Strona 1 z 1

[D2 98 4.2PB] AHC - bierze olej

: 08 lis 2018, 17:02
autor: MeWaPKP
Pacjent S8 D2 AHC.
Zbliża się przegląd olejowy i mam pytanie.

Silnik pracuje równo, ale lubi chlapnąć sobie olej, powiedzmy tak pół literka na tysiąc km. Zalany MOTUL 8100 X-CESS 5W40.

Odmy ok, góra ok, dół ok, płyn chłodniczy bez śladów oleju, a jednak olej gdzieś znika. Auto nie dymi przy żadnych obrotach, ani prędkościach. Co to może być? Na co wymienić ten olej? Czy lać 5W40?

Silnik 10tys. km po kapitalnym remoncie...

: 08 lis 2018, 20:16
autor: Chris75
Umyj dokładnie silnik i Poszukaj najpierw czy nie masz wyciekow
Pokrywy rozrządu
Tył głowic przy walkach
Gniazda świec
Same głowice zwykle lewą tył prawa przód ale to raczej nie 10 tys od remontu...
Obejrzyj też chłodnice oleju później górna i dolną miskę
I tylny uszczelniacz
Jak suchy jak pieprz to masz problem w silniku lub głowicy tj. Uszczelniacze lub Pierścienie
Oby nie
Jest jeszcze jedno magiczne miejsce ale obyś tam nie dotarł ;-)
Na samym silniku jest jeszcze mnóstwo uszczelnień które jak xle zrobione to ciekna
Oblukaj w etce
Często mechanicy oszczędzają na takich niebieskich uszczelkach co są po 200 PLN ;)
A o olejach to można książkę napisać

: 08 lis 2018, 20:29
autor: pb41ns
Co za niebieskie uszczelki?, o Oringach muwisz co w głowicy są?

: 08 lis 2018, 20:57
autor: robertas
0,5 l na 1000km to 5l na 10000 ;) Mysle ze jakby cieklo gdzies na zewnatrz to to przy takim silnym wyplywie byloby widac w okolicy gdzie jezdzisz... Podejrzewam ze uszczelnien zaworowych Ci nie wymienili albo pierscienie olejowe powiedzialy papa ... Ogolnie jesli nie ma zewnetrznych wyciekow a olej sie traci... To innej opcji nie widze jak tylko spalanie go w komorze ;)

: 08 lis 2018, 21:02
autor: dice111
To nie jest problem oleju. Do D3 lałem to samo i nic nie brał od wymiany do wymiany. Teraz do AHC również leję tego samego Motula.
Jaki ten remont był ? Czego ? Pól litra na tysiąc km to w cholerę (wychodzi bańka na 10k). Nawet na but i krótkie dystanse.

: 09 lis 2018, 03:50
autor: Chris75
wymyj silnik PB i obserwuj gdzie leci.
jeśli nigdzie nie leci i nie miesza się z płynem pozostaje spalanie w komorze.
popatrz jak się rozgrzewa na zimnym - zobaczysz ;-)
to są kolego NIEBIESKIE uszczelki
077103487 i 077103487A
2 x tył i 2 x przód. 80% mechaniorów co robią tanie remonty w życiu tego nie wymienia tylko wali silikon i cieknie.
do tego kupa simmeringów i innych uszczelek, ( miska 1 miska 2 dekle świece, wałki wał pompa etc. do tego magiczna chłodnica oleju, i niespodzianka pod rozrządem o której wtajemniczeni wiedzą ;-) jak się tego na spokojnie i dokładnie nie poskłada to nie ma siły żeby nie leciało. zawsze będzie lecieć. oby nie z tyłu silnika bo wtedy musisz cały wywalać żeby uszczelnić ( Elring 728.880 się kłania )
na pierścienie zrób pomiar kompresji, a uszczelniacze zaworowe na upartego możesz zdjąć kolektor i oblukać zawory - czy nie wali Ci tam olejem - zobaczysz szczególnie na tych zamkniętych. tylko kup sobie od razu uszczelki pod kolektor. inaczej musisz zwalać wałki i rozpinać rozrząd żeby się tam dobrać od góry. kupa roboty....
motul mocno przereklamowany.
http://www.wykop.pl/ramka/3926451/najle ... stawienie/
do esy lej tylko syntetyk tak jak fabryka nakazuje nawet w instrukcji to masz napisane.
jak ściągałem ostatnio głowice to przysiągłem sobie że nigdy w życiu do tego silnika nie wleją żadnego gówna po za czystą syntezą.
na dodatek tam jest dość "dziwna" konstrukcja kanałów olejowych i UPG - jak będziesz kiedyś rozbierał - zobaczysz.... o co kaman. ;-)
czysta synetza+częsta wymiana do tego ja płucze dokładnie co wymianę np tym
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... SY741_.jpg
i żadnych kleistych dodatków !!!
V8 generalnie są wymagające jesli chodzi o smarowanie i różne dziwne rzeczy potrafią się dziać jak się o to nie dba
w poliftach z napinaczami to dopiero jest zabawa :-DDD

: 12 lis 2018, 08:24
autor: MeWaPKP
Silnik jest suchy, nigdzie nie ma nawet kropli oleju.
Więc musi go palić - co do pierścieni na tłokach - wymienione.

