Strona 1 z 1

[D2 95 4.2PB/LPG ] Dziwne rzeczy się dzieją z PB i LPG

: 16 sty 2019, 17:27
autor: arczej
Witam.
Dawno mnie nie było na forum po tym jak sprzedałem swoją D2 ale wracam i na dzień dobry z problemem. Mam możliwość kupienia kolejnej D2 w całkiem rozsądnej kasie ale auto nie jest w 100% sprawne. Sporo czytałem i różne są zdania w internetach. Przedstawie może problem jaki dolega Audi. Auto odpala i póki zimne wszystko jest ok. Jak się tylko rozgrzeje zaczynają falować obroty na LPG a po przełączeniu na PB obroty się stabilizują ale żeby nie było tak kolorowo to miałem okazję dzisiaj się przejechać autem niby na gazie delikatnie szarpał to na benzynie jechał lepiej aż tu nagle totalny brak mocy brak reakcji na pedał gazu i kontrolka CAT. Po przełączeniu na LPG wróciła reakcja na pedał gazu i auto jechało z objawami przerywania. Po chwili jazdy przełączyłem na PB i auto dalej jechało. Dojechałem do punktu docelowego zgasiłem auto i odpaliłem ponownie chwila nierównej pracy kontrolka CAT migała i po chwili przestałą a praca silnika się uspokoiła. mam wyduki z kompa to jest sporo błędów sporadycznych : czujnik obrotów silnika, zawór wtryskowy, wypadanie zapłonu, zawór przełączający długość kolektora ssacego, czujnik spalania stukowego. Pokasowane przez diagnostę i jutro będę sam sprawdzał. Moje spostrzeżenia po przejrzeniu wstępnym auta to:
świece
cewki
moduły podobno zamieniane więc odpadają
kompresja jest

Teraz moje pytanko czy może to być wina lejących wtrysków PB. Czy jak wypalę benzynę po wyjęciu bezpiecznika i odpaleniu na LPG będzie dobrze to może to być oznaka właśnie lejących wtrysków PB. Auto mam u siebie i mam jeden dzień żeby to sobie sprawdzić więc każdy trop jaki dacie sprawdzę.

Z góry dzięki za każdą podpowiedź

: 16 sty 2019, 20:53
autor: Beretti
A może po prostu skontaktuj się z kolegą FOSS-em jest z Wawy więc masz blisko , jak będzie miał chwilkę to pewnie zobaczy co i jak :-) . Pozdrawiam

: 16 sty 2019, 22:31
autor: arczej
Pierwsze co to zadzwoniłem do Fossa ale delikatnie powiedział, że D2 przed liftem niechętnie chce się dotykać. Dzisiaj podpiąłem pod kompa niestety nie wiem czemu mogłem sprawdzić tylko silnik ( w mojej poprzedniej D2 95r działało) i wyszły takie błędy

16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16685 Brak zapłonu cylinder 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16687 Brak zapłonu cylinder 3
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16686 Brak zapłonu cylinder 2
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
545 Połącz.elektryczne Silnik/skrzynia bieg.
brak sygnału
16689 Brak zapłonu cylinder 5
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16505 Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16690 Brak zapłonu cylinder 6
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

błędy po kasowaniu i ponownym uruchomieniu silnika

17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
545 Połącz.elektryczne Silnik/skrzynia bieg.
brak sygnału

: 17 sty 2019, 09:49
autor: karol208
arczej pisze:Pierwsze co to zadzwoniłem do Fossa ale delikatnie powiedział, że D2 przed liftem niechętnie chce się dotykać.
Większość ludzi tak podchodzi (lepiej poklikać komputerem 20min i skasować 100zł niż dłubać w kablach i nic nie zrobić)

Na twoim miejscu przeczyścił bym złącza od sterowników silnika i skrzyni. Sprawdził zasilanie sterowników i masy.
Ew na podmianę ECU silnika z innego.

: 18 sty 2019, 02:36
autor: mlody91
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
-- to od padnietego aku.
Jeśli chodzi o podmianke ECU jak dla mnie to późniejszy etap.
Zakreć LPG , wykasuj błedy, pojezdzij zobacz jakimi błędami sypie.
Jesli bedzie ok to LPG do przeglądu, jesli na pB to samo to:
1. Sprawdź moduły zapłonowe <bezradny>
2. Cewki oraz świece
To na początek według mnie..
:)

: 18 sty 2019, 07:37
autor: pepi
porób foto lpg i wstaw tu będzie łatwiej

: 19 sty 2019, 02:18
autor: arczej
To z aku to całkiem możliwe bo sprzedający wpakował aku chyba od tico. Niby auto już oddałem ale mogę jeszcze wziąć na sprawdzenie tych rzeczy co napisaliście.
Dzięki za podpowiedzi jeśli się uda to napiszę co i jak.

: 22 lut 2019, 19:22
autor: Kolmax1992
No wpierw ustabilizować pracę na PB a później adaptować LPG. Miałem podobne obajwy wtrysk lpg się wieszał zalewał silnik a sterownik chcąc się ratować zmieniał czasy wtrysków. I wyskoczyły błędy m.in sondy wypadanie zapłonów i wiele więcej. Po wymianie wtrysków odpięciu klem problem znikł.