[D2 95 4.2PB/LPG ] Problem po wymianie rozrządu ABZ
: 10 paź 2018, 16:43
Hej, mam problem, podczas wymiany rozrządu demontowaliśmy silnik przy okazji wymieniając większość starych gumowych węzy na nowe , uszczelniaczy etc. ,
Dodam ,że rozrząd wymieniony komplet z uszczelniaczami .
Po spięciu wszystkiego i włożeniu silnika, auto odpaliło jednak zaczęło utrzymawać wyższe obroty na biegu jałowym jakoś około 1040-1100, co się okazało wyskoczył bład czujnika G62 .
Jak dobrze zlokalizowałem jest to czujnik od strony grodzi Nr Audi 077 919 501 C , chyba,że się myle.... Aktualnie jestem po wymianie 3 czujnika i jest jeszcze gorzej... 1 czujnik auto zaczeło pracować w normalnym zakresie jeździło bardzo ładnie z mocą etc. , jednak na drugi dzień znowu pojawiły się trochę wyższe obroty, temp. na ECU ok. 40 C na blacie 90 C, więc kolejny czujnik tym razem orginał z zieloną końcówka , auto nie chciało nawet odpalić - temp. na ECU od -3 C wzrosła do + 6 C blat 90 C , no wiec wymieniliśmy na kolejny czujnik jednak tym razem już nie sprawdzałem kompa ale chodził całkiem ładnie, jednak dziś rano wogóle nie chciała dpalić.Odpaliła za 20 razem i w trakcie jazdy nagle wypadły 2 zapłony tzn auto ewidentnie nie jechało na wszystkich garach podpieliśmy kompa i na dwóch cylindrach wypadł zapłon,plus bład przepływomierza, więc znów powrót to 1 czujnika na którym jeździła ale była temperatura na poziomie 40 C jednak teraz nawet nie chce nam odpalić, ani na PB ani na LPG awaryjnie- chyba , że coś żle robię....
Zastanawia mnie jedna rzecz mianowicie chłopaki podpinając mi podciśnienia LPG coś omineli , mianowicie, rurkę wychodzącą z regulatora ciśnienia paliwa podpieli jakby to bezpośrednio pod podciśnienia LPG, ja jednak pamiętam , że tam zakładałem trójnik i dopiero tam wpinałem się z podciśnieniem do gazu , a oryginalnie wężyk schodził gdzieś za silnik - dokładnie jak na tym zdjęciu - czarno- zółty wężyk, czy to może być w tym problem ? Gdzie oryginalnie ten węzyk podcisnienia z regulatora wchodzi ? Widać na zdjęciu że gdzieś w dole silnika od strony grodzi tylko gdzie ? Przepustnica ? Kolektor ?
Czy to ten czujnik tak pierdzieli to auto i mam szukać kolejnego ?
Dodam,że pompa paliwa była zakładana nowa VOD jakieś dwa lata temu, natmiast ciśnienie wskazuje przed regulatorem 0,5 do 0,7 bar, czujnik wału wyeliminowany jak kręcimy pokazuje obroty na VAGu .
Silnik 4.2 ABZ rok 1995
Dodam ,że rozrząd wymieniony komplet z uszczelniaczami .
Po spięciu wszystkiego i włożeniu silnika, auto odpaliło jednak zaczęło utrzymawać wyższe obroty na biegu jałowym jakoś około 1040-1100, co się okazało wyskoczył bład czujnika G62 .
Jak dobrze zlokalizowałem jest to czujnik od strony grodzi Nr Audi 077 919 501 C , chyba,że się myle.... Aktualnie jestem po wymianie 3 czujnika i jest jeszcze gorzej... 1 czujnik auto zaczeło pracować w normalnym zakresie jeździło bardzo ładnie z mocą etc. , jednak na drugi dzień znowu pojawiły się trochę wyższe obroty, temp. na ECU ok. 40 C na blacie 90 C, więc kolejny czujnik tym razem orginał z zieloną końcówka , auto nie chciało nawet odpalić - temp. na ECU od -3 C wzrosła do + 6 C blat 90 C , no wiec wymieniliśmy na kolejny czujnik jednak tym razem już nie sprawdzałem kompa ale chodził całkiem ładnie, jednak dziś rano wogóle nie chciała dpalić.Odpaliła za 20 razem i w trakcie jazdy nagle wypadły 2 zapłony tzn auto ewidentnie nie jechało na wszystkich garach podpieliśmy kompa i na dwóch cylindrach wypadł zapłon,plus bład przepływomierza, więc znów powrót to 1 czujnika na którym jeździła ale była temperatura na poziomie 40 C jednak teraz nawet nie chce nam odpalić, ani na PB ani na LPG awaryjnie- chyba , że coś żle robię....
Zastanawia mnie jedna rzecz mianowicie chłopaki podpinając mi podciśnienia LPG coś omineli , mianowicie, rurkę wychodzącą z regulatora ciśnienia paliwa podpieli jakby to bezpośrednio pod podciśnienia LPG, ja jednak pamiętam , że tam zakładałem trójnik i dopiero tam wpinałem się z podciśnieniem do gazu , a oryginalnie wężyk schodził gdzieś za silnik - dokładnie jak na tym zdjęciu - czarno- zółty wężyk, czy to może być w tym problem ? Gdzie oryginalnie ten węzyk podcisnienia z regulatora wchodzi ? Widać na zdjęciu że gdzieś w dole silnika od strony grodzi tylko gdzie ? Przepustnica ? Kolektor ?
Czy to ten czujnik tak pierdzieli to auto i mam szukać kolejnego ?
Dodam,że pompa paliwa była zakładana nowa VOD jakieś dwa lata temu, natmiast ciśnienie wskazuje przed regulatorem 0,5 do 0,7 bar, czujnik wału wyeliminowany jak kręcimy pokazuje obroty na VAGu .
Silnik 4.2 ABZ rok 1995