.

: 22 wrz 2010, 09:42
autor: tomi5
ok a więc i tak przepłuczę go, a potrzebuje jeszcze schemat układu chłodzenia do 4,2 mam gdzies nieszczelnośc i nie mogę jej zlokalizować, na pewno jest z tylu silnika koło ścianki grodziowej tak jak by pod silniczkiem krokowym , bo jak ściskam wąż to słychać tam syczenie ale nic nie widać, na pewno nie sa to te 2 węże które ido do/od elektrozaworów i wyciek jest bardziej po stronie kirowcy

: 22 wrz 2010, 10:14
autor: tomek_m
Obrazek

: 22 wrz 2010, 13:37
autor: tomi5
dzieki wielkie, nieszczelnośc juz znalazłem, puścił o-ring na tej metalowej rurce co łączy 2 komory silnika ogólnie masakra z dostępem, przy okazji uszkodziłem sobie wąż od odmy :) muszę założyć teraz alternatywę podana na forum

: 22 wrz 2010, 13:52
autor: FOSS
tomi5 pisze:dzieki wielkie, nieszczelnośc juz znalazłem, puścił o-ring na tej metalowej rurce co łączy 2 komory silnika ogólnie masakra z dostępem, przy okazji uszkodziłem sobie wąż od odmy :) muszę założyć teraz alternatywę podana na forum
No to współczuję...
ostatnio przerabiałem identyczny temat w swoim S8... wyciek pojawił się dosyć nagle i rósł z każdą godziną.

Oringów nakupiłem 4szt w ASO bo mój silnik w ETCE pokazuje się trochę inaczej niż jest w rzeczywistości (musiałem kupić jeszcze jeden oring od D3 bo tam jest identyczna konstrukcja tej rury co u mnie)... koszt wszystkich razem jakieś 25pln ;-)

Robotę, przy mojej czynnej pomocy, wykonał mi kolega który na codzień pracuje w ASO - czas 6 godzin non-stop (u mnie jest trochę inna konstrukcja niż u Ciebie i jest tam cała plątanina rur wody/powietrza itd. itp. z których większość trzeba rozłączyć) :/

Gdybym chciał to zrobić w ASO to sama robocizna to jakieś 2.000 pln :/

: 22 wrz 2010, 21:19
autor: tomi5
No mi też udało się skończyć w ciągu dnia :) wymieniłem z 2 stron, za o-ring płaciłem po 1zł rozmiar jaki zastosowałem to R-18.
Czy z dziurawym wężem odmy mogę jeździć do soboty, bo dopiero wtedy będę miał czas.