Niebieskie uszczelki - muszę zajrzeć do dokumentacji zdjęciowej.

Niespodzianka za rozrządem - tzn.?

[ Dodano: 2018-11-10, 21:01 ]
Chris75 pisze:do esy lej tylko syntetyk tak jak fabryka nakazuje nawet w instrukcji to masz napisane.
jak ściągałem ostatnio głowice to przysiągłem sobie że nigdy w życiu do tego silnika nie wleją żadnego gówna po za czystą syntezą.
na dodatek tam jest dość "dziwna" konstrukcja kanałów olejowych i UPG - jak będziesz kiedyś rozbierał - zobaczysz.... o co kaman. ;-)
czysta synetza+częsta wymiana do tego ja płucze dokładnie co wymianę
i żadnych kleistych dodatków !!!
V8 generalnie są wymagające jesli chodzi o smarowanie i różne dziwne rzeczy potrafią się dziać jak się o to nie dba
A zatem napisz proszę co wlewasz do silnika? :)
czy zmieniasz oleje na sezon zima i na sezon lato?

[ Dodano: 2018-11-12, 08:24 ]
Chris75 pisze: http://www.wykop.pl/ramka/3926451/najle ... stawienie/
do esy lej tylko syntetyk tak jak fabryka nakazuje nawet w instrukcji to masz napisane.
jak ściągałem ostatnio głowice to przysiągłem sobie że nigdy w życiu do tego silnika nie wleją żadnego gówna po za czystą syntezą
Powiedz mi proszę w tej ramce, co tam są za jednostki, 0,01 do 0,04 tj?
Po za tym trzeba też spojrzeć na parowanie oleju, bo to też ma znaczenie.
Dodatkowo soft start przy ujemnych temperaturach.

: 29 sty 2019, 15:32
autor: Marko
Chris75 pisze:to są kolego NIEBIESKIE uszczelki
077103487 i 077103487A
2 x tył i 2 x przód. 80% mechaniorów co robią tanie remonty w życiu tego nie wymienia tylko wali silikon i cieknie.
wiesz gdzie znajdę te uszczelki w normalnej cenie? w ASO pewnie kilka stówek będą chcieli za nie.
Z numeru wychodzi mi ze do mojej takie będą pasować --> A8 d2 4,2 v8 1997r <bezradny>

: 29 sty 2019, 18:09
autor: michalwruszak
Wycofane w ASO już

: 29 sty 2019, 18:40
autor: Marko
Czyli zostaje dorabianie na zamówienie <boisie> , bo drutować silikonem tego nie będe <onienie>

: 29 sty 2019, 18:54
autor: marekp750
Jak nie posmarujesz jakimś uszczelniaczem, cienka warstwą, to będzie leciało, czy nowe uszczelki
czy stare.

: 30 sty 2019, 21:58
autor: Lechu
Tu kolega wyżej dobrze mówi <okok>

: 31 sty 2019, 09:46
autor: bloku
Marko pisze:Czyli zostaje dorabianie na zamówienie <boisie> , bo drutować silikonem tego nie będe <onienie>
Firma paserotti czy jakoś tak w Gdyni robi pod wszelkie potrzeby uszczelnienia. Jak szukałem do ANK to u nich znalazłem za 15 PLN komplet uszczelnień, które w ASO były po 120 PLN/szt.

Czasami warto się pokręcić po mieście w poszukiwaniu tego typu firm.

: 31 sty 2019, 18:36
autor: Bugalon
A srednicowka zmierzyles cylindry przed remontem? Co średnicówka pokazała?

Poza tym ciekawi mnie skad miales nowe pierscienie do tego silnika :)

Jak pierscienie sa wymienione, owalizacja cylindrow jest w normie i całe głowice zrobione po nowości (z prowadnicami włącznie), to trzeba dać motorowi chwilę, żeby się ułożył.

Pierscionki muszą się dotrzeć teraz do cylindrów a to nie takie proste jak masz cylindry gładziutkie po poprzednim zestawie.

Jeśli po 5k km dalej będziesz miał nadmierne zużycie oleju to albo remont został wykonany niewłaściwie albo zostałes oszukany w warsztacie (powiedziano Ci ze zrobiono cos czego w rzeczywistosci nie zrobiono)

Mój ABZ chlal pol litra na 1k km. Po remoncie pobiera w tej chwili litr pomiędzy wymianami, które robię co 12-15k km a wierz mi, motor nie ma u mnie latwego zycia :)