Strona 1 z 1
[D2 preFL ALL
] Pasta honująca Sunnen AN30
: 19 lis 2019, 00:41
autor: Ukaniu
Czołem,
Macie może dostęp do towaru firmy Sunnen. Zmieniam pierścienie w ABZ i chciałbym przejechać pastą do honowania
https://goodson.com/products/an-30-silicon-compound
Dobrze by było mieć słoiczek tego w garażu, mnie potrzeba niewiele. Może zrobimy jakiś forumowy zakup? Czy już ktoś ma i może mi sprzedać porcyjkę?
Pozdrawiam
- Łukasz
: 19 lis 2019, 10:21
autor: sasquatch
Zakładasz nadwymiarowe tłoki i pierścienie, że chcesz honować cylindry? Stare tłoki z honowanymi na nadwymiar cylindrami to jest bardzo słaby pomysł...
Nie ruszaj cylindrów, załóż stare tłoki z nowymi pierścieniami i będzie dobrze. W jednym z samochodów wymieniałem tylko komplet pierścieni, tłoki oczyszczone możliwie jak najlepiej, cylindrów nie ruszałem w ogóle, po poskładaniu docieranie "na ostro" i auto w moich rękach polatało jeszcze 90tys km bez brania oleju
: 19 lis 2019, 11:40
autor: Ukaniu
Honowanie w przypadku alusilu to tylko lekka obróbka powierzchniowa mająca na celu odświeżyć warstwę wtrąceń krzemu. Zmiany średnicy są niemierzalne. Wykonuje się ją honownicą z filcowymi wkładkami i wspomnianą pastą. Cylinder będzie matowy i szary bez broń Cię wszyscy świeci jodełki.
Nadwymiar to może by był i dobry pomysł bo lekki próg jest już wyczuwalny ponad pierścieniem kompresji ale ABZ to nie jest moja inwestycja na starość ;-) Swoją drogą ciekawe ile kosztuje nadwymiarowy tłok z pierścionkami.
: 19 lis 2019, 14:35
autor: michalwruszak
Producent orginalny ani zamiennikowy nie przewidział takiego Tłoka z nadwymiaru , pierścieni także .
: 20 lis 2019, 07:03
autor: pepi
no bo jak ile tej powłoki jest ?
i teoretycznie jest nie naprawialna
: 20 lis 2019, 08:59
autor: Ukaniu
Ale my mamy alusil a nie nicasil. Nicasil był nakładany powierzchniowo a alusil jest w całości bloku. Można rozwiercać, honować co kto lubi. Więcej entuzjastów na takie roboty w alusilu jest w przypadku silników Porsche oni tam ćwiczą sprawę. Nasze silniki są za popspolie i tanie. Ba nawet Ci z siłą w portfelu i porsze w garażu narzekają na cenę tłoków. Do tego stopnia, niesamowitym wydaje się, że wiercą bloki wstawiają nowe tuleje z alusilu by zachować nominalne tłoki!
: 20 lis 2019, 12:08
autor: pepi
polemizował bym z tym ale mniejsza z tym bo im dalej w las to więcej ...
: 24 lis 2019, 23:00
autor: lukstorpeda
sasquatch pisze:Zakładasz nadwymiarowe tłoki i pierścienie, że chcesz honować cylindry? Stare tłoki z honowanymi na nadwymiar cylindrami to jest bardzo słaby pomysł...
Nie ruszaj cylindrów, załóż stare tłoki z nowymi pierścieniami i będzie dobrze. W jednym z samochodów wymieniałem tylko komplet pierścieni, tłoki oczyszczone możliwie jak najlepiej, cylindrów nie ruszałem w ogóle, po poskładaniu docieranie "na ostro" i auto w moich rękach polatało jeszcze 90tys km bez brania oleju
wiesz co to w ogole jest honowanie i w jakim celu to sie robi ??????
: 25 lis 2019, 05:32
autor: pepi
tak się spytam na marginesie czy wy sprawdzacie czy tłoki nie mają rozbitych rowków pod pierścienie ?
robi się to po to aby dopracować tuleje cylindra do tłoka bardziej dokładnie w wyniku tej obróbki powstaje taka jodełka w tych rowkach zostaje olej i smaruje nam tłok -rysy pionowe są niebezpieczne które powstają z różnych przyczyn niekiedy po gazownikach
: 28 lis 2019, 09:46
autor: Ukaniu
Kupiłem puszkę. Jak by nie patrzeć - nietypowo - w firmie Sunnen.