[D2 96 4.2PB/LPG ] probelm po wymianie głowic w ABZ
: 05 lis 2018, 22:18
Panowie mam problem i proszę o Wasze opinie.
Pacjent: A8 D2 4,2 ABZ Quattro 1996 czerwiec
Wjechał na serwis by wymienić głowice i uszczelki pod nimi oraz przy okazji oczywiście cały rozrząd.
Przed wymianą auto śmigało jak burza . 0-100 poniżej przepisowej 😉 maxymalne również w normie jedynie czas rozrządu się zbliżał i przy okazji głowice i uszczelki bo już ciekło….
Naprawa niby prosta 2-3 dni na spokojnie ale niestety
…. Utknął……
Stoi już miesiąc i nadal nie wiadomo co mu jest.
No więc od początku.
Aby przyspieszyć operację kupiłem gotowy przeszczep tutaj :
https://archiwum.allegro.pl/oferta/glow ... 03219.html
głowice od ABZ numery na głowicach 077103373AE L+P po kapitalnym remoncie.
Numery wałków wydechowe 077109022 AS / AQ ssące 077109021 BP / BR
Czyli wszystko według ETKI.
Głowice założone, uszelki wymienione, wszystko pięknie i ślicznie, … palimy auto i….. ZONK. ( !!! )
Chodzi nierówno, a jak się trochę zagrzeje i odpuści ssanie to wywala błąd na VAG
BRAK SPALANIA CYLINDRY 5-6-7-8
I to jest problem nie do przejścia ……
Sprawdzone / wymienione
1. Wtryski benzyny
2. Czujniki stukowe
3. Sondy lambda
4. Czujnik wału
5. Czujnik położenia wałka
6. Przepływomierz
7. Moduły zapłonowe.
8. Cewki świece dają iskrę tu nie ma problemu. ( i tu uwaga stara głowica pod cewki BOSCH na 2 śruby - nowa na 4 śruby cewki chyba denso czy NGK nie jestem pewien ) na pewno te ciut dłuższe fajki
9. Wymieniona wiązka silnika
10. Wycięty całkowicie LPG ( obecnie tylko PB )
11. Sprawdzony 100x kolektor, wszystkie zawory ciśnieniowe, przepustnica rurki, zawory węgla, ciśnienia gruszki etc.
12. Ciśnienie sprężania na zimnej głowicy 13-14 BAR na gorącej 15-16
13. Wysokość głowicy ( po planowaniu ) taka sama jak starej.
14. Uszczelka przepisowa ciut większa (+0,005 mm) AJUSA defacto lepiej wykonana niż REINZ miałem obie na wymianie reinz się porysował więc poszła fianlnie Ajusa.
15. Śruby głowicy cały rozrząd uszczelki wałki rolki etc. wszystko nowe. Uszczelki kolektorów nowe śrubo nowe wszystko na moment dokręcane.
16. Amortyzator na pasku sprawdzony przepisowa długość.
17. Komputer sprawdzony ( jutro jeszcze dla pewności podepnę drugi )
18. Elektryka cała przepatrzona, napięcia na przepływce ok., przejście na cewki, wtryski, moduły zapłonowe OK. zwarć nigdzie nie namierzyłem.
Co dziwne z objawów jeszcze i co mnie zaniepokoiło :
1. Jak był jeszcze LPG – i patrzyłem parametry w komputerze gazowym ( lovato FAST ) błąd pojawiał się losowo na cylindrze 6 lub 7 i brzmiał tak „BRAK SYGNAŁU WTRYSKIWACZA BENZYNOWEGO” F lub G czyli wywalał spalanie albo na 6 albo na 7
Najwidoczniej komputer PB widzi problem złego spalania na np. 6/7 garze i zwyczajowo odcina wtryskiem PB całą głowicę. Na LPG natomiast ciągnie dalej na 7 garach.
2. Wskazania przepływek ( podmienioe 3 sztuki ) na wolnych obrotach to 6/10 do 16/22 g/s czyli dużo za dużo ( podobno ma być 6-10 ) czyli wskazuje na to że jest problem z powietrzem - i prawidłowym składem mieszanki
3. Autem od zimnego telepie…… i potwornie wali spalinami ( najprawdopodobniej za duża dawka paliwa )
Co jeszcze podejrzewam.
Nowe głowice jak wspomniałem Numery wałków wydechowe 077109022 AS / AQ ssące 077109021 BP / BR
A stare głowice które dzisiaj przepatrzyłem mają numery
Wydechowe AT / BE i teraz uwaga ZAGADKA >>> wałki ssące z końcówką BF / BG ( !!! )
Wpisując zgodnie z zasadą ETKI numer w google czyli 077109021 ( bo 021 to ssący a 022 wydechowy ) i końcówkę BF/BG czyli 077109021BF lub 077109021BG znajdujemy WIELKIE NIC !!! wałki takie nie istnieją.
Panowie zapraszam do dyskusji…. I podzielenie się wskazówkami.
a… i jeszcze popychacze stara głowica 33,5mm nowa głowica 35 mm czyli zawory też inne najprawdopodobniej 6mm vs 7mm
rozbierając głowice i uszczelki wyglądało tak jak by nikt tego nie ruszał od czasów złożenia w fabryce.... wszystko oryginał AUDI
Panowie, będę wdzięczny za uwagi i wskazówki.
dziękuję za pomoc
Pacjent: A8 D2 4,2 ABZ Quattro 1996 czerwiec
Wjechał na serwis by wymienić głowice i uszczelki pod nimi oraz przy okazji oczywiście cały rozrząd.
