Strona 1 z 2

[D2 00 4.2PB ] Stuki po odpaleniu

: 06 lut 2019, 21:40
autor: Wariatkarateka
Witam. Moje audi na Taką przypadłość po odpaleniu jak na filmach. Chodzi o stuki. Dodam że silnik jest po remoncie konkretnym. Panewki pierścienie itd. Wg mnie któryś napinacz nie napina bo hałas ustaje po 2-5 sekundach, czasami w ogóle go nie słychać. Czasami o wiele ciszej niż na filmach. Wybrałem filmy gdzie jest najgłośniej. Przymierzam się do wymiany napinacza bo może jakiś wadliwy się skurczybyk trafił. Aczkolwiek wielu "sluchaczy" twierdzi że to nie to A nawet że to z "kolektora ssacego" (był wymieniany na używany inny) I chwilowo wstrzymalem się z wymiana tego napinacza bo silnik pracuje naprawdę świetnie nic się nie poci I nie znika gram oleju i szkoda mi znowu to ruszać. Może jakieś wasze sugestie pomogą mi rozwiązać problem. Pozdrawiam



: 06 lut 2019, 21:49
autor: CINEK
Wariatkarateka,

nagrałbyś film spod maski, bo te wyżej <bezradny> napinacz, popychacz....ale z tego co piszesz wychodzi na napinacz.

: 06 lut 2019, 22:06
autor: Wariatkarateka
Dodam może jeszcze że są takie zależności:
Jeśli po nocce silnik zastuka to takie stukanie nie pojawia się już później chyba że auto trochę ostygnie 30,60 minut lecz są o wiele wiele cichsze no i krótsze 1 Max 2 sekundy.

Jeśli po nocce nie zastuka to już później przez cały dzień nic.
Taki totolotek z tym że 50/50.

: 06 lut 2019, 22:39
autor: Ukaniu
Ja tam już miałem remontować panewki korbowe kiedy odkryłem, że głuche pukanie na gorąco to obijanie się cylindra z blendami zasłaniającymi kanały w kolektorze ssącym. :-) Z tym, że to ABZ - jednak to musisz też wykluczyć. Ręką docisnąć dźwignie, może będą zmiany. To są głuche stuki jak główne korby, koziołkowanie tłoków, czasem niesie się z konwertera.

: 06 lut 2019, 22:47
autor: Wariatkarateka
Ukaniu pisze:Ja tam już miałem remontować panewki korbowe kiedy odkryłem, że głuche pukanie na gorąco to obijanie się cylindra z blendami zasłaniającymi kanały w kolektorze ssącym. :-) Z tym, że to ABZ - jednak to musisz też wykluczyć. Ręką docisnąć dźwignie, może będą zmiany. To są głuche stuki jak główne korby, koziołkowanie tłoków, czasem niesie się z konwertera.
Jak wspomniałem. Na gorącym problemu nie ma. Albo zimny albo jak trochę ostygnie albo wcale. Panewki na wale i walkach nowki z ASO. Z konwerterem mam podobno problem:
https://www.a8team.pl/d2-00-42pb-dziwne ... htm#335132
Ale ten dźwięk na moje ucho pochodzi z góry silnika raczej lewa strona. Kierowcy

: 07 lut 2019, 19:48
autor: bloku
U mnie w ABZ był podobny dźwięk. Mniej słyszalny ale był. Tyle, że tylko na ciepłym. Na zimnym cisza. Obstawiałem panewy. Ale okazało się, ze dwie rolki osprzętu i alternator miał "martwe" łożyska które tak stukały.

Nie mniej jednak trzeba zejść pod auto i osłuchać od spodu, od góry silnika i zobaczyć jak się w logach zachowują nastawniki wałków. Być może to tłoczki w nastawniku hałasują lub same łańcuchy.

: 07 lut 2019, 21:33
autor: pepi
raczej to nie napinacz
bo stuka cyklicznie i glośno

: 08 lut 2019, 06:35
autor: Wariatkarateka
Cewki byly do d*** 6 z 8 miały za wysoka opornosc czy jakoś tak. Dziś będą wszystkie nowe. Mogła to być wina cewek?

: 08 lut 2019, 20:43
autor: pepi
bardziej hydrauliki

: 09 lut 2019, 09:42
autor: Prezes-Artek
Moim zdaniem napinacz ma trochę inny dźwięk taki jakby bardziej metaliczny i z większą częstotliwością. Dzisiaj może nagram to podrzucę do porównania bo na razie brakuje czasu na robotę <bezradny>

: 09 lut 2019, 18:11
autor: pepi
albo korba :P

: 09 lut 2019, 19:43
autor: Wariatkarateka
pepi pisze:albo korba :P
Korba? to że co tam jest nie tak?

: 09 lut 2019, 19:46
autor: bloku
Krzywa korba wali o cylinder albo denko tłoka jeśli mocno oberwała. W sumie sprawdzenie ciśnienia oleju i samej kompresji nie jest złym tropem.

: 10 lut 2019, 08:03
autor: Wariatkarateka
Po wymianie cewek. Kilka dni i nic nie słychać. Z tym że teraz są temperatury Na + nie na -. I nie wiem czy to pomogło czy temperatura ma na to wpływ.

[ Dodano: 2019-02-10, 08:03 ]
bloku pisze:Krzywa korba wali o cylinder albo denko tłoka jeśli mocno oberwała. W sumie sprawdzenie ciśnienia oleju i samej kompresji nie jest złym tropem.
Sprawdzę to. Ale chyba bez sensu silnik po remoncie nowa pompa z serwisu. No i jeśli korba by była krzywa to chyba by to zauważyli. No i było by to cały czas

: 10 lut 2019, 08:26
autor: pepi
no mi przytargali trafica po remoncie kapitalnym -korba wyszła blokiem <bezradny>
silników się nie robi tylko wymienia na sprawne a jak nie ma ich to wtedy tylko się robi zwłaszcza jak remontu w przypadku 4,2 z prawdziwego zdarzenia raczej nikt nie zrobi bo to nie możliwe jest :] ana pewno bardzo kosztowne