Strona 1 z 1

[D2 97 4.2PB/LPG ] Delikatne szarpanie na gazie.

: 26 lut 2020, 13:39
autor: jarokwas2
Witam. Nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Szukam ale nie idzie. Więc opiszę mój przypadek, może ktoś pomoże!
Mam ósemkę od roku i ciągle w nią inwestuje. Już ogarnąłem większość usterek (delikatnych lecz irytujących) ale z jedna nie mogę sobie poradzić.
Po przełączeniu na gaz (przełącza się przy 40 stopniach) i rozgrzanym silniku podczas jazdy przy lekkim dodaniu gazu zaczyna co jakiś czas delikatnie szarpać szczególnie gdy ma ciężko. Po przejściu na benzynę jest OK. Wiem, że jest to związane z wysokim napięciem. Wymieniłem świece, fajki, kilka cewek no i ostatnio 2 moduły zapłonowe. Po wymianie świec było ok przez 2 miesiące, po wymianie modułów tydzień Ok i teraz zaczyna znowu szarpać jakby wypadał zapłon ale pojedynczo i rzadziej. Już nie mam pomysłu gdzie może być przyczyna. Jest to irytujące szczególnie gdy jadę 150 i raz szarpnie, jadę dalej ale nie wiem czy coś się może stać.
Może ktoś się spotkał z czymś takim i ma jakiś pomysł ! POMÓŻCIE PROSZĘ.

: 26 lut 2020, 14:06
autor: gtfan
Instalacja gazowa w ogóle była dotykana? Chodzi mi o wymianę filtrów, regulację. Ile lat ma instalacja, ile przejechała, jakie komponenty (możesz zdjęcia spod maski wrzucić).

: 26 lut 2020, 14:18
autor: pepi
wtryski lpg moze
albo trzeba wywalic moduł,y i przerobić na nowsze cewki

: 26 lut 2020, 14:26
autor: jarokwas2
Instalacja gazowa ma rok i przejechałem 20 tyś. Byłem u gazownika, sprawdzał, podłączał pod komputer - twierdzi, ze z instalacją jest wszystko OK, mówi, że to wina wysokiego napięcia.
Nie wiem jak się przerabia cewki.

: 26 lut 2020, 15:14
autor: gtfan
Ile wynosi napięcie?

Skoro problem występuje tylko na LPG, a na benzynie jest ok, to raczej coś związanego z gazem.

Gazownicy zawsze mówią, że wszystko ok. Teść był 3 razy u gościa, który montował instalację w jego aucie, bo na zimno silnik gasł po wciśnięciu sprzęgła. Za każdym razem podpinał się pod sterownik i niby coś regulował, no i już będzie na 100% ok. Auto jak gasło, tak gasło.
Odczytałem korekty paliwowe ze sterownika silnika i wyszło, że na gazie auto jest mocno przelane. Obniżyłem dawkę gazu, ustawiłem korekty po temperaturze i auto przestało gasnąć. A z gazem mam tyle wspólnego, co się przy swoim aucie sam nauczyłem.

: 26 lut 2020, 18:10
autor: pepi
lpg jest wymagającym paliwem :P :P

: 04 mar 2020, 13:40
autor: jarokwas2
Wiem, że gaz jest wymagający ale wymieniłem już dużo rzeczy związanych z wysokim napięciem a problem pozostał. Zmieniło się wiele, ale raz na jakiś czas kiedy ósemaczka ma ciężko pojawia się pojedyncze bardzo delikatne (jak wypadanie zapłonu) szarpnięcie. No i boje się, że jak przy 140 coś walnie to będzie niebezpiecznie.
Gazownik powiedział, że to może być związane z czujnikiem położenia wału. Ale nie pasuje, bo ten czujnik (z tego co czytałem) działa albo nie, a on działa. Może jakieś pomysły?
Wymieniłem wszystkie świece (na nie najtańsze), fajki, 4 cewki i ostatnio 2 moduły zapłonu. Po wymianie modułów efekt był największy, ale co jakiś czas szarpie.

: 04 mar 2020, 14:47
autor: gtfan
Już któryś raz wspominasz o wysokim napięciu. A nie bardzo widzę jaki z tym związek mogą mieć świece, cewki, moduły, czujnik położenia wału. Za napięcie odpowiada regulator napięcia w alternatorze.
Więc jeszcze raz pytam ile wynosi napięcie w instalacji? Czy faktycznie jest wyższe niż być powinno w sytuacji, gdy występuje szarpanie?

: 04 mar 2020, 15:00
autor: jarokwas2
Może źle to nazwałem. Problem w ocenie gazownika jest z iskrą i na tym się skupiłem. Ponieważ po wymianie kilku cewek przestało szarpać ale po 2 tygodniach wróciło, potem wymieniłem świece i fajki i na 2 miesiące był spokój, następnie wymieniłem moduły zapłonu i przestało szarpać ale co jakiś czas jest pojedyncze szarpnięcie. Dlatego skupiłem się na tym i nazwałem wysokie napięcie.
Nie wiem jakie jest napięcie z alternatora. W piątek sprawdzę. Dlatego pytam o pomysły - bo ja już ich nie mam. Z alternatorem raczej nie ma problemu bo ładuje i wszystko działa. Ale sprawdzę.

: 04 mar 2020, 16:52
autor: gtfan
Dobra, już łapię o co chodziło z tym wysokim napięciem ;)

Może problem jest z wiązką elektryczną - któraś wtyczka nie kontaktuje dobrze, albo kabel ma przerwę. Przy wymianach mogłeś poruszać kablami i się poprawiło, ale od wibracji, co jakiś czas, może się niestyk pojawia.

Jeśli szarpnięcia są mocne, to może w blokach pomiarowych pokaże wypadanie zapłonu na którymś cylindrze.

: 04 mar 2020, 17:14
autor: pepi
nadal twierdze że przerobić to na nowe cewki i bez modułów może pomóc :P :P

: 05 mar 2020, 10:38
autor: jarokwas2
Jak taka przeróbka cewek wygląda? Jest gdzieś jakiś opis?

: 05 mar 2020, 19:04
autor: pepi
masz dwie wtyczki do modułu
w jednym wtyku masz na środku masę dodatkowo i wywalasz je i spinasz na krótko
miernikiem sobie moduł przepikaj gdzie są przejścia
i kupujesz cewki i kostki do nich
masz to opisane u nas na forum

: 24 gru 2024, 23:05
autor: kubaziel
mocowanie/statyw modułów w prelifcie trzyma się przed przednim kielichem pasażera na trzech śrubach M6, z czego pierwsza jakby miała jakiś porcelanowy filtr wokół siebie, czy się mylę?