Strona 1 z 7

[D2 95 4.2PB/LPG ] Nierówna praca na zimnym silniku

: 04 wrz 2020, 15:36
autor: machul333
Jak w temacie . Odpalam zimny silnik po postoju minimum 8h i do rozgrzania mocno nierówno pracuje , potrafi też zaraz po odpaleniu reagować na gaz przygasaniem brakiem mocy poniżej 2 tys RPM.

Silnik był rozebrany i złożony na nowo . Głowice po regeneracji wszystkie uszczelki nowe , rozrząd na znaki idealnie .

Sondy lambda nowe Ori Bosch dedykowane do tego silnika
Czujniki temperatury podmieniane na nowe wskazania ideał równo zmieniają wskazania
Przepływka podmieniana jałowe 7g- max 235g
Krokowiec i przepustnica podmieniane .
Pompa paliwa ciśnienie 4 bar cały czas
Wtryski wszystkie 8 sztuk sprawdzone wydatki i rozpylanie -ideał
Podciśnienia wszystkie idealnie szczelne.
Czujnik wału nowy Bosch
Układ zapłonowy na cewkach tfsi


Problem nastąpił po wymianie silnika stary wypaliło uszczelkę na wczesniejszym tego problemu nie było.

Może ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać . Dodam że silnik ma wszystkie wartości bazowe w sterowniku na nagrzanym idealnie w normie według Elsy. Na nagrzanym pracuje prawidłowo.

Sam walczę z tym od roku i już wszystko tam podmieniłem oprócz sterownika silnika i zastanawiam się czy nie ma skopanych map albo coś.

: 05 wrz 2020, 12:44
autor: pepi
lpg nie masz ?

: 05 wrz 2020, 17:09
autor: machul333
Mam , ale wywalone było całkiem i zaślepione wtryski lpg do testu też.
Ciężko to ocenić ale jakoś tak mi się wydaje że jest ok jak silnik wyłączy ssanie, delikatny spadek obrotów mam wtedy i zaczyna pracować równo.

: 05 wrz 2020, 21:12
autor: pepi
to zamontuj go z powrotem i odpal na lpg
co za LPG MASZ ?

: 06 wrz 2020, 05:46
autor: machul333
Było to samo , nawet robiłem test i na silniku rozgrzanym Webasto odpalałem na benzynie i na gazie . Robiony był też test na samym LPG od zimnego silnika .

Na webaście musiał też chwilę popracować bo na początku rzucało silnikiem . A na LPG od zimnego tak samo jak na benzynie.

: 06 wrz 2020, 20:26
autor: pepi
czyli problem w sterowaniu silnika elektrycznym raczej

: 07 wrz 2020, 10:23
autor: machul333
Czyli trzeba szukać tego ECU jeszcze. Podmienie najwyżej zostanie na zapas jak to nie to.

: 07 wrz 2020, 10:43
autor: pepi
a widzi realne odczyty ?

: 07 wrz 2020, 11:54
autor: machul333
Czujniki temp sprawdzałem to były te same wartości praktycznie co termometrem .
Przepływki obie mają wartości bazowe według sprawdzania z Elsy

Wałek rozrządu też niby w normie.i A sondy oscylują też poprawnie.

Ogólnie wymieniłem tu już praktycznie wszystko a problem jest od samego początku

: 07 wrz 2020, 12:29
autor: gtfan
Poprzedni silnik pracował na cewkach TFSI, czy dopiero do nowego je założyłeś? Cewki się 'zakliknęły' na świecach (do swojego przymierzałem i ok. 5mm brakowało żeby dobrze siadły). Jakie masz świece?

: 07 wrz 2020, 16:29
autor: machul333
Stary pracował na normalnym układzie i było wszystko okk. Przeszedłem na cewki tfsi już na nowym silniku specjalnie bo myślałem że się coś poprawi , świece Denso irydowe na starym silniku były ok.

: 07 wrz 2020, 17:59
autor: pepi
ale stary na tych cewkach był ok ? dobrze rozumiem

: 07 wrz 2020, 18:35
autor: machul333
Stary pracował na oryginalnym układzie i było zero problemów. Nowy pojeździłem 3m na oryginalnym układzie i zmieniłem na tfsi bo myślałem że pomoże ale nic to nie dało.

: 07 wrz 2020, 22:17
autor: pepi
czyli po wymianie motoru tak miał ?

: 08 wrz 2020, 07:54
autor: machul333
Na początku jakoś jeszcze nie , dopiero jak nim gdzieś 2tys km zrobiłem.