[D2 98 4.2PB ] Wibracje, odgłosy z silnika lub napędu
: 19 lut 2019, 23:22
Witam. Od pół roku trwa moja przygoda z a8. Egzemplarz sprowadzony z CH, przebieg ok 100 000 km, raczej prawdziwy. Pakiet stratowy zrobiony , oleje, filtry, rozrząd, olej w skrzyni i dyfrze. Przejechane 5 000 km. Od początku ma dziwną przypadłosć, którą zdecydowałem się opisać, gdyż jezdze od mechanika do mechanika a oni nie bardzo wiedzą gdzie leży przyczyna.
Opis problemu: Niezależnie czy silnik ciepły czy zimny, na P podczas zwiększania obrotów miękkie lecz mocne wibracje (bujanie) tylko pomiędzy 1500 a 2500 obr. Kiedy silnik ciepły to wchodząc na te obroty przy 1500 obr dodatkowo basowe buczenie z silnika.. tylko przy 1500.
W czasie jazdy na zimnym wszystko jest ok. Po przejchaniu kilku km zaczyna się problem: w trakcie przyspieszania na kazdym biegu w zakresie 1400-1600 obr buczenie silnika (takie samo jak na P), najmocniej odczuwlane gdzy nastąpi redukcja na niższy bieg i akurat wskoczy w ten przedział obrotów, odczuwalne również przy utrzymywaniu stałej prędkosci w tym przedziale.
Do tego dochodzi jeszcze jeden objaw : gdy jade np. na manualu i przy niższych obrotach tj np 1300-1600 wcisne mocno gaz to słychac takie jakby dudnienie, łomotanie podczas wkrecania się na obroty, rosnące wzrast ze wzrostem prędkoci, słyszalne tylko przez chwile, chyba w momencie największego obciążenia silnika. Słychać to chyba mocnej w trakcie ruszania, rozpędzania na skęconych kołach.
Nie wiem czy to wszystko jest ze sobą związane, ale może ktos podsunie jakis pomysł, dodam ze komputer nie wykazuje wypadania zapłonów, łożyska kół przednich już wymieniłem żeby je wykluczyć. Co radzilibysie zrobić dalej?
Opis problemu: Niezależnie czy silnik ciepły czy zimny, na P podczas zwiększania obrotów miękkie lecz mocne wibracje (bujanie) tylko pomiędzy 1500 a 2500 obr. Kiedy silnik ciepły to wchodząc na te obroty przy 1500 obr dodatkowo basowe buczenie z silnika.. tylko przy 1500.
W czasie jazdy na zimnym wszystko jest ok. Po przejchaniu kilku km zaczyna się problem: w trakcie przyspieszania na kazdym biegu w zakresie 1400-1600 obr buczenie silnika (takie samo jak na P), najmocniej odczuwlane gdzy nastąpi redukcja na niższy bieg i akurat wskoczy w ten przedział obrotów, odczuwalne również przy utrzymywaniu stałej prędkosci w tym przedziale.
Do tego dochodzi jeszcze jeden objaw : gdy jade np. na manualu i przy niższych obrotach tj np 1300-1600 wcisne mocno gaz to słychac takie jakby dudnienie, łomotanie podczas wkrecania się na obroty, rosnące wzrast ze wzrostem prędkoci, słyszalne tylko przez chwile, chyba w momencie największego obciążenia silnika. Słychać to chyba mocnej w trakcie ruszania, rozpędzania na skęconych kołach.
Nie wiem czy to wszystko jest ze sobą związane, ale może ktos podsunie jakis pomysł, dodam ze komputer nie wykazuje wypadania zapłonów, łożyska kół przednich już wymieniłem żeby je wykluczyć. Co radzilibysie zrobić dalej?