Przed wymianą auto śmigało jak burza . 0-100 poniżej przepisowej 😉 maxymalne również w normie jedynie czas rozrządu się zbliżał i przy okazji głowice i uszczelki bo już ciekło….
Naprawa niby prosta 2-3 dni na spokojnie ale niestety
…. Utknął……
Stoi już miesiąc i nadal nie wiadomo co mu jest.
No więc od początku.
Aby przyspieszyć operację kupiłem gotowy przeszczep tutaj :
https://archiwum.allegro.pl/oferta/glow ... 03219.html
głowice od ABZ numery na głowicach 077103373AE L+P po kapitalnym remoncie.
Numery wałków wydechowe 077109022 AS / AQ ssące 077109021 BP / BR
Czyli wszystko według ETKI.
Głowice założone, uszelki wymienione, wszystko pięknie i ślicznie, … palimy auto i….. ZONK. ( !!! )
Chodzi nierówno, a jak się trochę zagrzeje i odpuści ssanie to wywala błąd na VAG
BRAK SPALANIA CYLINDRY 5-6-7-8
I to jest problem nie do przejścia ……
Sprawdzone / wymienione
1. Wtryski benzyny
2. Czujniki stukowe
3. Sondy lambda
4. Czujnik wału
5. Czujnik położenia wałka
6. Przepływomierz
7. Moduły zapłonowe.
8. Cewki świece dają iskrę tu nie ma problemu. ( i tu uwaga stara głowica pod cewki BOSCH na 2 śruby - nowa na 4 śruby cewki chyba denso czy NGK nie jestem pewien ) na pewno te ciut dłuższe fajki
9. Wymieniona wiązka silnika
10. Wycięty całkowicie LPG ( obecnie tylko PB )
11. Sprawdzony 100x kolektor, wszystkie zawory ciśnieniowe, przepustnica rurki, zawory węgla, ciśnienia gruszki etc.
12. Ciśnienie sprężania na zimnej głowicy 13-14 BAR na gorącej 15-16
13. Wysokość głowicy ( po planowaniu ) taka sama jak starej.
14. Uszczelka przepisowa ciut większa (+0,005 mm) AJUSA defacto lepiej wykonana niż REINZ miałem obie na wymianie reinz się porysował więc poszła fianlnie Ajusa.
15. Śruby głowicy cały rozrząd uszczelki wałki rolki etc. wszystko nowe. Uszczelki kolektorów nowe śrubo nowe wszystko na moment dokręcane.
16. Amortyzator na pasku sprawdzony przepisowa długość.
17. Komputer sprawdzony ( jutro jeszcze dla pewności podepnę drugi )
18. Elektryka cała przepatrzona, napięcia na przepływce ok., przejście na cewki, wtryski, moduły zapłonowe OK. zwarć nigdzie nie namierzyłem.
Co dziwne z objawów jeszcze i co mnie zaniepokoiło :
1. Jak był jeszcze LPG – i patrzyłem parametry w komputerze gazowym ( lovato FAST ) błąd pojawiał się losowo na cylindrze 6 lub 7 i brzmiał tak „BRAK SYGNAŁU WTRYSKIWACZA BENZYNOWEGO” F lub G czyli wywalał spalanie albo na 6 albo na 7
Najwidoczniej komputer PB widzi problem złego spalania na np. 6/7 garze i zwyczajowo odcina wtryskiem PB całą głowicę. Na LPG natomiast ciągnie dalej na 7 garach.
2. Wskazania przepływek ( podmienioe 3 sztuki ) na wolnych obrotach to 6/10 do 16/22 g/s czyli dużo za dużo ( podobno ma być 6-10 ) czyli wskazuje na to że jest problem z powietrzem - i prawidłowym składem mieszanki
3. Autem od zimnego telepie…… i potwornie wali spalinami ( najprawdopodobniej za duża dawka paliwa )
Co jeszcze podejrzewam.
Nowe głowice jak wspomniałem Numery wałków wydechowe 077109022 AS / AQ ssące 077109021 BP / BR
A stare głowice które dzisiaj przepatrzyłem mają numery
Wydechowe AT / BE i teraz uwaga ZAGADKA >>> wałki ssące z końcówką BF / BG ( !!! )
Wpisując zgodnie z zasadą ETKI numer w google czyli 077109021 ( bo 021 to ssący a 022 wydechowy ) i końcówkę BF/BG czyli 077109021BF lub 077109021BG znajdujemy WIELKIE NIC !!! wałki takie nie istnieją.
Panowie zapraszam do dyskusji…. I podzielenie się wskazówkami.
a… i jeszcze popychacze stara głowica 33,5mm nowa głowica 35 mm czyli zawory też inne najprawdopodobniej 6mm vs 7mm
rozbierając głowice i uszczelki wyglądało tak jak by nikt tego nie ruszał od czasów złożenia w fabryce.... wszystko oryginał AUDI
Panowie, będę wdzięczny za uwagi i wskazówki.
dziękuję za pomoc