Strona 1 z 1
[S8 D2 00 LPG
] Szarpanie przy przyspieszaniu
: 22 wrz 2019, 16:40
autor: pavel44
Witam. Problem z aitem ciągle nierozwiazany. Szarpie na wolnych obrotach przy przyspieszeniu, na zimnym wyraźnie mniej w miarę rozgrzania bardziej. Wymienione świece, cewki podminienone na sprawne bo moje mają ok 50tys przebiegu. Brak błędów. Najbardziej odczuwalne ma biegach 4-6. Wraz z wzrostem obrotów szarpanie maleje. Narazie podłączyłem komp na postoju i nie widać anomalii. Jutro logi I we wtorek pomiar kompresji. Na jalowym czasami idealnie czasami telepie. Za wszelkie wskazówki będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
: 22 wrz 2019, 17:54
autor: pepi
zobacz w blikach pomiarowych jak się mają napinacze
: 23 wrz 2019, 22:40
autor: pavel44
logi
http://vaglogi.pl/log-002_033_090_Ryo9o.html niedociągnięte do odcinki bo brakowało drogi
: 24 wrz 2019, 06:28
autor: pepi
daj 90 -93
: 24 wrz 2019, 08:14
autor: karol208
Bank 1 sonda dlaczego jest na 0%, a drugi bank w tym czasie coś działa.
: 24 wrz 2019, 12:10
autor: pavel44
w 93 jest -3 i -5 od 4 lat tak jest
[ Dodano: 2019-09-24, 12:10 ]
ale jednak coś tam działa ta sonda w sumie mieszanka musi być na 0 tak ?
: 24 wrz 2019, 13:42
autor: pepi
nie na zero ma oscylować zmieniać się
szarpanie to albo układ zapłonowy albo lewizna albo sprawnosc mechaniczna silnika
: 24 wrz 2019, 14:07
autor: peter5on
Jeżeli to sondy lambda to je odłącz od wtyczek, mi szły na 25% i tak stały i samochód szarpał i prychał, po odłączeniu wszystko wróci prawie że do normy tyle że spalanie będzie większe. Ale wykluczysz jedną rzecz. Te 0 to rzeczywiście coś nie halo to nie może tak być że stoją na 0%
: 24 wrz 2019, 14:17
autor: pavel44
w tym tygodniu bedzie sprawdzane cisneinie na cylindrach i wszystkiego sie dowiemy
: 24 wrz 2019, 14:32
autor: karol208
pepi pisze:nie na zero ma oscylować zmieniać się
szarpanie to albo układ zapłonowy albo lewizna albo sprawnosc mechaniczna silnika
Na 0% też może być zależy czy CL czy OL przy cutoff też będzie 0.
Przy błędnie działających sondach też potrafi szarpać. a widać że ta 1 sonda jest mało aktywna.
Przy korektach -/+ 25% po kilku sekundach sterownik przechodzi w ,,tryb awaryjny" i wtedy sondy przyjmują ok 0.5V.
Ostatnio miałem na warsztacie S8 AQH gdzie uwalona była sonda działała leniwie.
: 24 wrz 2019, 14:38
autor: pavel44
a nie powinno wywalić błędu przy takiej sondzie ?
: 24 wrz 2019, 14:42
autor: karol208
pavel44 pisze:a nie powinno wywalić błędu przy takiej sondzie ?
Czasami wywala błąd niska aktywność sondy ( nie zawsze zależnie od algorytmu jaki jest w sterowniku)
Odłącz sondy wtedy pojedziesz wg parametrów fabrycznych
: 24 wrz 2019, 19:33
autor: pepi
i z innych czujników tez
: 01 paź 2019, 23:11
autor: pavel44
Zagadka po ok miesiącu wyjaśniona. Po pomiarze ciśnienia na cylindrach, ciśnienia w kolektorze ssacym, sprawdzeniu sond, przepływki zakupiłem jedną cewke w aso i się okazało to tzn uszkodzona jedna cewka dawała takie objawy chociaż to dziwne bo podmienialem wszystkie niby sprawne na początku
: 03 paź 2019, 17:41
autor: Preston81
fajnie ze rozwiazales problem i fajnie ze to taka pierdola pozdro