Strona 1 z 1

[D2 01 4.2PB/LPG ] Problem z paliwem

: 29 lis 2018, 21:51
autor: Muciek
Pacjent 4.2 - AUW + LPG
Prosiłbym o porady co może się dziać. Ostatnio sytuacja: jazda na gazie, lekkie przepały na obwodnicy - śmiga super, przełączenie na PB - auto umarło, próba odpalenia - nie ma szans. Odpalenie awaryjne na LPG - śmiga jak zły, przełączenie na PB - kaszle, ledwo co jedzie, umiera więc pod dom dojechał na LPG. Po dwóch dniach postoju odpala na PB bez zająknięcia i lata jak dzik. Dodatkowo auto na zimnym śmiga super na PB i na LPG a jak złapie temperaturę powiedzmy 80+ to niby dobrze jeździ ale nie do końca zarówno na obu paliwach, trochę przymuli trochę poprzerywa ale nie jest to ta sama werwa co na zimnym, pytanie co może być przyczyną, że na ciepłym mu gorzej i co mogło być przyczyną w/w sytuacji? Z góry dzięki za porady.

P.S Auto ma nową pompę paliwa wymienianą w zeszłym miesiącu, nowe świece, nowy olej z filtrami itp. itd. a paliwa było zalane prawie na full.

: 29 lis 2018, 23:27
autor: Truten
Dobrze jeździ na ciepłym ale nie do końca tzn. jaki jest problem? Nie ma mocy? Kaszle? Dławi się? Na postoju trzęsie budą jakby wypadał zapłon? Jakie błędy w silniku?
Paliwo kiedy było zalewane? Ja miałem tak, że auto w lecie odstawiłem do znajomego do garażu i dopiero po pół roku postoju zacząłem go użytkować zimą. Z lata zostało jeszcze pół baku paliwa. Jak przyszły mrozy to zaczęły się dziać jaja, problemy z odpaleniem - długo trzeba było kręcić, falowanie obrotów, kaszlanie i wypadanie zapłonów nawet na ciepłym silniku. Czasem odpalał i jeździł ok, jednak zazwyczaj kaprysił i słychać było, że raz na czas ze 2 cylindry nie miały zapłonu. Na LPG jeździł bez problemów. Dolanie świeżego paliwa trochę złagodziło te objawy, dopiero jak wyjeździłem zbiornik do końca - kolejny zbiornik całkiem świeżego paliwa rozwiązał problem.
Zobacz też czy nie ma błędów związanych z czujnikiem położenia wału po nagrzaniu i czy nie zmienia się jego oporność w stosunku do oporności na zimno.

: 30 lis 2018, 07:59
autor: Muciek
U mnie nie ważne jaka pora roku auto śmiga cały rok, więc paliwo jest zawsze świeże. Na ciepłym jakby miał trochę mniej mocy, lekko przymulony, czasami przerwie jakby wypadający zapłon ale był na kompleksowym sprawdzeniu, podpięty VAG i właśnie tylko świece do wymiany, reszta w jak najlepszym porządku, temu czujnikowi się przyjrzę. We wtorek z powrotem idzie do mechanika, zobaczymy.

: 30 lis 2018, 08:41
autor: Bugalon
Po pierwsze sprawdz korekty długoterminowe (bez vaga sie nie obejdzie), sterownik moze zaadoptował się do instalacji gazowej (źle skalibrowanej) i jak przelaczasz na benzyne to leje hektolitry paliwa i motor zalewa,

Po drugie sprawdź co pokazują czujniki temperatury powietrza w dolocie i temperatury płynu chłodzącego (nie mowie o tym co masz na zegarach ale na tym co widzi sterownik silnika). Jeśli pokazuje za niskie temperatury to tez auto zalewa.

Re: Problem z paliwem

: 30 lis 2018, 11:08
autor: dice111
Muciek pisze:Ostatnio sytuacja: jazda na gazie, lekkie przepały na obwodnicy - śmiga super, przełączenie na PB - auto umarło, próba odpalenia - nie ma szans. Odpalenie awaryjne na LPG - śmiga jak zły
Wygląda typowo na uszkodzenie czujnika temp. Jakby "umarł" błąd pokaze VAG, ale przy uszkodzeniu i błędnych wskazaniach będzie jak pisał Bugalon, dlatego trzeba porównać odczyty.

: 30 lis 2018, 11:47
autor: Muciek
Dzięki chłopaki, mechanik co prawda bardzo ogarnięty ale wszelkie cenne rady przekażę <okok>