[S8 D2 98 LPG ] Czujnik położenia wału a nierówne obroty .
: 14 kwie 2020, 21:12
Witam, szybka sprawa. Byłem dzisiaj u gazownika, aby ogarnął instalację, ponieważ miała kilka bolączek, jak chociażby rozłączanie się po oporowym wciśnięciu gazu. Wszystko elegancko załatwione, jednak pozostałem z jednym problemem.
Od pewnego czasu zauważyłem, że audiczka nierówno pracuje, tzn. troszkę trzęsie gałką zmiany biegów na postoju, co prawda w niedużym zakresie, ale jednak i wydaje mi się, że ostatnio zjawisko to się nasiliło. Ponadto przy niskich obrotach, tak ok. 1k do 2.5k gałka trzęsie się już na potęgę, aż trzeszczy, ponieważ ma taką poluzowaną listewkę, która wpada w rezonans.
Jakby tego było mało, kiedy zmieniam biegi, idzie odczuć lekkie szarpnięcie, a przy uruchamianiu silnika na zimnym, kiedy auto postoi jeden dzień pod chmurką, zdarza się, że po odpaleniu trzęsie budą, obroty falują, a po dodaniu gazu, auto traci moc i gaśnie. Zazwyczaj pomaga ponowne odpalenie. Autem da się normalnie jeździć i nie sprawia poza tym większych problemów, ale ewidentnie coś jest nie tak. Podejrzewałem już kilka rzeczy, albo poduchy silnika, skrzyni, może przegub wewnętrzny, ale jak na razie to wróżenie z fusów, może któryś z kolegów miał podobne problemy.
Po podłączeniu pod kompa wyskakuje błąd czujnika położenia wału - mamy winowajcę? Czy może ktoś z forumowiczów powiedzieć, gdzie ten czujnik się znajduje? S8 D2 Oryginalny manual 6b, przedlift. I czy warto bawić się w zamienniki, czy nie ma innego wyjścia. Pozdrawiam.
Od pewnego czasu zauważyłem, że audiczka nierówno pracuje, tzn. troszkę trzęsie gałką zmiany biegów na postoju, co prawda w niedużym zakresie, ale jednak i wydaje mi się, że ostatnio zjawisko to się nasiliło. Ponadto przy niskich obrotach, tak ok. 1k do 2.5k gałka trzęsie się już na potęgę, aż trzeszczy, ponieważ ma taką poluzowaną listewkę, która wpada w rezonans.
Jakby tego było mało, kiedy zmieniam biegi, idzie odczuć lekkie szarpnięcie, a przy uruchamianiu silnika na zimnym, kiedy auto postoi jeden dzień pod chmurką, zdarza się, że po odpaleniu trzęsie budą, obroty falują, a po dodaniu gazu, auto traci moc i gaśnie. Zazwyczaj pomaga ponowne odpalenie. Autem da się normalnie jeździć i nie sprawia poza tym większych problemów, ale ewidentnie coś jest nie tak. Podejrzewałem już kilka rzeczy, albo poduchy silnika, skrzyni, może przegub wewnętrzny, ale jak na razie to wróżenie z fusów, może któryś z kolegów miał podobne problemy.
Po podłączeniu pod kompa wyskakuje błąd czujnika położenia wału - mamy winowajcę? Czy może ktoś z forumowiczów powiedzieć, gdzie ten czujnik się znajduje? S8 D2 Oryginalny manual 6b, przedlift. I czy warto bawić się w zamienniki, czy nie ma innego wyjścia. Pozdrawiam.