Strona 1 z 2

[D2 94 2.8PB/LPG ] Katalizator do wymiany?

: 10 mar 2019, 19:48
autor: Jarek1988
Witam! Czy to oznaka, że wkład katalizatora się rozsypał? Objawy to takie właśnie dzwonienie przy odpaleniu na zimnym jak ma podwyższone obroty, jak schodzi z ,,ssania" to tego już nie słychać. Czasami też jak już przyhamowuję do zera do zabrzęczy. Poniżej filmik z dzisiejszego obstukiwania ;)

: 10 mar 2019, 20:08
autor: pb41ns
Ewidentnie wkład się obluzowal, w grę wchodzi wymiana bądź rozciecie puchy, wysypanie środka i za spawanie

: 10 mar 2019, 20:16
autor: Jarek1988
Bez środka nie będzie jakiegoś dziwnego dźwięku? Czy można np. jeden wysypać a drugi zostawić czy lepiej drugiego też się pozbyć?

: 10 mar 2019, 20:22
autor: pepi
jak wywalasz to symetrycznie

: 10 mar 2019, 20:37
autor: pb41ns
Ja się pozbylem obydwu i jakoś nie widzę różnicy

: 10 mar 2019, 21:05
autor: machul333
U mnie były wywalone katy przez poprzedniego właściciela to wstawiłem strumienice dopreżajacą . Polepszył się dół i jest cichszy wydech.

: 10 mar 2019, 22:28
autor: Jarek1988
Da radę wstawić coś w miejsce tych katów żeby trochę bardziej wydobyć dźwięk V6? i przy okazji nie pogorszyć osiągów?

: 11 mar 2019, 12:06
autor: pepi
a po co jak wywalisz to się polepszy

: 11 mar 2019, 12:19
autor: Jarek1988
Czyli zostawić puste puszki? Myślałem nad tłumikami przelotowymi.

: 11 mar 2019, 17:06
autor: pepi
ale ty chciałeś wydobyć v6 -dudnienie :P

: 11 mar 2019, 17:56
autor: pb41ns
Puszki lepiej zostaw, na przeglądzie jak zobaczą że nie ma katów to przeglądu nie dadzą, ja u siebie je rozcielem wyspałem zawartość i zespawałem z powrotem

: 11 mar 2019, 18:13
autor: pepi
ja tam daje tylko dowód :P i mówię jaki przebieg ma

: 11 mar 2019, 19:26
autor: Jarek1988
Chciałem wydobyć trochę więcej dźwięku ,,fałki" tylko bez przesady, żeby dało się jeździć;) Na pewno puszki albo jakaś imitacja musi zostać w razie właśnie problemów z przeglądem. Czytam internety i co ludzie to inna opinia - wywalenie wkładów i zostawienie samych puszek - potrafi przy wyższych obrotach metaliczny dźwięk wydawać, chociaż to nie reguła jak pisze kolega pb41ns. Tłumiki przelotowe chyba najbezpieczniejsza opcja, tylko pewnie wygłuszą dźwięk, będzie podobnie jak na katach. Rozmawiałem z moim mechanikiem to on jest zdania żeby wstawić strumienice - żeby to coś dało to pewnie jakieś lepsze ale znowu czytam, że przy strumienicach często jest metaliczny dźwięk przy określonych obrotach a tego chcę uniknąć - znowu czytałem temat dotyczący katów ale w Waszych V8 to koledzy wstawiali strumienice i nie ma tego metalicznego dźwięku.

: 11 mar 2019, 19:50
autor: pepi
twój mechanik to jednym słowem napisze -kretyn
Wstaw sobie strumienice i słuchaj grzechotnika
Poszukaj tłumików takich podobnych do katów co by się nie czepiali

: 07 kwie 2019, 21:03
autor: Jarek1988
Dzięki pepi chyba zostanę przy pierwszej myśli i wstawię właśnie tłumiki. W dalszych planach jest w ogóle zrobienie od podstaw całego układu wydechowego ale na tę chwilę muszę coś zamiast katów wstawić:)

[ Dodano: 2019-04-07, 21:03 ]
Czy takie tłumiki przelotowe będą OK do mojej Ósemki?
https://allegro.pl/oferta/awg-tlumik-w- ... 7859508895