Strona 1 z 2

[D2 96 4.2PB ] Wymiana płynu chłodzącego.

: 13 paź 2010, 11:26
autor: pawel
Siemka wszystkim musze wymienic plyn w chlodnicy , wiecie moze czy autko posiada jakis kranik do spuszczania i ile potrzebuje plynu na wymiane ?


Poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Pozdrawiam, FOSS.

: 13 paź 2010, 11:56
autor: pioter
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... cement.htm Na piątym zdjęciu widać niebieski " kranik " do spuszczania płynu .

: 13 paź 2010, 12:15
autor: pawel
Wileki dzieki duzo mi to dala ale dalej nie wiem ile tego plynu potrzebuje

: 13 paź 2010, 13:24
autor: pioter
10-12 litrów , sprawdzę wieczorem bo nie jestem pewien.

: 13 paź 2010, 15:39
autor: tomi5
Na wymianę potrzebujesz 9l płynu G12, a tak przy okazji Borygo jest odpowiednikiem G12??

: 13 paź 2010, 22:28
autor: FOSS
tomi5 pisze:(...) a tak przy okazji Borygo jest odpowiednikiem G12??
Nie wiem jak to się ma do składu chemicznego obu płynów ale osobiście wielokrotnie mieszałem G12 i różowe Borygo (chyba nie ma innego niż różowe ale piszę tak dla jasności) i jak na razie obyło się bez żadnych przykrych konsekwencji więc śmiem twierdzić że można je stosować wspólnie i zamiennie ;-)

: 14 paź 2010, 17:25
autor: kkarol
borygo jest jeszcze zielone - nazywa sie "EKO" ;))

: 22 paź 2010, 00:08
autor: colln
Castrol Antifreeze SF

: 03 mar 2014, 20:37
autor: bazzzyl
Pytanie laika - poprzedni właściciel nalał borygo zielone eko. Jak to się ma do normy g12? Czy mam to natychmiast wymienić?

: 04 mar 2014, 11:42
autor: Gość
Wielu majstrów mi mowiło jedną rzecz że płyny sa do chłodnic alu i nie ma wiekszego znaczenia czy zielony czy rózowy jak do alu to jest ok.
Od początku w swojej wlałem petrygo i smiga na nim do dziś bezproblemowo więc o co chodzi z tym G12?
Pytam was sopecjalisci bo mam zamiar tez płyn wymienić i własnie co lac?

: 04 mar 2014, 12:00
autor: Marecki
Dzwoniłem do producenta Borygo bo sam wahałem się czym zalać chłodnicę w swojej ósemce.Przekierowali mnie do jakiegoś chemika tam od nich i gość tylko utwierdził mnie w przekonaniu że Borygo zawiera te same właściwości co G12.

: 04 mar 2014, 13:39
autor: dice111
W wiekszosci chwyt marketingowy i wyciaganie $. Im nowsze, droższe tym bardziej zrace wlasciwosci, co wiecej bardziej niszczace układ.
Co do FEBI, przykład:
http://www.a8team.pl/nowosci-febi-konce ... hlight=g12

: 04 mar 2014, 13:58
autor: kmicic-lt
Z tym petrygo, to ja jestem uczulony. Kiedyś lałem go do mojej Vectry, no i przy wymianie, mechanik (starszej daty ale kumaty) powiedział żebym już do silnika Petrygo nie zalewał. Zrobił mi sie osad (kamień) w weżach - i nie było tego mało, widziałem na własne oczy. Mowił mi, żebym stosował płyny na bazie glikolu - Petrygo nie spełniało wtedy tych specyfikacji. Przeszedłem wtedy na KAGER-a i było OK .

Po kupnie S8, miałem pewien dyemat ale kupiłem koncentrat HEPU G12+ (made in Germany) plus 4 litry wody destylowanej i jest OK. Jakoś Borygo i Petrygo mnie nie przekonują, a jak mam zaoszczedzić tylko jakies ~ 30zl (raz na 5 lat) to wole zastosować coś lepszego (mam taką nadzieje) :)

: 04 mar 2014, 16:28
autor: beyer28
kmicic-lt pisze: mechanik (starszej daty ale kumaty) powiedział żebym już do silnika Petrygo nie zalewał.
Ma rację jak najbardziej, petrygo do silnika nie zalecane :) A tak serio też leję hepu g12. Dla świętego spokoju lepiej lać zalecany, bo po co kombinować dla paru zł. Mi również mechanik odradzał te boryga ze względu na osad w układzie

: 24 paź 2014, 14:29
autor: jolka
[D2, 2,8, 1994] Czy wiecie ile litrów płynu mieści się w chłodnicy audi z silnikiem 2,8?