[D2 01 4.2PB/LPG
] [SOLVED]Wymiana sondy bank1 sensor 1
: 27 maja 2020, 19:43
autor: Lechu
Pytanko kto wymieniał, w tym silniku ? - sonda regulacyjna po prawej
Pierwsza próba nie udana, od góry .
Jest na to jakiś patent ? mam ten klucz do wykręcania sond, ale sama sonda jest ledwo widoczna.
: 27 maja 2020, 22:09
autor: pepi
ja u siebie
da się
: 28 maja 2020, 07:59
autor: Lechu
Możesz rozwinąć ? ja też chciałbym żeby u mnie się dało
: 28 maja 2020, 14:20
autor: pepi
nie da się tyle k.... poleciało nie jest łatwo ale się da
: 29 maja 2020, 07:21
autor: Lechu
pepi pisze:nie da się tyle k.... poleciało nie jest łatwo ale się da
A co to było, może przez przypadek wypowiedziałeś jakieś zaklęcie i poszło
U mnie sondy są skierowane (pod kątem) bardziej w stronę silnika, po wymianie katów.
: 29 maja 2020, 08:47
autor: gtfan
W preFL odkręcałem płaskim kluczem, wkładając rękę między głowicę a kielich po wyciągnięciu całej obudowy filtra powietrza. Może w FL też tak się da.
: 13 cze 2020, 21:57
autor: Lechu
No i Panowie,
nie ma szans wymienić tego od góry, chyba , że łokieć Wam się łamię w 5 miejscach. Dojście jest jedynie od dołu bardziej od strony koła.
Do wymiany najlepiej 2 osoby .
I to jest k nie koniec. Sonda wymieniona na nowiótką bosha.
I pluje błędami
- zbyt wysokie napięcie wewnętrzne
16518 P0134 35-00 brakt aktywności
czyli tym samym praktycznie co przy starej sondzie
napięcie sondy waha się 0,55 V 0,76 V czasami wskakuje na ponad 1,0V i przy tym jest bardzo jakby "ospała", więc coś tu jest nie tak . Stara sonda stała na 0,44V
: 14 cze 2020, 15:04
autor: pepi
mase sprawdz
: 14 cze 2020, 15:33
autor: Lechu
pepi pisze:mase sprawdz
Gdzie ? przy nowej sondzie ? w którym miejscu ?
Dodatkowo, jak ja w ogóle odłączyłem to pluł błędem grzałki (przerwa w obwodzie) natomiast w grupie 0 33 (jak dobrze pamiętam) i tak pokazywał ok 0,4 V
: 16 cze 2020, 17:45
autor: FOSS
Lechu pisze:nie ma szans wymienić tego od góry, chyba , że łokieć Wam się łamię w 5 miejscach. Dojście jest jedynie od dołu bardziej od strony koła.
Moim zdaniem tą sondę wymienia się spokojnie od góry. ASO ma do tego specjalnie gięty klucz.
: 16 cze 2020, 19:00
autor: Lechu
FOSS pisze:
Lechu pisze:nie ma szans wymienić tego od góry, chyba , że łokieć Wam się łamię w 5 miejscach. Dojście jest jedynie od dołu bardziej od strony koła.
Moim zdaniem tą sondę wymienia się spokojnie od góry. ASO ma do tego specjalnie gięty klucz.
Jej nawet nie widać, i ręka się nie mieści gdyż jest tam, wąż od wody oraz metalowa sztywna rurka, która idzie do zaworu (który wygląda jak EGR w TDI) .
Ale spoko, chciałbym jedynie to zobaczyć
: 16 cze 2020, 21:48
autor: peter5on
Ja to zmieniałem normalną grzechotką na dwóch przedłużkach i poszło od razu na świeżym powietrzu, miałem oczywiście mały zestaw do lambd z różnymi naciętymi nasadkami.
Strona kierowcy to banał, strona pasażera rzeczywiście trzeba mieć zwinne palce, no i trochę gratów trzeba zdemontować.
: 17 cze 2020, 01:34
autor: FOSS
Lechu pisze:Jej nawet nie widać, i ręka się nie mieści gdyż jest tam, wąż od wody oraz metalowa sztywna rurka, która idzie do zaworu (który wygląda jak EGR w TDI) .
Ale spoko, chciałbym jedynie to zobaczyć
Po raz pierwszy widziałem to na własne oczy ponad 10 lat temu jak miałem swoje pierwsze A8D2.
Wtedy sam szukałem warsztatu który mi to zrobi ale jak słyszałem pomysły o zrzucaniu całego wydechu albo opuszczaniu silnika to aż mnie mdliło.
Wtedy też podjechałem do kolegi z ASO a ten oryginalnymi kluczami zrobił mi to w 1,5 godziny pod blokiem przy czym auto w tym czasie zdążyło przestygnąć a my obgadaliśmy jeszcze wiele zawodowo-koleżeńskich tematów.
Od tamtego czasu, nauczony doświadczeniem, osobiście robiłem to w swoich oraz różnych cudzych autach wielokrotnie, a później i moi pracownicy, również robili to w ten sposób wielokrotnie.
Filmu z takiego zabiegu nie zamierzam kręcić bo nie mam na to czasu także czy wierzysz czy nie to już twoja sprawa
: 17 cze 2020, 18:42
autor: Lechu
Ok, a zachowanie sondy, to świadczy, że dostałem nowy bubel ?